Lelystad Airport mag baan verlengen

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Lelystad Airport mag baan verlengen

Post by ErwinS »

Wildpicture wrote:
ssb-spotting wrote:persoonlijk vind ik wat geluidsoverlast en zulke klachten betreft; de mensen moeten eens stoppen met zeuren. Kijk naar vliegvelden als London City waas de vliegtuigen ook gewoon over de stad heen vliegen. Dan zal die enkele 737 die vanaf Lelystad vertrekt of aankomt ook wel meevallen, want zo druk als Schiphol kan het er nooit worden.
En over een aantal jaren staan de lawaai-bakken van de budget vrachtvervoerders die vooral in de nacht vliegen dus op Lelystad. Schiphol zal er niet rouwig om zijn.....
Welke lawaai-bakken als ik vragen mag? O ja de verschrikkelijke ATR van FedEx bedoel je zeker. iid wat een kabaal....... :roll:
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Lelystad Airport mag baan verlengen

Post by Hurricane »

:^o: ; n paar keer n low-pass met n AN12 dan weten ze pas wat lawaai is daar in de polder :twisted:

H.
Groeten,
Ron
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Lelystad Airport mag baan verlengen

Post by ErwinS »

Blasfemie! Een An-12 die lawaai maakt! Dat kan niet :mrgreen:
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: Lelystad Airport mag baan verlengen

Post by Custom addict »

Bassie76 wrote:Van Rotterdam weet ik het niet, maar Eindhoven zit volgens mij nog niet vol. Dit veld is namelijk samen met Lelystad aangewezen door dhr. Alders om de overloop (lees low-cost-carriers) van Schiphol op te vangen.
Voor de rest van de velden in Nederland zou hierin geen rol weggelegd zijn. Aan de ene kant wel begrijpelijk, want ten opzichte van Lelystad liggen Eelde, Maastricht en Twente niet echt centraal.
Ben trouwens wel benieuwd hoe het met Twente af gaat lopen. Voor het einde van het jaar moet er een beslissing worden gemaakt wat er met het veld gaat gebeuren. De gemeente Enschede is voor een doorstart maar wil de cijfers die dit zouden moeten ondersteunen niet vrijgeven. Voor zover ik weet is er ook nog steeds geen investeerder gevonden die voor het geld zou moeten gaan zorgen. In het achterhoofd houdend dat de luchthaven in het verleden nooit rendabel is geweest zie ik het, voor wat de doorstart betreft, somber in.
Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar volgens mij las ik een tijdje geleden een artikel over de nieuwe luchtmacht command
die op eindhoven werd gevestigd. Daarin werd verzekerd dat er hierdoor geen extra militaire vluchten zouden komen. Hier was namelijk wat roering over onstaan omdat dit al bijna tegen de tax aan zat van het vliegveld. Het kan dus dat ik de militaire en civiele norm door elkaar haal, maar ik dacht dat op eindhoven dit hetzelfde was/is
Always a different day with aviation
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Lelystad Airport mag baan verlengen

Post by Hurricane »

Custom addict wrote:Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar volgens mij las ik een tijdje geleden een artikel over de nieuwe luchtmacht command die op eindhoven werd gevestigd. Daarin werd verzekerd dat er hierdoor geen extra militaire vluchten zouden komen. Hier was namelijk wat roering over onstaan omdat dit al bijna tegen de tax aan zat van het vliegveld. Het kan dus dat ik de militaire en civiele norm door elkaar haal, maar ik dacht dat op eindhoven dit hetzelfde was/is
De NAVO (nogwat) Command voor de organisatie van NAVO-transporten zit ook in Eindhoven maar daar vanuit worden alleen transporten gestuurd en begeleid; dit leid niet tot meer vluchten via EIN .... De oproering is omdat men wel verwacht dat er meer gevlogen gaat worden vanaf EIN maar dit is niet het geval dus dan lijkt het mij dat de huidige normen gehandhaafd blijven

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: Lelystad Airport mag baan verlengen

Post by Rockville »

Hurricane wrote: De NAVO (nogwat) Command voor de organisatie van NAVO-transporten zit ook in Eindhoven maar daar vanuit worden alleen transporten gestuurd en begeleid; dit leid niet tot meer vluchten via EIN .... De oproering is omdat men wel verwacht dat er meer gevlogen gaat worden vanaf EIN maar dit is niet het geval dus dan lijkt het mij dat de huidige normen gehandhaafd blijven.
Waarschijnlijk refereer je naar het onderstaande:

Militair EU-luchttransportcommando in Eindhoven

Nederland, Frankrijk, Duitsland en België hebben besloten om een militair Europees luchttransportcommando (European Air Transport Command, EATC) op te richten in Eindhoven. Het EATC zal Europese militaire luchttransportvliegtuigen en tankvliegtuigen efficiënter en beter gecoördineerd inzetten. Het is de bedoeling dat ook andere Europese landen gaan deelnemen aan het initiatief.

