ErikFB wrote:De bewuste 737's zijn dat de wat oudere types ( event. zonder winglets) ?
ErikFB wrote:Of worden daar ook de nieuwere frames voor gebruikt?
Dubbele vraagstelling?! KLM is heel flexibel en kan/zal iedere 737 inzetten die men nodig acht/beschikbaar heeft om zo rendabel mogelijk te opereren.
Dat vermeld MH017 al, indien hoge bezetting op normale KLC vluchten, komt er een 737 van KLM in de plaats, evenals andersom. Een flexibele operatie dus, en succesvol.
ErikFB wrote:En is aan de gebruikte kisten uberhaupt iets te zien dat ze voor KLC opereren ?
Nee.
ErikFB wrote:En wordt deze mogelijkheid ook bij AF gebruikt en dus in dat geval de A320-types ?
Het gaat over KLC hier? Je doelt op iets in als Régional en AF die op elkaars routes opereren? Ja, voor zover ik weet gebeurt dat ook.
ErikFB wrote:Als in jouw ogen er geen merge gaat plaatsvinden met City-Jet waar wordt dat op gebaseerd ?
Misschien zitten sommige mensen dicht bij het vuur...
ErikFB wrote:Want dan zou de complete integratie van KL/AF dus niet plaatsvinden en blijven er toch bedrijfsonderdelen buiten schot.
Wat een onzin. KLM/AF zullen heus wel weten waar ze mee bezig zijn.
ErikFB wrote:En gezien het gebruik van de EMB's nog even de vraag of AF ook in zijn geheel overgaat op de 170/190/195 series of blijven ze met de oudere types vliegen ?
Dat staat hier toch ook los van? De Emb135/145 zijn voldoende voor de kleine lijnen die Régional aanvliegt. Een Emb170 tussen Clermont-Ferrand en Marseille is al snel te groot (bijvoorbeeld). Frankrijk heeft veel kleine bestemmingen in dun bevolkte gebieden, waar een operatie met kleine toestellen voldoende is. Voorheen vlogen daar zelfs de Emb120 props op.