Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
Raptor NL
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 106
Joined: 01 Nov 2004, 12:12

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Raptor NL »

Airbus A330 KLM keert terug wegens vogel in motor

13-07-2010

SCHIPHOL - Een toestel van de KLM is dinsdagochtend (13 juli) kort na het opstijgen teruggekeerd naar Schiphol, omdat er een vogel in de motor was geraakt. Dat heeft een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij laten weten. Het ging om een Airbus A330-200 die op weg was naar de Ugandese stad Entebbe.


Het toestel maakte volgens de zegsvrouw volgens de standaardprocedure rechtsomkeert voor een voorzorgslanding. "De veiligheid is niet in het geding geweest", aldus de woordvoerster. De KLM zette een ander toestel in. Het teruggekeerde vliegtuig wordt gecontroleerd.

Op zondagavond 6 juni maakte een Boeing 737 van Air Maroc een noodlanding op Schiphol na een botsing met vogels tijdens het opstijgen.

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/def ... l&id=35595" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JS50557
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4126
Joined: 22 May 2003, 13:17
Location: Hoofddorp (Toolenburg)
Contact:

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by JS50557 »

KLM-toestel maakt voorzorgslanding AMSTERDAM - Een toestel van KLM heeft maandagmorgen rond 08.00 uur een voorzorgslanding gemaakt op de Polderbaan van Schiphol. Het vliegtuig, de KL953 op weg naar Newcastle, kampte met technische problemen. Vorige week dinsdag moest een ander toestel van KLM ook al voortijdig landen, omdat er een vogel in één van de motoren was gevlogen.


Iemand enig idee wat er aan de hand was en om welke F70 het ging?
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Hurricane »

JS50557 wrote:KLM-toestel maakt voorzorgslanding AMSTERDAM - Een toestel van KLM heeft maandagmorgen rond 08.00 uur een voorzorgslanding gemaakt op de Polderbaan van Schiphol. Het vliegtuig, de KL953 op weg naar Newcastle, kampte met technische problemen. Vorige week dinsdag moest een ander toestel van KLM ook al voortijdig landen, omdat er een vogel in één van de motoren was gevlogen.

Iemand enig idee wat er aan de hand was en om welke F70 het ging?
PH-KZL aldus Schiphol.nl
Groeten,
Ron
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11251
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Key »

JS50557 wrote:Iemand enig idee wat er aan de hand was en om welke F70 het ging?
Hydraulisch probleempje.
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Hurricane »

Key wrote:
JS50557 wrote:Iemand enig idee wat er aan de hand was en om welke F70 het ging?
Hydraulisch probleempje.
Off-record; probleem opgelost want morgen staat ie weer op de planning (o.a. 's middags Legoland) :wink:
Groeten,
Ron
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Borobudur »

Hurricane wrote:
JS50557 wrote:KLM-toestel maakt voorzorgslanding AMSTERDAM - Een toestel van KLM heeft maandagmorgen rond 08.00 uur een voorzorgslanding gemaakt op de Polderbaan van Schiphol. Het vliegtuig, de KL953 op weg naar Newcastle, kampte met technische problemen. Vorige week dinsdag moest een ander toestel van KLM ook al voortijdig landen, omdat er een vogel in één van de motoren was gevlogen.

Iemand enig idee wat er aan de hand was en om welke F70 het ging?
PH-KZL aldus Schiphol.nl
Lijkt mij dat de KZL de vervangende kist voor de "unknown F70" was.

[ Post made via Mobile Device ]
Borobudur
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Borobudur »

Borobudur wrote:
Hurricane wrote: PH-KZL aldus Schiphol.nl
Lijkt mij dat de KZL de vervangende kist voor de "unknown F70" was.
[ Post made via Mobile Device ]
Afgaand op de volgende foto zet ik m'n geld voor de ''unknown F70'' in op de PHKZC :mrgreen:
(http://www.noordhollandsdagblad.nl/mult ... 86369j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;)
Borobudur
User avatar
AG4thfloorMH
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 46
Joined: 12 Mar 2008, 16:48
Location: Bussum
Contact:

EHAM 22-07-2010

Post by AG4thfloorMH »

Edit: from here

reason for abording the take-off
because both engines kept running and AC never stopped moving
Pilot forgot his baggage?
warning light for not propper closed door?

Thanks now waiting for his new attempt to get airborn
User avatar
JS50557
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4126
Joined: 22 May 2003, 13:17
Location: Hoofddorp (Toolenburg)
Contact:

Re: EHAM 22-07-2010

Post by JS50557 »

According Telegraaf EI-CXO had aborted t/o due to cabin pressure problems..
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: EHAM 22-07-2010

Post by James »

JS50557 wrote:According Telegraaf EI-CXO had aborted t/o due to cabin pressure problems..
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: EHAM 22-07-2010

Post by Borobudur »

James wrote:
JS50557 wrote:According Telegraaf EI-CXO had aborted t/o due to cabin pressure problems..
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
De Televaag heeft het ook maar van RTVNH :mrgreen: :ugeek: (en die laatste heeft omdat ze haar zo mooi vonden een foto van de ex PY 743 bij het artikel geplaatst)
Borobudur
John Redeker
Posts: 3
Joined: 26 Jul 2010, 09:58
Type of spotter: Foto

Re: EHAM 22-07-2010

Post by John Redeker »

AG4thfloorMH wrote:Edit: from here

reason for abording the take-off
because both engines kept running and AC never stopped moving
Pilot forgot his baggage?
warning light for not propper closed door?

Thanks now waiting for his new attempt to get airborn
What i heard over my scanner that day was; the tower saw some smoke coming from the breaks of the aircraft and asked the pilots to check the break temperature. The response of the pilot I did not hear but later the tower reported that the firetruck was on its way to check the aircraft. The pilot responded with did you see any flames? Tower; No only smoke. After all was cleared the pilot requested to return to the pier because he was below critical fuel level.
User avatar
angel77
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 217
Joined: 27 Mar 2008, 18:48
Location: zoetermeer
Contact:

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by angel77 »

"After all was cleared the pilot requested to return to the pier because he was below critical fuel level."

Are they leaving EHAM towards SMJP so critical that only after aborted take off and engines idle already are under critical fuel level ?

What if fuel level is becoming low during cruising and no divertion airport is close by ?

Edit: voor de antwoorden, zie hier.
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by James »

Ok a few days ago now so the truth.....captain window apprearently was not closed properly and popped open during t/o roll.
ofcourse they aborted t/o with very very hot brakes as result.
a group of passengers went bananas and were kicked of the a/c so we had to offload many bags.
Case/subject closed
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22196
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Stratofreighter »

http://avherald.com/h?article=42f2e3d0&opt=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Incident: KLM Cityhopper F100 near Amsterdam on Aug 4th 2010, de-icing problem

By Simon Hradecky, created Wednesday, Aug 4th 2010 19:00Z, last updated Wednesday, Aug 4th 2010 19:01Z

A KLM Cityhopper Fokker 100, registration PH-OFN performing flight WA-1277/KL-1277 from Amsterdam (Netherlands) to Edinburgh,SC (UK), was climbing out of Amsterdam when the crew declared PAN reporting problems with the de-icing equipment and requested to return to Amsterdam.

The airplane levelled off at FL260 and subsequently landed safely on Amsterdam's runway 18C about 50 minutes after departure.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”