Deze begrijp ik alleen niet. Bij zakenvluchten is tijd belangrijker dan geld. Als je Lelystad vergelijkt met Schiphol en Rotterdam, dan biedt het geen enkel voordeel. Veel te ver van de zakencentra en ook tijdwinst op het veld is niet veel meer (Schiphol-Oost is iets anders dan centrum). Lagere landingskosten is het enige wat ik me kan voorstellen, maar ik heb zo´n idee dat dat niet het grootste probleem is voor zakenvluchten.Rockville wrote:zal de luchthaven zich met de bestaande baan van 1250 meter ontwikkelen tot zakenvliegveld.
Mogen ze de dienstregeling van de bus tussen de treinstations van zowel Lelystad als Harderwijk en het vliegveld eerst wel eens zeer ernstig verbeteren.ehusmann wrote:redelijk makkelijk per trein bereikbaar,
ik had begrepen dat als lelystad uitgebreid zou worden (baan verlengd plus nieuwe charter terminal) er ookaviodromefriend wrote:Mogen ze de dienstregeling van de bus tussen de treinstations van zowel Lelystad als Harderwijk en het vliegveld eerst wel eens zeer ernstig verbeteren.ehusmann wrote:redelijk makkelijk per trein bereikbaar,
Die spoorlijn naar het noorden is al lang in aanleg... weliswaar niet rechtstreeks, maar via Zwolle: de Hanzelijn via Dronten. En tussen Station Lelystad en de luchthaven wordt gedacht aan een hoogwaardige busverbinding, zodra de uitbreiding er echt komt.er ook
een spoorlijn zou worden aangelegd naar het vliegveld. Voor zover ik weet alleen een verbinding met de huidige
lijn, maar het is misschien niet onoverkomelijk om als het daadwerkelijk zover komt er ook een lijn naar het noorden
komt. Als dat zo zou worden dan heeft lelystad wel een zeer goede ligging, zo centraal in het land
Na ik bedoelde dan wel rechstreeks, dat hij word doorgetrokken naar zwolle bijvoorbeeld. Maar dat van die buslijn isph-krs wrote:Die spoorlijn naar het noorden is al lang in aanleg... weliswaar niet rechtstreeks, maar via Zwolle: de Hanzelijn via Dronten. En tussen Station Lelystad en de luchthaven wordt gedacht aan een hoogwaardige busverbinding, zodra de uitbreiding er echt komt.er ook
een spoorlijn zou worden aangelegd naar het vliegveld. Voor zover ik weet alleen een verbinding met de huidige
lijn, maar het is misschien niet onoverkomelijk om als het daadwerkelijk zover komt er ook een lijn naar het noorden
komt. Als dat zo zou worden dan heeft lelystad wel een zeer goede ligging, zo centraal in het land
Zodra ze Schiphol- Lelystad airport gaan voeren als naam moet je je pas zorgen gaan maken; tot die tijd moeten ze eerst n airline zo gek zien te krijgen dat ik SPL inruild voor Lelystad en dat lijkt me nog wel even duren;ehusmann wrote:Zie ik iets over het hoofd hier? Volgens mij is het wishful thinking.
Voor de goede orde, ik zie Lelystad zich niet ontwikkelen als zakenveld, wel voor charters en low cost. De afstand van Lelystad tot de dam is nauwelijks meer dan de afstand van Charles de Gaulle tot de Champs Elysees, dus dat kan het grootste probleem niet zijn.Hurricane wrote:Zodra ze Schiphol- Lelystad airport gaan voeren als naam moet je je pas zorgen gaan maken; tot die tijd moeten ze eerst n airline zo gek zien te krijgen dat ik SPL inruild voor Lelystad en dat lijkt me nog wel even duren;
En nog iets; zie je het voor je; als zakenman in de limo over de A9 richting A'dam; die word helemaal leip in de file (of ze gaan daar met n heli service weer op in maar das allemaal dubbel op kosten dus dat werkt ook niet)
Makkelijk gezegd als je zelf in Soest woont......ssb-spotting wrote:persoonlijk vind ik wat geluidsoverlast en zulke klachten betreft; de mensen moeten eens stoppen met zeuren. Kijk naar vliegvelden als London City waas de vliegtuigen ook gewoon over de stad heen vliegen. Dan zal die enkele 737 die vanaf Lelystad vertrekt of aankomt ook wel meevallen, want zo druk als Schiphol kan het er nooit worden.
Schiphol word te duur voor de charters, op Eindhoven en Rotterdam zit voor zover ik weet tegen hun geluidsnormenfrankdc8 wrote:Morge
Ook even van mijn kant.....
waarom Lelystad uitbreiden (is er op schiphol geen plaats meer? Eindhoven en Rotterdam al vol? Maastricht ???? Twente ook zoiets......)
er is nog zat ruimte zat in dat kleine kikkerland.
Kijk maar eens hoe Maastricht kapot is gemaakt door Luik , maarja de Belgen pakken het beter aan...
vg Frank
Ja natuurlijk. Ik kan geen Boeing 737 vergelijken met F-15's die met full afterburner over mijn huis heen kwamen :S Ik heb nog nooit last gehad van Soesterberg, en al mijn buren ook niet. De grootste klagers woonden het verste van de vliegbasis af. Mensen die hier op het forum de berichtgeving in de gaten hielden om ze te kunnen klagen.Wildpicture wrote: Makkelijk gezegd als je zelf in Soest woont......
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more