Leuk om te lezen dat we allemaal verlangen naar het materiaal van weleer: De f104 en f111 om er twee te noemen. In die tijd was het zo gewoon dat ze voorbij gerookt kwamen en nu zouden we ze zo graag nog eens willen zien. Ja, incluis ik zij de muis.
Het verlangen naar "vroeger" is van alle tijden en geldt niet alleen voor ons vliegtuigfanaten. Over 10-15 jaar verlangen we zo enorm naar Ralph zijn capriolen in die oude F16. Misschien moeten we dan maar genieten van het huidige materiaal zodat we straks kunnen zeggen: Nou dat waren nog eens tijden en ik was er steeds bij!
Dat gezegd hebbende, zie ik ook nog wel graag die raket met vleugels langs komen of die "lelijke" swingwinger van een f111. De B1 of B52 (in '87 op Kleine Brogel nog gezien, vliegend!). Dichter bij huis zou ik de good old F27 (of F50 als het niet anders kan) zijn demo weer eens willen zien vliegen. Ik heb destijds veel contact gehad met Jan, Jan, Chris en Rob. De beide Jannen zullen inmiddels wel met pensioen zijn.
Het gerucht over de SR-71 heb ik ook gehoord. Misschien brengen ze hem in stukken met een AN-225, dan hebben we twee vliegen in één klap.
Wat ik verder wens? Dat ik de vrijdag vrij kan krijgen van mijn werk.
Nog even over de kwaliteit van de shows. Voor Ramstein was het allemaal anders. Men is een stuk voorzichtiger geworden. Ik kan me nog de rare buitelingen herinneren van de Frecce Tricolores waarvan ik dacht "kan dát met een straalvliegtuig?" (Deelen - vogel in de cockpit), of de A-10 die geheel tegen de verwachting in met de wind mee op wilde stijgen maar vervolgens een klapband kreeg (Twente), De Harrier die boven het publiek kwam hangen (Keiheuvel), of de Mirage III die vlak boven het veld door de geluidsbarriere vloog (ook Keiheuvel), De Fokker 28, Dash 7 en Hercules die een landing of touch down maakten op een grasbaan (!) (Alweer Keiheuvel). Ik ben voor veiligheid tijdens vliegshows maar zoals het vroeger was wordt het natuurlijk nooit meer. Herinneringen...