voske wrote:Gisteren aan het eind van de middag kwam er een groot vliegtuig betrekkelijk laag en langzaam over Gilze-Rijen. Later is hetzelfde vliegtuig ook gezien tussen Breda en Roosendaal. De afstand maakte het alleen onmogelijk om het type te herkennen. Iemand enig idee?
Grote kans dat het de DC10 T-255 was inbound Woendsrecht, was het dit formaat
Een moeilijke om misschien nog terug te vinden. Op 24 september 2009 vloog deze Awacs over. Hij kwam vanuit Nederland en thv EHWO (Woensdrecht) kwam hij de Belgische grens over omstreeks 16h17. Iemand die mij hierbij kan helpen met de registratie van dit toestel, aub? Hartelijke dank alvast.
Benighted wrote:Een moeilijke om misschien nog terug te vinden. Op 24 september 2009 vloog deze Awacs over. Hij kwam vanuit Nederland en thv EHWO (Woensdrecht) kwam hij de Belgische grens over omstreeks 16h17. Iemand die mij hierbij kan helpen met de registratie van dit toestel, aub? Hartelijke dank alvast.
't In ieder geval een AWACS van de Franse luchtmacht, maar dat had je zelf vast al gezien.
Benighted wrote:Een moeilijke om misschien nog terug te vinden. Op 24 september 2009 vloog deze Awacs over. Hij kwam vanuit Nederland en thv EHWO (Woensdrecht) kwam hij de Belgische grens over omstreeks 16h17. Iemand die mij hierbij kan helpen met de registratie van dit toestel, aub? Hartelijke dank alvast.
't In ieder geval een AWACS van de Franse luchtmacht, maar dat had je zelf vast al gezien.
1 December. Regio twente. Rond 2 & 3 uur. Vlogen er constant Militaire vliegtuigen boven de regio Almelo en omstreken. ( waarschijnlijk iets noordelijker ) Heeft iemand een idee wat voor vliegtuigen dit zijn geweest en wat ze er hebben gedaan ?
Captain-floris wrote:1 December. Regio twente. Rond 2 & 3 uur. Vlogen er constant Militaire vliegtuigen boven de regio Almelo en omstreken. ( waarschijnlijk iets noordelijker ) Heeft iemand een idee wat voor vliegtuigen dit zijn geweest en wat ze er hebben gedaan ?
( ze waren telkens rondjes aan het vliegen )
Mvg Floris,
Via defensie.nl
In Noord- en Oost-Nederland vinden van dinsdag 1 december tot en met donderdag 3 december vliegactiviteiten plaats met militaire jachtvliegtuigen en gevechtshelikopters. Er wordt gevlogen tussen 09.00 uur en 22.30 uur. De vliegbewegingen worden uitgevoerd voor training van zogenoemde Close Air Support.
In de 4 vastgestelde oefengebieden in de Marnewaard (Noordwest-Groningen), Marrum en Dijkshoek (Noordwest-Friesland) en Hardenberg (Noordoost-Overijssel) vinden de volgende vliegbewegingen plaats:
* militaire jachtvliegtuigen op een minimale hoogte van 3000 voet (circa 1 kilometer) boven grond- dan wel zeeniveau.
* gevechtshelikopters op een minimale hoogte van 1000 voet (circa 300 meter) boven grond- dan wel zeeniveau.
Opleiding Forward Air Controllers
De oefening vindt plaats voor de opleiding van Forward Air Controllers. Dit zijn militairen die vanaf de grond per radio informatie uitwisselen met vliegers van jachtvliegtuigen en gevechtshelikopters over de precieze locatie van aan te vallen doelen. Tijdens hun opleiding moeten cursisten in praktijksituaties leren samenwerken met vliegtuigen van verschillende NAVO-bondgenoten. Hiervoor vinden gedurende het jaar verschillende oefeningen plaats in het luchtruim boven en rondom verschillende militaire oefengebieden.
Hé ! Bedankt. dat wist ik nog niet. Is er misschien ook te achterhalen om welke vliegtuigen het ging ? voor 1 december zullen het wel F16's zijn geweest. en 2 december zijn er apaches gesignaleerd. maybe the registraties ?
Cloudhopper wrote:About 15 minutes ago, a C130 was flying over Burgum, I think inbound for Leeuwarden. Was this a Dutch one?
Johan
No... this was not a C-130 inbound Leeuwarden but the "new" G-988 with callsign Marshall3 on his way to the islands and than the EHD41 (west of De Kooy) for a testflight.
This afternoon around 13:00 I saw a Blackhawk, I believe it was a UH-60A(C), flying north along the Dutch coastline. Anyone an idea of it's ID? Blackhawks are quite rare to be seen loitering around the north sea.
@ Arjan: I don't know the identity of the Blackhawk, but callsign was SHAPE4 so I think someone should be able to give his identity now.
@ barool: the only Hercules flying around in the Netherlands at FL060 was Marshall3, the "new" Dutch G-988 doing some testing over the North Sea (together with L-39 ES-YLZ callsign Lion39).