Moderator: gatso76
= = = =jeehaa wrote:KLM893 (AMS-PVG) is na vertrek terug gekeerd naar AMS. Reden voor alsnog onbekend. Gezien het vluchtpatroon ten noorden van de waddeneilanden is een fueldump mogelijk.
893: "We've got a bad inidication of our safety speed, we think the airspeed indication is allright, but the safety margens on the airspeed are not indicating oke"jeehaa wrote:KLM893 (AMS-PVG) is na vertrek terug gekeerd naar AMS. Reden voor alsnog onbekend. Gezien het vluchtpatroon ten noorden van de waddeneilanden is een fueldump mogelijk.
Gelukkig maar.. thanks voor de updateHopla wrote:Inderdaad 1209. Normaal geland. Kwam er te laat in om te horen wat er was.
Conversatie met airport 1. Alles goed geen assistentie meer nodig.
= = = =boeing767 wrote:HV5585 PH-HZM returned to D85 at around 19:30lt after pushback, and departed again at 20:02lt.
Volgens AT5 zou het gaan om een steekvlam aan boord... foto op AT5 is onduidelijk, iemand een idee om welke toestel het ging?dvdzee wrote:Evacuatie vlucht HV321 - EHAM(AMS) naar FARO
Omstreeks 20.43hr zijn op Schiphol alle bemanningsleden en passagiers van vlucht HV321 uit het gereedstaande toestel geevacueerd via de uitgelaten glijbanen en de slurf.
Er zou brand zijn ontstaan in één van de motoren.
De kist stond gereed aan gate D79.
PH-HZW, maar dat kan ook de vervangende machine zijn voor deze vlucht, welke nu rond 23:00u vanavond gaat vertrekken.danbu wrote:iemand een idee om welke toestel het ging?
Kortom, problemen met de APU...Boeing 737 op Schiphol ontruimd
Update: maandag 10 mei 2010, 21:13
Op Schiphol is een toestel ontruimd vlak voordat het naar Faro in Portugal zou vertrekken. De passagiers moesten het vliegtuig via glijbanen en de slurf verlaten, omdat er na een steekvlam rookontwikkeling was ontstaan in het toestel. De Boeing 737 van Transavia had 186 passagiers aan boord.
Twee passagiers raakten lichtgewond bij de ontruiming. De steekvlam ontstond bij de hulpmotor aan de achterkant van het vliegtuig.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more