Moderator: gatso76
Nog sterker, ik woonde destijds in Uithoorn en stond hele dagen op de Kaagbaan spottersplek. Het bouwen van een vrachtareaal op die plek zat al heel lang geleden in de planning maar is door de vorige economische crisis op de lange baan geschoven. In die tussentijd werd de spottersplek zelfs opgeknapt met asfalt en nieuwe hekken. Ik heb naar aanleiding van de bouwplannen in dezelfde periode bij Schiphol de suggestie neergelegd om op één van de te bouwen vrachtloodsen een dakterras te plannen en daarvoor entree te heffen. Dat was volgens Schiphol toen niet aan de orde omdat uitbreiding van het vrachtareaal voorlopig niet zou plaatsvinden. En de toenmalige directeur Den Besten heeft bij een interview met één van de grote dagbladen over de bouwplannen letterlijk gemeld "het fenomeen spotter is bij ons bekend maar wij zullen er op geen enkele wijze rekening mee houden".United 777 wrote:Persoonlijk treur ik het meest om het verlies van de Kaagbaanlocatie. Daar beleefde je een dagje Schiphol toch beter dan bij die afgelegen Polderbaan. Waarom gooit Schiphol de oude stek niet weer open? Ook met de uitbreidingsplannen kan er best een strookje land vanaf. Daar zullen ze vele duizenden mensen een plezier mee doen. De politie kan tot in lengte van jaren blijven bekeuren. Mensen willen vliegtuigen kijken en ze zullen blijven proberen in de buurt te komen. Hoe vaak ik niet op het panoramaterras gezinnen hoor zeggen dat ze het jammer vinden dat de startende en landende vliegtuigen zo slecht te zien zijn. De plek bij de Kaagbaan was in dat opzicht ideaal. Vroeger was echt niet alles beter, maar sommige dingen wel.
En een derde was in de organisatie al zeer ver gevorderd (is mij ooit op een DSC door het toenmalig bestuur verteld). Alleen vlogen toen een paar toestellen in een paar gebouwen aan de andere kant van de plas.polderbaan wrote:Dat is al eens geprobeerd, ik was vanaf het begin lid van de Schiphol Aviation Group. Die stichting heeft in ieder geval twee platform middagen voor elkaar gekregen voordat hij een stille dood stierf.
Zo'n dakterras klinkt goed. Geen rekening houden met spotters lijkt mij een gemiste kans. Een stukje gras naast de baan hoeft niets te kosten. Nu kan de politie tot in lengte van jaren mensen blijven wegsturen. Wie kan hier nou bezwaar tegen hebben: http://www.airliners.net/photo/Scandina ... 0607873/M/, http://www.airliners.net/photo/KLM---Ro ... 1106241/M/?polderbaan wrote:Ik heb naar aanleiding van de bouwplannen in dezelfde periode bij Schiphol de suggestie neergelegd om op één van de te bouwen vrachtloodsen een dakterras te plannen en daarvoor entree te heffen. Dat was volgens Schiphol toen niet aan de orde omdat uitbreiding van het vrachtareaal voorlopig niet zou plaatsvinden. En de toenmalige directeur Den Besten heeft bij een interview met één van de grote dagbladen over de bouwplannen letterlijk gemeld "het fenomeen spotter is bij ons bekend maar wij zullen er op geen enkele wijze rekening mee houden".
Dat van het niet doorgaan van die derde platformtoer heb ik toen ook van het bestuur gehoord, maar dan met de reden dat het zo druk op de airside wegen was geworden dat men die paar touringcars er niet bij wilde hebben. En dat is toch weer geen reden om die hele SAG club te laten overlijden?aviodromefriend wrote:En een derde was in de organisatie al zeer ver gevorderd (is mij ooit op een DSC door het toenmalig bestuur verteld). Alleen vlogen toen een paar toestellen in een paar gebouwen aan de andere kant van de plas.polderbaan wrote:Dat is al eens geprobeerd, ik was vanaf het begin lid van de Schiphol Aviation Group. Die stichting heeft in ieder geval twee platform middagen voor elkaar gekregen voordat hij een stille dood stierf.
