Moderator: Jaap
Post all airshow-related items here. Please keep the postings as informative and to-the-point as possible. Refrain from postings with the sole intention to communicate whether you like the show or not, unless accompanied by arguments that can help others. |
Ik ben van mening dat je deze twee dingen echt apart moet houden. Ik heb hier een aantal punten opgeschreven waardoor het mij niet verstandig lijkt om te doen.Richard from Rotterdam wrote:Je maakt in de show ruimte voor de twee helften en je laat je programma gewoon wat langer doorlopen. Daar hoef je geen onderdeel voor te cancellen, je krijgt alleen maar meer positieve respons (behalve van die paar voetbalhatende spotters alhier).
Afgezien van de Freudiaanse verspreking vind ik het een vreemde redenatie. De luchtmacht open dagen hebben volgens mij nog steeds als doelstelling om de bevolking te laten zien wat defensie doet en om nieuwe medewerkers te trekken. Hoe meer mensen hoe beter dus. Als jij of ik dan in de file komt te staan, tja, ook dat weet je voordat je gaat.topgun1984 wrote:- Meer rukbaarheid betekend meer mensen volk... Meer Files en Parkeerproblemen... (waardoor jij in de file komt te zitten en achteraf gaat jammeren waarom het zolang duurde voordat je het parkeer terrein afwas)..
Wederom een vreemde redenatie. Als die demo F-16 een klapband krijgt tijdens take off en z´n demo niet moet doen is het ook gezichtsverlies. Moeten ze daarom maar niet die kist op alle posters zetten? Want mensen zouden boos kunnen worden als het niet lukt?topgun1984 wrote:- Mocht de uitzending bijvoorbeeld niet lukken, Boze gezichten... Schuldige: De Luchtmacht...
Inderdaad en ze willen dus zoveel mogelijk mensen trekken. Ten tijde van een WK lukt dat het beste met voetbal. Beter was geweest om niet op de dag van de wedstrijd de open dag te houden, maar qua planning kan ik me voorstellen dat dat niet bekend was ten tijde van het prikken van de datum. Nu is het een gegeven, net als dat het een gegeven is dat veel mensen die wedstrijd willen zien. Nog altijd ongeveer de helft van de Nederlanders (als het er niet meer zijn).topgun1984 wrote:- Tis een dag dat men laat zien aan de burger wat de luchtmacht en luchtvaart inhoud.. Niet hoe (misschien) Japan Sushi maakt van NL...
Om eerlijk te zijn, als men één (of een paar) scherm(en) achteraf ergens neerzet, dan blijft de voor jou overlast beperkt tot die gebieden. Nu zal het zo zijn dat een groot deel van de mensen radio´s of ipods meenemen om toch die wedstrijd te kunnen volgen. Het "GOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLL" zal nu dus hoogstwaarschijnlijk overal klinken.topgun1984 wrote:- Dat tenminste de "voetbal hatende spotter" (misschien gaat dit woord nog vaker gebruikt worden dan Dagjesmens) Rustig de show kan kijken zonder in z'n oor geblazen te worden door GOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLL!!!!!!!
[nieuwtopic]Beter vliegtuigen in de lucht dan ballen in een doel[/nieuwtopic]topgun1984 wrote:Beter een freud in de hand dan 10 in de lucht... zo was die toch?
deze "voetbalhatende spotter" heeft al helemaal geen zin in een stel hooligans (want ook die kijken naar de media) die denken dat ze gilze ook onveilig kunnen komen maken (hoewel, een leuke oefening voor de luchtmobiele brigade, is weer eens iets anders dan de airpower demo).Richard from Rotterdam wrote:Tsja, de organisatoren laten de kans liggen om nog meer buzz rond de opendagen te creëren door van tevoren in de media aan te kondigen dat het voetbal op grote schermen te zien is.
Zodat je lekker je eigen 2x 45 minuten kunt gaan dood vervelen omdat er niet wordt gevlogen.Richard from Rotterdam wrote:Je maakt in de show ruimte voor de twee helften en je laat je programma gewoon wat langer doorlopen.
topgun1984 wrote: Wil je voetbal kijken, kijk je voetbal en blijf je thuis. Wil je naar gilze komen, krijg je weer een leuke show te zien...
Als je in de media gaat roepen dat je voetbal toont op een groot scherm komt er inderdaad meer volk, maar of je daar qua werving wat aan hebt is maar de vraag.Richard from Rotterdam wrote:Tsja, de organisatoren laten de kans liggen om nog meer buzz rond de opendagen te creëren door van tevoren in de media aan te kondigen dat het voetbal op grote schermen te zien is. Als ik een mega-evenement zou organiseren zou ik zo'n kans met beide handen grijpen, want het levert alleen maar meer bezoekers en meer goodwill op. Het is in mijn ogen geen kwestie van of-of maar van en-en. Je maakt in de show ruimte voor de twee helften en je laat je programma gewoon wat langer doorlopen. Daar hoef je geen onderdeel voor te cancellen, je krijgt alleen maar meer positieve respons (behalve van die paar voetbalhatende spotters alhier).
Ach, ik ben spotter, kom al 20 jaar op die open dagen maar ik ben ook geenszins van plan bij de luchtmacht te solliciteren....Joe Kurr wrote:De meesten die op dat nieuws af komen, komen dan echt niet voor de luchtmacht, maar alleen om even 'TV' te kijken.
