Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
ik heb ergens gehoord dat misschien de nieuwe toekomstige A380-800 voor Malesya Airways, WMKK/KUL - EHAM/AMS - WMKK/KUL?
Dank voor uw aandacht.
Grt Johnno
De baas van Malaysia heeft vorige week in een interview aangegeven dat de A380 (eind 2011 komt de eerste) naar LHR en CDG ingezet zou worden..AMS kwam niet voor in het rijtje, dus ik zou er voorlopig niet op rekenen..
KLM has released a new Summer 2010 timetable for the route AMS-DXB-AMS in response to the arrival of Emirates (May 2010) and GARUDA (June 2010) on the route.
Instead of reducing capacity, KLM has elected to increase both passenger and freight capacity to DXB through the use of larger aircraft (B747-400M) and an increase in frequency of 3x flights/week.
With the new Canada-EU and US-EU Open Skies agreements, Air Canada will introduce its AC code on the United Airlines flights from the USA into Amsterdam:
- IAD-AMS-IAD = UA B777 operated - AC codeshare
- ORD-AMS-ORD = UA B767 operated - AC codeshare
These codes will replace the AC code on BMI flights LHR-AMS-LHR which will cease to operate on 27 March 2010.
In Summer 2010 Air Canada will sell Canada-AMS-Canada tickets on LH via FRA and UA via ORD and IAD.
In Summer 2010 the United Airlines flights from IAD & ORD will codeshare with AC, CO, LH, and US.
Air Transat is planning to increase the frequency of its non-stop A330 service YVR-AMS-YVR to 2x/weekly in July and August only. The airline also operates 1x/weekly to Vancouver via Calgary.
- AMS 19:40 YVR 20:35 TS 921 Tuesday - Non-Stop A330-200 = NEW SERVICE 28 June - 30 August only
- AMS 09:35 YVR 10:30 TS 931 Thursday - Non-Stop A330-200
- AMS 13:20 YVR 16:15 TS 941 Saturday - stop in Calgary A330-200
And on a side note, the slots requested bij Yemenia has changed as well. The flight via Paris has been changed into a flight via Beirut, operated by A310 equipment. Still very doubtfull though if this will materialize.
maar een 772 is altijd beter dan een A310 die 310 hebben we nu wel eens gezien en nu is het tijd voor een andere leuke en misschien komt die 77W ook ooit nog wel eens maar tot zover ben ik heel erg blij met een 772 is altijd een leuke vervanger
Die laatste paar replies slightly off-topic...
@ rutger330: is jouw persoonlijke mening maar pax 310's zijn tegenwoordig wel heel wat zeldzamer als een Triple Seven... ik zou zeggen koester ze zolang je nog kan!
On-topic: bedankt aan allen voor het up-to-date houden van dit topic! Als het weer wat meezit is er een mooie zomer op komst
And on a side note, the slots requested bij Yemenia has changed as well. The flight via Paris has been changed into a flight via Beirut, operated by A310 equipment. Still very doubtfull though if this will materialize.
rutger330 wrote:maar een 772 is altijd beter dan een A310 die 310 hebben we nu wel eens gezien en nu is het tijd voor een andere leuke en misschien komt die 77W ook ooit nog wel eens maar tot zover ben ik heel erg blij met een 772 is altijd een leuke vervanger
Ik ben het daar wel mee eens. De A310 is een mooie kist, maar ik hoop ook op meer 777's.
Bovendien vind ik Boeing veel mooier dan de Airbus, behalve de A330/340 serie.
Ik hoop ook dat er meer vluchten vanuit het Midden-Oosten met zulk soort vliegtuigen komen.