Nederland start de aanbestedingsprocedure voor de bouw van een tijdelijke huisvesting op Vliegbasis Eindhoven om het commandocentrum zo snel mogelijk in gebruik te nemen. Het is de bedoeling dat het EATC voor eind 2010 inzetbaar is. Ook de permanente huisvesting wordt in Eindhoven gebouwd en volgens planning eind 2012 voltooid.

Binnen het nieuwe commandocentrum gaan ongeveer 200 militairen uit de 4 landen werken. De komst van het EATC heeft geen toename van het aantal militaire vliegbewegingen op de vliegbasis tot gevolg.

MINDEF, 10 juli 2009, 9.59 uur
User avatar
ssb-spotting
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 933
Joined: 15 Sep 2005, 15:15
Type of spotter: Everything that's able to fly
Subscriber Scramble: ssb-spotting
Location: Kalmthout, Antwerpen, België

Re: Lelystad Airport mag baan verlengen

Post by ssb-spotting »

Hurricane wrote:De oproering is omdat men wel verwacht dat er meer gevlogen gaat worden vanaf EIN maar dit is niet het geval
Dit is dus typisch een geval waar ik het over had..... mensen klagen al voordat er ook maar één extra vliegtuig is over gekomen. Daarnaast is het niet eens
de bedoeling om extra movements vanaf dit vliegveld plaats te laten vinden. Maar dit lezen de mensen dan weer niet, en beginnen direct te klagen en te
protesteren.

Net als bij Lelystad.... er zal (misschien onder hoge uitzondering) geen vliegverkeer plaats vinden over de stad omdat de baan niet eens in de richting van de stad ligt. Men kan makkelijk om Lelystad heen vliegen. Op die manier heeft niemand er last van en kunnen de mensen uit Lelystad zelfs profiteren van meerdere voordelen die het bied
om Lelystad uit te breiden tot regionale luchthaven. Denk aan werkgelegenheid, maar ook het feit dat men binnen 10 minuten op het vliegveld is om op vakantie te gaan.
Dit zijn kleine dingen maar spelen wel mee. En dan wat de natuurliefhebbers betreft kan ik begrijpen dat zij twijfelen een dit alles. Maar kijk eens naar Vliegbasis Soesterberg, waar de meest bijzondere dieren voorkwamen, omdat ze in een soort "beschermd gebied" zaten. Van de vliegtuigen keken ze al niet meer op. Die hoorde er gewoon bij. En ook in de buurt van Schiphol en andere luchthavens komen zeer veel soorten dieren voor die zich helemaal niks aantrekken van het vliegveld. Schiphol heeft meer last van de vogels (om ze weg te houden om birdstrikes te voorkomen) dan dat de vogels van Schiphol hebben!
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: Lelystad Airport mag baan verlengen

Post by Rockville »

Nunspeet tegen Lelystad Airport

NUNSPEET – Het college van burgemeester en wethouders van Nunspeet gaat beroep aantekenen tegen het aanwijzingsbesluit voor uitbreiding van Lelystad Airport.

Dat maakte het college gistermiddag bekend.

Volgens het college biedt het besluit onvoldoende duidelijkheid over de gevolgen voor het grondgebied van de gemeente Nunspeet, met name rond de kernen Hulshorst en Hierden.

In juli hadden B en W van Nunspeet al een reactie ingediend tegen maatregelen die de uitbreiding mogelijk moeten maken.

Het Nunspeetse gemeentebestuur liet weten graag draagvlak te creëren bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat voor de door de gemeenten Harderwijk en Nunspeet voorgestelde alternatieve vliegroute.

Ref. Dagblad, 11-11-2009 08:57|
Post Reply

Return to “'t Praethuys”