En das nou het leuke van spotten: You winn some, you loose some.komt erbij de factor Wet van Murphy dat vaak je bijzondere kist de eerste is op een andere baan...
En das nou het leuke van spotten: You winn some, you loose some.komt erbij de factor Wet van Murphy dat vaak je bijzondere kist de eerste is op een andere baan...
Daar zie ik het probleem al helemaal niet van. Langs de taxiway Victor heb je nog nooit mogen parkeren. Parkeren kan prima bij de begraafplaats. 5 minuten lopen van je autoRobin_Bamps wrote:Taxiway VictorB767-300ER wrote:Daarbij, wat moet je met een trap langs de baan???
.
Dat red je dan ook niet meer met de auto. Dus dat heeft niets met de "problematiek" te maken van het niet kunnen parkeren etc.Robin_Bamps wrote:
En mbt je uitleg slaande op LVNL: hier wordt al wel eens enkele minuten tot zelfs een half uur van afgeweken in de praktijk; komt erbij de factor Wet van Murphy dat vaak je bijzondere kist de eerste is op een andere baan...
Groetjes, Robin.
Ik heb het ook niet over het parkeren daar. Maar jij vraagt waarom ik in godsnaam een trap meeheb naar Schiphol. Daarom dus...B767-300ER wrote:Daar zie ik het probleem al helemaal niet van. Langs de taxiway Victor heb je nog nooit mogen parkeren. Parkeren kan prima bij de begraafplaats. 5 minuten lopen van je auto
Jawel hoor, 121.2 luisteren en meteen reageren, ik spreek uit ervaring!B767-300ER wrote:Dat red je dan ook niet meer met de auto. Dus dat heeft niets met de "problematiek" te maken van het niet kunnen parkeren etc.
Robin_Bamps wrote: in het bijzonder wat betreft de Polderbaan gezien deze zo ver verwijderd ligt van de rest van de luchthaven. 1,5km fietsen, dat ding dan opplooien,... je zal het nooit op tijd halen! Zeker niet als je met meerdere personen in één auto bent en er ook nog een even groot aantal ladders meemoeten...
.
B767-300ER wrote: Daarbij, wat moet je met een trap langs de baan???
Ah, dan haal ik jouw teksten goed door elkaar, want ik begreep dat je het erover had dat je naast de Polderbaan stond en dan al je ladders moets inladen omdat er opeens jouw kist op de 18C binnenkomt. Althans, zo lees ik bovenstaandeRobin_Bamps wrote: Taxiway Victor.
Klopt.. ik kom laatst weer naar SPL voor o.a. Estonian Air en Armavia.. besloot om 07.20 al van de 06 naar de 36R te verhuizen.. (gelet op de STA 08.10 van Estonian moet dat mogelijk zijn..) Reed ik net een kleine kilometer zie ik de Estonian al landen (nog voor half 8... 40 minuten eerder op een relatief korte route verwacht je niet)Robin_Bamps wrote: de factor Wet van Murphy dat vaak je bijzondere kist de eerste is op een andere baan...
Groetjes, Robin.
En je gemiddelde snelheid op de lokale wegen was toen...?Robin_Bamps wrote:Jawel hoor, 121.2 luisteren en meteen reageren, ik spreek uit ervaring!B767-300ER wrote:Dat red je dan ook niet meer met de auto. Dus dat heeft niets met de "problematiek" te maken van het niet kunnen parkeren etc.
Het is mij vaak genoeg voorgekomen dat de wind draait tijdens het spotten, en dan heb ik geen internet bij me, helaas.topgun1984 wrote:Gietje wrote:Het is jammer genoeg niet zo makkelijk als op Heathrow waar ze dan wel 2 banen hebben, maar waar ze van te voren publiceren welke baan ze wanneer gebruiken.
Volgensmij als je kijkt op luchtverkeersleiding.nl moet je toch enig inzicht over de baansituatie kunnen krijgen op de dag ...
althans... heeft mij vaak genoeg geholpen
B767-300ER wrote:Tegenwoordig heeft een gemiddeld mobieltje al internet....
B767-300ER wrote:Tegenwoordig heeft een gemiddeld mobieltje al internet....
10 Euro per maand....Gietje wrote:B767-300ER wrote:Tegenwoordig heeft een gemiddeld mobieltje al internet....
Meestal is dat vrij duur, zo veel geld heb ik nou ook weer niet
dDe vraag is weliswaar niet tegen mij gericht, maar ik heb meermaals de max snelheid rond SPL ruimschoots overschreden omdat ik dmv mijn auto nog nét een vliegtuig kon pakken, die op een 'verkeerde' baan ging landen.pjotrtje wrote:En je gemiddelde snelheid op de lokale wegen was toen...?Robin_Bamps wrote:Jawel hoor, 121.2 luisteren en meteen reageren, ik spreek uit ervaring!B767-300ER wrote:Dat red je dan ook niet meer met de auto. Dus dat heeft niets met de "problematiek" te maken van het niet kunnen parkeren etc.
voordat we hier een discussie over gaan krijgen denk ik dat het nuttig is om te stellen dat er genoeg situaties te bedenken zijn waar te hard rijden mogelijk is zonder extra gevaar voor medeweggebruikers. Lijkt me dat we hier dan ook geen discussie over te hard rijden moeten gaan voeren.wrxflyer wrote: ik heb meermaals de max snelheid rond SPL ruimschoots overschreden
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more