A380 EHAM split-split

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: A380 EHAM split

Post by B767-300ER »

wrxflyer wrote: en meer parkeerruimte.
?? :~?~:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: A380 EHAM split-split

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:
wrxflyer wrote: en meer parkeerruimte.
?? :~?~:
Verklapte reactie op de vraag waarom iedereen rond de rotonde wou staan :wink:
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: A380 EHAM split-split

Post by B767-300ER »

Ron, die kan ik niet volgen
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: A380 EHAM split-split

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:Ron, die kan ik niet volgen
Count me in maar de auteur heeft er ongetwijfeld een andere kijk op :wink:
Groeten,
Ron
MartinVet
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 41
Joined: 13 Feb 2010, 12:54

Re: A380 EHAM split-split

Post by MartinVet »

Ik denk dat je het parkeerverbod bent vergeten :respect:
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: A380 EHAM split-split

Post by Hurricane »

MartinVet wrote:Ik denk dat je het parkeerverbod bent vergeten :respect:
Zodra ze je voorruit volplakken met bonnen zal dat wat minder snel gebeuren :mrgreen:
Groeten,
Ron
wrxflyer
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 197
Joined: 10 Feb 2008, 22:16
Type of spotter: F2 civil
Location: Amersfoort, Netherlands

Re: A380 EHAM split-split

Post by wrxflyer »

Hurricane wrote:
B767-300ER wrote:Ron, die kan ik niet volgen
Count me in maar de auteur heeft er ongetwijfeld een andere kijk op :wink:

Da's waar ja. :wink: :oops:
Die parkeerverbodskwestie was ik effe vergeten :?
Maar dat is een situatie van net anderhalve maand, die ik nog niet heb meegemaakt. laatste SPL visit was 15 mei :wink:
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: A380 EHAM split-split

Post by Custom addict »

Even een kleine kick voor deze topic.
Ik zat gisteravond het onderwerp over de A380 te kijken op
schipholtv en daar verklaarde de directeur van schiphol doodleuk
dat de luchthaven al een tijdje klaar is om de 380 te ontvangen
en dat het echter wachten is op een maatschappij die hem gaat
inzetten.

Dit is toch conflicterend met NOTAM's die ik heb meegekregen van een
van de mod's dat ze niet over de A4 mogen komen.
En dan hierop even een spin-off voor de wat meer technisch onderlegden
onderons. Hoe kan het dat een relatief dunne en lichte viaduct over het kanaal
van de polderbaan naar centrum wel een A380/ Antonov 225 kan houden
maar de dikke Schipholtunnel van de A4 niet?
Always a different day with aviation
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: A380 EHAM split-split

Post by Hurricane »

Custom addict wrote: Hoe kan het dat een relatief dunne en lichte viaduct over het kanaal
van de polderbaan naar centrum wel een A380/ Antonov 225 kan houden
maar de dikke Schipholtunnel van de A4 niet?
Simpel; beide keren dat ze het viaduct overgingen waren de toestellen in kwestie leeg (bij mijn weten heeft de 225 de Center gebruikt als vertrekbaan) dus was er bij vertrek geen crossing :wink:

En Schiphol schijnt idd klaar te zijn voor een A380 (maar ... zodra deze volbeladen is gelden er ground restricties waar ze kan gaan/staan/taxiën) :mrgreen:
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: A380 EHAM split-split

Post by B767-300ER »

Custom addict wrote:Even een kleine kick voor deze topic.
Ik zat gisteravond het onderwerp over de A380 te kijken op
schipholtv en daar verklaarde de directeur van schiphol doodleuk
dat de luchthaven al een tijdje klaar is om de 380 te ontvangen
en dat het echter wachten is op een maatschappij die hem gaat
inzetten.

Dit is toch conflicterend met NOTAM's die ik heb meegekregen van een
van de mod's dat ze niet over de A4 mogen komen.
Klopt, maar dan kan je hem evengoed wel afhandelen. Op de pappa's en Julliets is ruitme zat ;)
Custom addict wrote: En dan hierop even een spin-off voor de wat meer technisch onderlegden
onderons. Hoe kan het dat een relatief dunne en lichte viaduct over het kanaal
van de polderbaan naar centrum wel een A380/ Antonov 225 kan houden
maar de dikke Schipholtunnel van de A4 niet?
Dik zegt niets. Vergeet niet dat de Schipholtunnel al heel oud is en de brug over de ringvaart slechts een jaar of 15 (20?)
De ringvaartbrug is gebouwd volgens de nieuwste technieken en de nieuwste materialen, die ten tijde van de bouw van de schipholtunnel nog niet voorhanden waren. Daarom oogt het Ringvaartviaduct misschien als leek wel dun en licht, maar in feite kan hij door materiaal en techniekkeuze veel meer ballast dragen als de Schipholtunnel
Hurricane wrote: Simpel; beide keren dat ze het viaduct overgingen waren de toestellen in kwestie leeg (bij mijn weten heeft de 225 de Center gebruikt als vertrekbaan) dus was er bij vertrek geen crossing :wink:

:
los van het feit of de kist leeg was of vanaf de center is vertrokken, een volle 380 en een volle AN225 mogen over de ringvaartbrug. Die is op dat gewicht gebouwd. De schiphol tunnel niet (althans, daarvan weten ze het niet zeker)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: A380 EHAM split-split

Post by Custom addict »

Hoe zit het dan met het gewicht waar de 380 mee vloog.
In hetzelfde filmpje verklaarde een airbus medewerker dat
de vaten in het toestel vol zat met balastvloeistof om het
gewicht van de pax na te bootsen.
Always a different day with aviation
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: A380 EHAM split-split

Post by Hurricane »

Custom addict wrote:Hoe zit het dan met het gewicht waar de 380 mee vloog.
In hetzelfde filmpje verklaarde een airbus medewerker dat
de vaten in het toestel vol zat met balastvloeistof om het
gewicht van de pax na te bootsen.
De vaten kunnen volzitten met (balast)water maar tijdens het bezoek van de 380 aan AMS waren ze zo goed als leeg (of ene Hans K. moet in de buurt zijn geweest en het water weggetoverd hebben)
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: A380 EHAM split-split

Post by B767-300ER »

Vaten waren leeg.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: A380 EHAM split-split

Post by Custom addict »

Ok dan word het weer een stukje duidelijker voor mij.
Always a different day with aviation
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: A380 EHAM split-split

Post by aviodromefriend »

Hurricane wrote:Simpel; beide keren dat ze het viaduct overgingen waren de toestellen in kwestie leeg (bij mijn weten heeft de 225 de Center gebruikt als vertrekbaan) dus was er bij vertrek geen crossing
De droom is vertrokken van de Polderbaan. De center was helemaal niet aan de orde omdat die er wegens groot onderhoud uit lag. (dan had hij ook niet zo lang hoeven wachten nadat de reparatie was uitgevoerd totdat het weer/de wind binnen zijn limieten was, omdat er dan twee kanten van een baan beschikbaar zouden zijn). Bovendien had hij toen een lading hijskranen voor Korea in zijn buik, dus was hij niet leeg. Bij aankomst was hij wel leeg (daarom was er een mogelijkheid om hem over de tunnel van de A4 te laten gaan).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Post Reply

Return to “'t Praethuys”