waarom wel. zovaak wordt er niet volle bak gevlogenMaartje wrote:Waarom niet een grotere versie die wat meer dan 252 passagiers kwijt kan?
?
Ten eerste ga je ervanuit dat de vlucht dan altijd vol zit.... want anders kan je hem ook niet overboeken. Ten tweede ga je ervanuit dat dat ook het gevoel is bij package deals. De meeste no-shows zijn nu niet echt de vakantiegangers die vlucht plus hotel boeken.Custom addict wrote:Maatschappijen zullen altijd een vlucht lichtelijk overboeken omdat er altijd mensen zijn nog voortijdig annuleren of gewoon weg niet of te laat komen opdagen bij de vlucht.
Dat zal meer te maken hebben met hun planningen en boekingsverwachtingen. Het uitkiezen van een type wordt niet alleen gedaan op basis van wat er in het business plan staat (als dat er al in staat). Het gaat om grootte, bereik, kosten, beschikbaarheid en nog een paar factoren. Uiteindelijk heeft het weinig zin om een toestel te kopen dat je niet vol krijgt (of dat altijd vol zit, want dan laat je potentiele klanten staan), dat de eindbestemming niet haalt, of niet geleverd kan worden als je het nodig hebt.Custom addict wrote:En ik denk dat het gewoon in het bussinesplan van arke past dat ze niet de allergrootste vliegtuigen nemen. Bedenk wel hoe grote het vliegtuig des te meer man je nodig heb om het draaiende te houden (grondstewardessen, vliegend personeel, technische mensen etc)
Ik zal haar missen.B767-300ER wrote:En het vertrek van het eerste oudje...
STD 21.30 OR067P FRA FRA 763 PH-AHY
Gaat weg in (soort van) ArkeFly kleuren naar Frankfurt voor een C-Check en gaat daarna terug naar de leasemaatschappij (Voorzover mijn informatie strekt gaat dit niet via Amsterdam)
Laatste vlucht in operationele dienst van ArkeFly:
STA: 06-10 18.20 OR0466 CMB GOI 763 PH-AHY (vertrek AMS 05-10)
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more