Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
varig767 wrote:Wat denken jullie, gaat die AF 747 op de 18C of op 18R zijn wielen aan de grond zetten?
Ik denk toch de 22
Helaas gaat het zeker niet de 22 worden. Max type voor baan 22 is de A321/B739 heeft als het goed is met beton en de belasting daarvan te maken. Ben op het moment niet op mijn werk dus weet niet wat de wind precies is en gaat doen maar als hij hard uit het zuid westen gaat waaien kan je wel ILS 22 vliegen gevolgd door visual naar baan 24 wat ook een gaaf gezicht blijft natuurlijk!!
Groeten Joost
Volgens mij zijn er nog niet zo lang geleden bij sterke wind wel grotere kisten geland op de 22, en de AF B747 zal wel schoon leeg zijn, dus de wieldruk zal erg meevallen. Grote vraag blijft: komt hij ????
330/340 wrote:
Volgens mij zijn er nog niet zo lang geleden bij sterke wind wel grotere kisten geland op de 22, en de AF B747 zal wel schoon leeg zijn, dus de wieldruk zal erg meevallen. Grote vraag blijft: komt hij ????
Alle wide-bodies komen momenteel nog steeds op 18R binnen, het kleinere spul gaat via 24 en 22; huidige weerscondities zijn wel reden voor vertragingen ... We zien hem vanzelf voorbij komen.
330/340 wrote:
Volgens mij zijn er nog niet zo lang geleden bij sterke wind wel grotere kisten geland op de 22, en de AF B747 zal wel schoon leeg zijn, dus de wieldruk zal erg meevallen. Grote vraag blijft: komt hij ????
Alle wide-bodies komen momenteel nog steeds op 18R binnen, het kleinere spul gaat via 24 en 22; huidige weerscondities zijn wel reden voor vertragingen ... We zien hem vanzelf voorbij komen.
Adios, H.
KLM898 (Boeing 747) gaat naar ILS 22 en dan landen op 24.
330/340 wrote:
Volgens mij zijn er nog niet zo lang geleden bij sterke wind wel grotere kisten geland op de 22, en de AF B747 zal wel schoon leeg zijn, dus de wieldruk zal erg meevallen. Grote vraag blijft: komt hij ????
Alle wide-bodies komen momenteel nog steeds op 18R binnen, het kleinere spul gaat via 24 en 22; huidige weerscondities zijn wel reden voor vertragingen ... We zien hem vanzelf voorbij komen.
Adios, H.
KLM898 (Boeing 747) gaat naar ILS 22 en dan landen op 24.
Laatste (grond)snelheid op de SBS 131 kts, beetje tegewind !!
Was de PH-BFE trouwens.
nuckleuz wrote:
Laatste (grond)snelheid op de SBS 131 kts, beetje tegewind !!
Was de PH-BFE trouwens.
Was ook leuk om er onder door te rijden op de A10 zuid, mooi gezicht hoe die net de swing maakte zo vlak boven de stad.
Het was dus niet erg om daar even stil te staan in de file
Grt, Mike
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
G'day!
I was just watching the LVNL website, And they say the Oostbaan (04-22) is in use for landing.
There are even 737's and A319's landing on the Oost-baan. And at 15:01 a KLM 744 Sidestepped to 24 for landing..
Can anyone tell me why the oost-baan is used for airline traffic?
Ik heb minder leuk nieuws over de AF 747, die gaat niet komen omdat er momenteel geen plaats is voor een C-check omdat de PH-BFU uitgelopen is in bay 1, hij is nu verschoven naar Januari, voor de fotografen onder ons (inclusfief mezelf) komt dit misschien niet zo slecht uit aangezien het weer, excuus ook dat ik dit niet eerder heb kunnen melden.
poldertoren wrote:Helaas gaat het zeker niet de 22 worden. Max type voor baan 22 is de A321/B739 heeft als het goed is met beton en de belasting daarvan te maken. Ben op het moment niet op mijn werk dus weet niet wat de wind precies is en gaat doen maar als hij hard uit het zuid westen gaat waaien kan je wel ILS 22 vliegen gevolgd door visual naar baan 24 wat ook een gaaf gezicht blijft natuurlijk!!
hehe...ik bedoelde het ook niet bepaald op een serieuze manier (emo's), maar meer grappend door de vraag (wij kunnen hier niet in de toekomst kijken )
330/340 wrote:Volgens mij zijn er nog niet zo lang geleden bij sterke wind wel grotere kisten geland op de 22, en de AF B747 zal wel schoon leeg zijn, dus de wieldruk zal erg meevallen...
Volgensmij - pin me er niet aan vast - mogen kisten met een MLAW < 76.000kgs landen op de 22.