nilsko wrote:
Die voorselectie vindt toch al plaats bij civiele clubs? Tenminste dat was toen nog op die Klu docu een halfjaar geleden waarin ze vliegers in opleiding gingen volgen.
klopt ja, op de Slingsby T-67 op van TTC op seppe...
Volgens mij is het als volgt:
- screening bij civiele clubs (maar dit is nog niet echt een opleiding)
- elementaire opleiding op de PC-7 (het leren vliegen, resultaat is een brevet)
- vervolgopleiding in het buitenland (dit is al met een schifting vwb specialisatie op jets, helicopters en transport)
In mijn ogen kan de PC-7 opleiding best wel op een andere manier gebeuren, maar niet met de types die Polecat noemde. Civiel (zoals in Engeland) lijkt me een meer vor de hand liggende optie. En die Super Tucano lijkt me prachtig.... maar waarschijnlijk een beetje een overkill ja.
zo is het volgens mij ook ja.... maar als de PC-7's aan het eind van hun latijn komen , of als de stroom vliegers zo klein dreigt te worden dat het misschien te duur wordt om het zelf te doen, dan denk ik even hard-op dat het misschien een optie zou zijn om de eerste screening hier gewoon te houden zoals ie is, maar daarna een buitenlands traject van primary trainer, gevolgd door wat ze ook als voortgezette trainergebruiken. Of zelfs wisselen tussen modules binnen opleidingen? Bijvoorbeeld van de RAF Tutor naar de ENJJPT T-6?
Bestaat er nog wel een klasse als de huidige PC-7 eigenlijk? Voor mijn gevoel zijn T-6, PC-21 etc allemaal al een heel stuk "bigger, better, faster, more" dan de good old PC-7?
en trouwens, wordt de Gripen marketing niet vanuit Engeland gedaan? Is daar in het -onzalige- geval dat we Gripens kopen gelijk een mouw aan te passen
I have never drunk milk, and I never will . . . .