Very likely to be indeed (FYI; PH-BXO is a -900 instead of a -800)SPL wrote:I think it's been painted at this moment.
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... &start=915" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Martijn
......Dat is het gevolg van afspraken die minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft gemaakt met Air France-KLM, het moederbedrijf van KLM.KLM is en blijft een Nederlands bedrijf. KLM zal zijn hub op Schiphol houden.
Teveel Nederlanders denken dat Air France KLM een 50/50 combinatie is waarbij KLM net zoveel te vertellen heeft als AF. Fout dus. We willen als Nederlanders nu eenmaal niet inzien dat 'onze Nationale trots' nu van een ander is.Air France-KLM, het moederbedrijf van KLM.
Waar; maar kijk even naar Martinair, die groeit juist terwijl AF Cargo gehalveerd word ... Naast naambekendheid heeft Martinair bijvoorbeeld (net als KLM) een bepaalde reputatie opgebouwd die AF niet zal bereiken dus markt-technisch gezien zal er wel het aan-en-ander worden afgewogen voordat men definitef gaat hakselenThermal wrote: En voor de echte naïevelingen; Air France geeft echt geen zier om het feit dat de KLM 'Neerlands trots' is. Of 'dat de KLM een grote naamsbekendheid heeft' Kom op zeg, dat zal ze echt worst zijn wanneer er Franse belangen en banen op het spel staan. De Fransen hebben hun eigen trots en die trots vinden zij veel belangrijker.
vind het best knap dat jij dit allemaal, kan je toevallig in de toekomst kijken???? nu rijst bij mij de vraag op waar je dit allemaal vandaan haalt (bron?????) of het je eigen visie/mening isThermal wrote:Als het straks.................... worden
Net zoals Air France-KLM het moederbedrijf is van Air France.Thermal wrote:......Dat is het gevolg van afspraken die minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft gemaakt met Air France-KLM, het moederbedrijf van KLM.KLM is en blijft een Nederlands bedrijf. KLM zal zijn hub op Schiphol houden.
Verschil tussen deze en KLM: Fokker en GM Antwerpen waren VEEL verliesgevender dan KLM.Thermal wrote:Mag ik jullie herinneren aan General Motors en hun Opel Fabriek in Antwerpen?? Die zou ook nooooooit dichtgaan. Of dichterbij huis; Daimler Benz en Fokker? Fokker zou als dochterbedrijf alle steun krijgen van DB in moeilijke tijden.
Dus volgens jou zal een maatschappij die in de problemen is eerder kiezen om door te gaan in een land waar de vakbonden alles frequent platgooiend alleen maar kunnen staken in plaats van een land waar vakbonden structureel constructief meedenken in het belang van het bedrijf? Waarbij de alliantie waarbij die maatschappij is aangesloten in het laatstgenoemde land is gevestigd? Misschien dat de andere dochter van AF-KLM er zo over denkt, binnen de top van de holding zijn er inmiddels ook Fransen die liever met Nederlanders werken dan met Fransen.Thermal wrote:Als het straks een keer écht slecht met AF/KLM gaat en dat zal echt een keer gebeuren (wellicht volgende crisis misschien al??) en er zwaar bezuinigd moet worden (zoals BA dat nu moet doen bijvoorbeeld), waar denk je dan dat de eerste klappen gaan vallen? Juist, niet in Parijs maar in Amsterdam. Fransen gaan al staken als hun koffie te koud wordt geserveerd (een goed voorbeeld zijn de luchtverkeersleiders, die staken bijna maandelijks). De vakbonden zijn daar enorm sterk, veel sterker dan hier. Dus bezuinigingen gaan daar dan niet doorgevoerd worden, op z'n hoogst mondjesmaat. Dus de rest zal dan in Nederland moeten gebeuren.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more