bvdboomen wrote:Tom, om mezelf uit een bericht ergens hierboven maar eens te quoten:
Je zal maar eens je 300mm met 1.4 extender erop hebben zitten en de KC10 "Jan Scheffer" komt net binnen...
Precies
Dat is nu net waarom ik met een 100-400 loop. En je zal altijd zien dat hij niet nog een extra rondje maakt zodat je een tweede kans krijgt maar dat ie meteen binnenkomt. Plus je zit meestal net achter een luidspreker, of achter wat andere mensen, of klem bij het het hek.... ff snel wisselen en hij is alweer voorbij, waarop meteen een paar F16's starten en je weer moet wisselen
Kort samengevat, primes hebben de hoogste kwaliteit, geen twijfel over. Echter, ik heb flexibiliteit nodig. Ik wil niet drie bodies met verschillende primes, ik kan het gewoon niet meeslepen. Dus, compromis.... 100-400 L...
Ik zou het fantastisch vinden als ik lekker rustig compositie kon doen, rustig mijn shots uitmeten ect.... maar dit lukt niet altijd op vliegshows, alles moet snel snel Ik weet, sommige mensen kunnen achter de schermen komen, fantastisch, gun ik iedereen, als je die kans krijgt, niet eens over nadenken, gewoon DOEN. Veel draait om de perfecte plek
Toestel komt, mikken focussen, compositie, vuur... voor die tijd, iso, witbalans, wat voor weer wordt het? komt die donkere wolk niet erg snel dichtbij? Waarom loopt er nu net een bewaker voor me? Goh, was die luidspreker hier al eerder? NIET hier gaan taxieen! ect ect ect....
Natuurlijk is dit ook de charme van vliegshows en een van de redenen waarom ik heenga.... lekker dagje schieten en genieten van vliegtuigen.
En de 100-400? Prima lens, alles voor 2005 mijden, alles na 2005, zelden problemen. De lens heeft wel een leercurve, dus gewoon tijdje mee schieten en aan wennen.