Geannuleerde Wizz Air vlucht

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Geannuleerde Wizz Air vlucht

Post by streep »

Ik snap de verbazing niet....
Bij het boeken van elk ticket met een LCC moet je een vinkje zetten dat je de voorwaarden gelezen hebt....
en daar staat het gewoon in.

http://book.wizzair.com/useful_informat ... uage=NL#25" onclick="window.open(this.href);return false;
Helemaal onderaan puntje 9


Streep
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Geannuleerde Wizz Air vlucht

Post by B767-300ER »

De EU verordening voorziet tevens in een vervoersverplichting van alle passagiers die een geldig ticket hebben voor een geannuleerde vlucht.
MAW, vlucht geannuleerd, dan moet je de passagier verplicht op een andere manier, al dan niet bij/met een andere maatschappij, alsnog (laten)vervoeren. Hedt terubetalen van het ticketbedragen het uitkeren van een vergoeding veranderd niets aan deze verplichting. Passagier en maatschapppij zijn namelijk een contract aangegaan.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Geannuleerde Wizz Air vlucht

Post by streep »

Daarom moet je volgens mij bij een LCC aanvinken dat je de voorwaarden gelezen hebt, omdat je afstand doet van deze rechten wanneer je dat 'contract' met hun aan gaat.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Geannuleerde Wizz Air vlucht

Post by B767-300ER »

Helaas kan je van rechten welke vastgelegd staan in de wet juridisch gezien geen afstand doen.
Het wetboek gaat namelijk altijd voor de zgn Algemene Voorwaarden.
Anders zullen uiteraard alle maatschappijen dit wel opnemen un hun voorwaarden, hoeven ze ook nooit meer te betalen etc.
Zo simpel werkt het dus niet.

Zelfde met garantie. ALs je een TV koopt, en er zit slechts 1 jaar garantie op, en hij is anderhalf jaar stuk, voorziet onze wet erin dat de fabrikant dat toch moet repareren. Ook al staat in de algemene voorwaarden van niet. MAW, de wet staat altijd boven de algemene voorwaarden, niet andersom ;)
All times are local times!

Regards, N.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Geannuleerde Wizz Air vlucht

Post by aviodromefriend »

streep wrote:Ik snap de verbazing niet....
Bij het boeken van elk ticket met een LCC moet je een vinkje zetten dat je de voorwaarden gelezen hebt....
en daar staat het gewoon in.

http://book.wizzair.com/useful_informat ... uage=NL#25" onclick="window.open(this.href);return false;
Helemaal onderaan puntje 9


Streep
En wat staat er in de onderste alinea van dat puntje 9?:
Wizz Air wrote:Tenzij anders bepaald in het Verdrag, het toepasselijk recht of de Algemene Vervoersvoorwaarden zullen de hier vermelde opties de enige beschikbare oplossing vormen indien een van de gebeurtenissen die in deze sectie worden genoemd, zich mocht voordoen, en zullen we geen verdere verplichtingen jegens u hebben.
Met andere woorden: Wizz Air zegt zelf dat zij het toepasselijk recht (in dit geval de EU regels) boven hun eigen voorwaarden stellen. Vraag is natuurlijk of ze geen beroep gaan doen op overmacht en hopen dat niemand dit aan een rechter gaat voorleggen.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: Geannuleerde Wizz Air vlucht

Post by pjotrtje »

B767-300ER wrote:De EU verordening voorziet tevens in een vervoersverplichting van alle passagiers die een geldig ticket hebben voor een geannuleerde vlucht.
MAW, vlucht geannuleerd, dan moet je de passagier verplicht op een andere manier, al dan niet bij/met een andere maatschappij, alsnog (laten)vervoeren. Hedt terubetalen van het ticketbedragen het uitkeren van een vergoeding veranderd niets aan deze verplichting. Passagier en maatschapppij zijn namelijk een contract aangegaan.
Eens, klopt helemaal, maar in dit geval houdt WizzAir zich aan die afspraak door mensen om te boeken. Dat is kennelijk in vele gevallen heel veel later dan de bedoeling was van de passagiers, maar dat kan WizzAir dan weer niet weten. Er staat nergens een keuze op de website "stel dat we vertraagd zijn, wil u dan binnen een uur/een dag/een maand* alsnog naar de bestemming gebracht worden? (* = doorhalen wat niet van toepassing is)"
== All is well, as long as we keep spinning ==
Post Reply

Return to “'t Praethuys”