Maar jij komt wel naar de open dagen voor de luchtmacht, en niet voor iets wat er totaal niets mee te maken heeft maar daar toevallig ook te zien is.ehusmann wrote:Ach, ik ben spotter, kom al 20 jaar op die open dagen maar ik ben ook geenszins van plan bij de luchtmacht te solliciteren....Joe Kurr wrote:De meesten die op dat nieuws af komen, komen dan echt niet voor de luchtmacht, maar alleen om even 'TV' te kijken.
Erwin
Joe Kurr wrote:Maar jij komt wel naar de open dagen voor de luchtmacht, en niet voor iets wat er totaal niets mee te maken heeft maar daar toevallig ook te zien is.ehusmann wrote:Ach, ik ben spotter, kom al 20 jaar op die open dagen maar ik ben ook geenszins van plan bij de luchtmacht te solliciteren....Joe Kurr wrote:De meesten die op dat nieuws af komen, komen dan echt niet voor de luchtmacht, maar alleen om even 'TV' te kijken.
Erwin
Ik bedoelde in mijn reactie de mensen die normaalgesproken niet naar de open dagen zouden komen, maar er dan alleen naartoe komen omdat ze voetbal kunnen kijken.
Gevolg is dat je dan een heleboel volk over de vloer krijgt die het grootste deel van de dag alleen maar veld-vulling zijn (en 's ochtends en 's middags natuurlijk ook file-, bus- en treinvulling)
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het ironische is, dat die mensen die jij bedoelt interessanter zijn voor de luchtmacht dan ik ben!Joe Kurr wrote:Ik bedoelde in mijn reactie de mensen die normaalgesproken niet naar de open dagen zouden komen, maar er dan alleen naartoe komen omdat ze voetbal kunnen kijken.
Daar hebben ze reclameblokken op TV voor uitgevonden, die ook al door de luchtmacht zijn ontdekt.ehusmann wrote:Ik begrijp wat je bedoelt, maar het ironische is, dat die mensen die jij bedoelt interessanter zijn voor de luchtmacht dan ik ben!Joe Kurr wrote:Ik bedoelde in mijn reactie de mensen die normaalgesproken niet naar de open dagen zouden komen, maar er dan alleen naartoe komen omdat ze voetbal kunnen kijken.
Bekijk het eens vanuit een marketing standpunt.
Ik ben makkelijk bereikbaar voor de luchtmacht, omdat ik elk jaar kom, maar totaal oninteressant. Ik zoek namelijk geen baan bij de luchtmacht en ben inmiddels niet meer geschikt voor ze (te oud en versleten). Als ik wel kom ben ik feitelijk alleen maar een kostenpost.
Die andere mensen, die normaal niet komen, kunnen wel interessant zijn. Misschien zijn ze namelijk wel op zoek naar een baan en is de luchtmacht een optie, alleen denken ze er normaal helemaal niet bij na. Voor dat soort mensen zal de luchtmacht anderen manieren moeten verzinnen om ze te bereiken. Een gewone open dag is niet goed genoeg, maar als er voetbal bij is komen ze wellicht wel. En áls ze er zijn is er een kans dat ze toch geïnteresseerd raken en uiteindelijk solliciteren. Het is dezelfde reden waarom de landmacht een raceteam heeft (of had).
Niet iedereen in de luchtmacht is ook gek op vliegtuigen....
Erwin
Dat is óók een manier inderdaad. Het verschil is dat je via de tv geen gesprek kan starten. Het mooie van de open dag is dat je ze ´binnen´ hebt en gericht vragen kan stellen en antwoord kan geven. Marketing technisch is er een groot verschil tussen broadcasting (tv, radio etc) en narrowcasting (directe aandacht). En welke denk je dat het succesvolst is....Joe Kurr wrote:Daar hebben ze reclameblokken op TV voor uitgevonden, die ook al door de luchtmacht zijn ontdekt.
Een scherm met beelden van een voetbalwedstrijd is in deze te vergelijken met een scherm met beelden van de open dagen in een voetbalstadion.
Er zijn immers ook mensen die kaartjes hebben voor een voetbalwedstrijd, maar die ook graag de shows op Gilze willen zien...
Daar heb je gelijk in, maar iemand die puur voor het voetbal komt zal denk ik niet malen naar wat er nog meer te doen is.ehusmann wrote:Dat is óók een manier inderdaad. Het verschil is dat je via de tv geen gesprek kan starten. Het mooie van de open dag is dat je ze ´binnen´ hebt en gericht vragen kan stellen en antwoord kan geven. Marketing technisch is er een groot verschil tussen broadcasting (tv, radio etc) en narrowcasting (directe aandacht). En welke denk je dat het succesvolst is....Joe Kurr wrote:Daar hebben ze reclameblokken op TV voor uitgevonden, die ook al door de luchtmacht zijn ontdekt.
Een scherm met beelden van een voetbalwedstrijd is in deze te vergelijken met een scherm met beelden van de open dagen in een voetbalstadion.
Er zijn immers ook mensen die kaartjes hebben voor een voetbalwedstrijd, maar die ook graag de shows op Gilze willen zien...
Erwin
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more