This forum is the successor of the former Dutch-copters mailgroup. It is run jointly by Dutch-copters and Scramble. |
Robert, Erwin ,Rabbit,ehusmann wrote:Ik denk niet dat we daar het c/n voor nodig hebben. Die showcode is nog duidelijk zichtbaar en die is duidelijk nog van de Le Bourget show. Tenzij ze de deur én de boom hebben gewisseld kan je er wel vanuitgaan dat het dezelfde kist is als op Le Bourget. Waar de twijfel van AK01 vandaan komt is mij een raadsel.
Verder geeft PH-JVV ook nog een hint, in het artikel dat hij quote staat dat de kist naar India is geweest voor testen tbv het Indiase leger. Het lijkt er dus sterk op dat deze kist gewoon een zogenaamde technology demonstrator is en nu weer terugkomt uit India (of wordt verscheept naar een volgende klant).
Erwin
Piet,Piet Luijken wrote:Staat EC niet gewoon voor EuroCopter? Of is dat wel heel toevallig...
Als ze gaan vliegen, schuiven ze gewoon een franse test regi achter het raam.
Harde uitspraak, ik zeg niet dat het een registratie is, ik denk dat het een code is.ehusmann wrote:Beste Pieter,
Dus EC dat voor Eurocopter staat kunnen we ook wel afschrijven.
Nee, heel simpel, ik denk dat Eurocopter ze heeft over genomen als deel van een grotere deal (nieuwe kisten voor Singapore?) en dat ze een tijdelijke regie nodig hebben voor ze ergens anders kunnen vliegen. Als je de onderschriften leest zie je dat ze blijkbaar bij een afdeling van Eurocopter staan in Singapore. Omdat ze dan al geen eigendom van Singapore meer zijn, kunnen ze niet meer met de registraties van Singapore vliegen. Omdat ze waarschijnlijk ook nog niet zijn aangenomen door de nieuwe eigenaar, kunnen ze die registraties ook nog niet dragen. Dan is er dus een tussen oplossing nodig en dat zijn (tijdelijke) testregistraties van Eurocopter. In dit geval blijkbaar Turkse, waarom die handiger zijn weet ik ook niet. De Spanjaard zal wel Spaans zijn omdat die langer rondvliegt, dat is inmiddels al wel duidelijk.AK01 wrote:Erwin,
De tijd zal het (wellicht) leren.
Dat TC- gedeelte, ik betwijfel dat ten zeerste maar heb ook geen hard bewijs, denk je dan dat ze militair in Turkije gaan vliegen, of staan ze op TAI, en verkoopt die ze elders in de wereld?
Dat zou voor zover mij bekend de eerste export van TAI Eurocopter worden.
Het lijkt me ook vreemd dat Europcopter Singapore ze gaat refrubishen, dan naar Turkije verscheept, en dat TAI ze dan weer naar een ander land verkoopt. Moet makkelijker kunnen.
En die blijft zo hard totdat er iemand is die een andere registraties kan aantonen. Daarnaast is er nog nooit een andere EC-xxx registratie waargenomen waarbij EC staat voor Eurocopter, dus dit kunnen we echt naar het rijk der fabelen verwijzen.AK01 wrote:Harde uitspraak, ik zeg niet dat het een registratie is, ik denk dat het een code is.
Ik zie ze niet vliegen, ik zie alleen draaiende wieken. Dat kan dus ook op een test duiden, wat ook in het onderschrift te lezen is. Bij de eerdere link die je plaatste staan ze zonder wieken en met afgeplakte ramen, lijkt erg op de voorbereidingen ter verscheping....AK01 wrote:ps en ze hebben gevlogen, op de foto's zie je ze al met draaiende wieken staan.
Moderator ,kan dit verder in een praethuys ofzo?Rabbit wrote:AK,
Laten we het logisch beredeneren...
Europcopter is onderdeel van het EADS-concern. EADS is onder andere gevestigd in Spanje (en dus ook Turkije zoals Erwin al aangaf) en dus kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat EC-001 een Spaanse testregi is en geen code. 1+1=2
Natuurlijk, er zijn andere mogelijkheden, maar die lijken me erg onrealistisch en moeilijk...
Waarom een code ergens opschilderen die erg lijkt op een regi, waar je dan niet mee rond zou kunnen vliegen? Er moet ergens een echte regi te zien zijn, die je dan steeds op wat voor 'n manier dan ook moet aanbrengen. Danwel met een sticker, danwel met iets achter de ruiten (wat in mijn optiek niet echt goed genoeg is)
Zoals je zelf al aangeeft: "Dat moet makkelijker kunnen"
Mocht je met een bewijs komen dat deze logische (en ook zeker plausibele) aanname niet klopt, dan hoor ik het graag
Het doet er ook niet toe waarom die andere TC-regi's hebben. Misschien was het gewoon een schilderfoutje ofzo...Misschien inderdaad omdat het via TAI gaat, whatever.... Het gaat nu om DEZE kist
Heeft iemand een idee wanneer deze weggaat ? Vind het nu niet echt weer en licht voor een schappelijke foto...Rabbit wrote:for those who care: It's still present @ cargo
[ Post made via Mobile Device ]
It's still there...Polleke_NL wrote:Heeft iemand een idee wanneer deze weggaat ? Vind het nu niet echt weer en licht voor een schappelijke foto...Rabbit wrote:for those who care: It's still present @ cargo
[ Post made via Mobile Device ]
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more