Ik weet niet precies waar ik het neer moet zetten, maar ik las net op de P2000 http://monitor.livep2000.nl/ dat er een brandstoflekkage is op schiphol.
Er is volgens mij eerst een VOS 1 afgekondigd.
Dat wordt toch alleen voor een vliegtuig gedaan ?
Na korte tijd werd er einde VOS 1 gemeld.
Enkele minuten later opnieuw VOS 1 met de extra vermelding van die lekkende brandstof tank.
Lekt er dan een brandstof tank van een vliegtuig OF een brandstof opslag tank op Oost ?
Bij de eerste VOS 1 melding wordt ook genoemd: opstarten CEDRIC protocol.
Dat protocol zegt mij niets (ook al heb ik jaren geleden op EHAM gewerkt maar nog nooit van dat protocol gehoord / iets gelezen).
De 747F was smorgens vroeg totaal vol getankt met koude brandstof, en toen de vertraging ingegaan.
Gevolg was op deze hete dag dat de brandstof ging uitzetten, gevolg brandstof uit de ventboxes.
Precies zoals meneer Boeing dat ooit ontworpen heeft.