Okay, this was the last time the subject header of this thread will be edited...
Photos of the landing and the official handover:
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=64397" onclick="window.open(this.href);return false;
Piece on Luchtvaartnieuws:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=35357" onclick="window.open(this.href);return false;
PH-OFA klokte in zijn carrière ruim 36.000 vluchten en vloog sinds 2003 voor KLM Cityhopper. Fokker leverde het vliegtuig in 1989 af aan leasemaatschappij ILFC, die het verhuurde aan Inter Canadian.
Het aan de Aviodrome gedoneerde toestel is de oudste Fokker 100 die bij KLM in dienst is geweest. Het vliegtuig werd voor het laatst op 28 oktober 2009 op een lijndienst ingezet.
Directeur Jan Schaatsbergen van de Aviodrome had met KLM een symbolisch bedrag van 1 euro afgesproken, maar overhandigde bij wijze van grap het dubbele bedrag aan directeur Boet Kreiken van KLM Cityhopper.
In het contract tussen de twee partijen is vastgelegd dat de Aviodrome het toestel niet mag verkopen en er niet in de huisstijl van KLM mee mag vliegen. Beide voorwaarden zijn volgens Schaatsbergen slechts een formaliteit, want de Fokker 100 komt niet meer vliegend in actie. “Dit toestel blijft hier en het blijft aan de grond.”
Constellation
De eer van de grootste bezoeker op Lelystad Airport ooit is overigens discutabel. De Fokker 100 is weliswaar het langste vliegtuig dat tot nu toe op het vliegveld landde, maar niet het zwaarste. De Lockheed Constellation weegt meer en heeft bovendien een bijna tien meter grotere spanwijdte.
Photos on Luchtvaartnieuws:
http://www.luchtvaartfoto.nl/item/318/A ... er_100.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Local TV-report with air-to-air footage (!) of PH-OFA making her last landing (ever?) at Lelystad Airport:
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/71 ... ad-airport" onclick="window.open(this.href);return false; .