Voor een heleboel mensen waren die tours DE (en veelal enige) reden om lid te worden van de SAG. Toen ze die niet meer konden bieden zijn die mensen dus afgehaakt, en werd het financieel een moeilijk verhaal om nog door te gaan.polderbaan wrote:Dat van het niet doorgaan van die derde platformtoer heb ik toen ook van het bestuur gehoord, maar dan met de reden dat het zo druk op de airside wegen was geworden dat men die paar touringcars er niet bij wilde hebben. En dat is toch weer geen reden om die hele SAG club te laten overlijden?
ja, je hoort wat de primary landing runway is/wordt, en dan verkas ik wel ja.. of als een bepaalde kist een bepaalde baan dreigt te nemen rij ik er wel even voor naar de center...polderbaan wrote:En nog in reactie op hen die problemen hebben met fietsgebruik rond de polderbaan wegens baanwissel: alle keren dat ik langs de Polderbaan stond, was deze continu in gebruik voor landingen c.q. starts en was op drukke periode´s de Zwanenburgbaan als secondary in gebruik. Rijden zij dan met de auto tussen die banen heen en weer bij parallel landen of opstijgen?
Groeten van Ab Gobets.
Precies ja.Polecat wrote:ja, je hoort wat de primary landing runway is/wordt, en dan verkas ik wel ja.. of als een bepaalde kist een bepaalde baan dreigt te nemen rij ik er wel even voor naar de center...polderbaan wrote:En nog in reactie op hen die problemen hebben met fietsgebruik rond de polderbaan wegens baanwissel: alle keren dat ik langs de Polderbaan stond, was deze continu in gebruik voor landingen c.q. starts en was op drukke periode´s de Zwanenburgbaan als secondary in gebruik. Rijden zij dan met de auto tussen die banen heen en weer bij parallel landen of opstijgen?
Groeten van Ab Gobets.
Dus hieruit mogen we concluderen dat jij dat strukje gras wel even voor ons op de kop tikt? Als het ´toch niets hoeft te kosten´ is dat geen probleem....United 777 wrote:Een stukje gras naast de baan hoeft niets te kosten.
Nou, al zou ik het willen, dan zou ik het nog niet redden, van huis naar Schiphol is 240 km!wrxflyer wrote: Precies ja.
Ik maak soms op een dag spotten meer kilometers rond Schiphol, dan de reisafstand van huis naar Schiphol!
Freek
Schiphol is in feite van ons allemaal. De luchthaven is eigendom van de Nederlandse staat en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam. Wat is er op tegen om weer terug te gaan naar de oude situatie? Meer dan wat asfalt of klinkers en een strook gras is echt niet nodig. Ik kan me mijn laatste dag bij de Kaagbaan nog goed herinneren. Heel veel prachtige vliegtuigen en honderden mensen die daarvan genoten. Mensen kijken graag naar vliegtuigen en daar zou Schiphol best wat voor kunnen doen. Natuurlijk hebben we een prachtig panoramaterras waar heel veel andere luchthavens niet aan kunnen tippen, maar de spottersplaats bij de Polderbaan zou ik graag inruilen voor een stukje gras bij de Kaagbaan.ehusmann wrote:Dus hieruit mogen we concluderen dat jij dat stukje gras wel even voor ons op de kop tikt? Als het ´toch niets hoeft te kosten´ is dat geen probleem....Erwin
Ondanks dat ik de Polderbaanplek niet verkeerd vind (geen gebouwenclutter op de foto-achtergrond), ben ik het hier helemaal mee eens.United 777 wrote:Schiphol is in feite van ons allemaal. De luchthaven is eigendom van de Nederlandse staat en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam. Wat is er op tegen om weer terug te gaan naar de oude situatie? Meer dan wat asfalt of klinkers en een strook gras is echt niet nodig. Ik kan me mijn laatste dag bij de Kaagbaan nog goed herinneren. Heel veel prachtige vliegtuigen en honderden mensen die daarvan genoten. Mensen kijken graag naar vliegtuigen en daar zou Schiphol best wat voor kunnen doen. Natuurlijk hebben we een prachtig panoramaterras waar heel veel andere luchthavens niet aan kunnen tippen, maar de spottersplaats bij de Polderbaan zou ik graag inruilen voor een stukje gras bij de Kaagbaan.ehusmann wrote:Dus hieruit mogen we concluderen dat jij dat stukje gras wel even voor ons op de kop tikt? Als het ´toch niets hoeft te kosten´ is dat geen probleem....Erwin
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more