KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

mac wrote:Die eerste 3 zijn voor de Mac pax bestemmingen en die andere 6 voor de MD11. Maar daarvan heeft KLM er 10. Is toch een inkrimping van 4 kisten. Weet natuurlijk niet welke config die A330-300 hebben.
Misschien worden die 4 overgebleven M11's wel vervangen door 350XWB/787, tegelijk met de 744M's??
Krijg je een vloot van 332-333-787(350)-744(773)-773-772
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Starbucks
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 495
Joined: 10 Mar 2008, 20:27
Type of spotter: Female (Cabin) Crew
Subscriber Scramble: Starbucks
Location: Hillegom, Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Starbucks »

Misschien die 6 A333's een tussenoplossing om het gat op te vangen tussen uitfasering van de 6 oudste MD-11's en levering van bijv. A350 als definitieve vervanging.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

om ze erna weer te verkopen?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Starbucks
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 495
Joined: 10 Mar 2008, 20:27
Type of spotter: Female (Cabin) Crew
Subscriber Scramble: Starbucks
Location: Hillegom, Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Starbucks »

Dunno, zeg ook maar wat.

Misschien wel een deal met een leasemaatschappij, nu 6x A333 voor een leuk prijsje mits jullie daarna x aantal A350's van ons leasen/bestellen en dan de 333's back to lessor of evt blijven tbv vlootuitbreiding.......
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Waarom kiezen ze niet voor extra 777-200's ipv 330-300's?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Maartje wrote:Waarom kiezen ze niet voor extra 777-200's ipv 330-300's?
Teveel stoelen ;)
Starbucks wrote:Dunno, zeg ook maar wat.

Misschien wel een deal met een leasemaatschappij, nu 6x A333 voor een leuk prijsje mits jullie daarna x aantal A350's van ons leasen/bestellen en dan de 333's back to lessor of evt blijven tbv vlootuitbreiding.......
De A333's komen naar verluid niet bij een leasemaatschappij vandaan, maar komen af-fabriek, omdat er geen 1 leasemaatschappij deze kisten voor handen heeft, in tegenstelling tot de eerder beoogde 332's
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Starbucks
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 495
Joined: 10 Mar 2008, 20:27
Type of spotter: Female (Cabin) Crew
Subscriber Scramble: Starbucks
Location: Hillegom, Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Starbucks »

B767-300ER wrote:
Maartje wrote:Waarom kiezen ze niet voor extra 777-200's ipv 330-300's?
Teveel stoelen ;)
Starbucks wrote:Dunno, zeg ook maar wat.

Misschien wel een deal met een leasemaatschappij, nu 6x A333 voor een leuk prijsje mits jullie daarna x aantal A350's van ons leasen/bestellen en dan de 333's back to lessor of evt blijven tbv vlootuitbreiding.......
De A333's komen naar verluid niet bij een leasemaatschappij vandaan, maar komen af-fabriek, omdat er geen 1 leasemaatschappij deze kisten voor handen heeft, in tegenstelling tot de eerder beoogde 332's
Ah, check.

Dat wist ik nog niet :P.
Nja, we gaan het zien wat er gebeurd, hoop dat er A350's gaan komen in ieder geval, mooie reden om over een jaar of 10 bij de KLM te gaan vliegen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

En de 772ER is te zwaar, een overkill aan performance die je vaak niet nodig hebt maar waar wel voor betaalt. Vooral veel aziatische clubs ruilen nu hun oudere (non -ER's) voor nieuwe 333's. Bovendien heeft Hartman al lang geleden gezegd geen 772's meer te bestellen. Achterhaald ontwerp met de 787 en 350 in aantocht. :wink:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:En de 772ER is te zwaar, een overkill aan performance die je vaak niet nodig hebt maar waar wel voor betaalt. Vooral veel aziatische clubs ruilen nu hun oudere (non -ER's) voor nieuwe 333's. Bovendien heeft Hartman al lang geleden gezegd geen 772's meer te bestellen. Achterhaald ontwerp met de 787 en 350 in aantocht. :wink:
Ik verwacht een grote order voor 787. Maar goed, met franse invloed kan dat natuurlijk oook gewoon 350 worden.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3937
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

Wat ik begreep is dat de MD-11s vervangen moeten worden voor de eerstkomende grote beurt aka heavy maintenance.
Er is dus wat tijdsdruk en met de vertraging bij de B787 en A350 is mss dit de beste oplossing.

[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Piet Luijken wrote:Wat ik begreep is dat de MD-11s vervangen moeten worden voor de eerstkomende grote beurt aka heavy maintenance.
Er is dus wat tijdsdruk en met de vertraging bij de B787 en A350 is mss dit de beste oplossing.

]
Daarbij heeft KLM nog geen order geplaatst en kunnen ze "achterin de rij" ansluiten.
Al is KLM in het verleden wel koning gebleken om in te springen in geannuleerde orders/constructienummers en zo kortingen te kunnen bedingen en levertijden te verkorten.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3937
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

IK heb begrepen dat de KLM eigenlijk altijd zo zijn bestellingen doet, beetje wachten op de aanbiedingen.
Zie ook de aanschaf van de B737NGs voor volgend jaar ter vervanging van de B737PGs.
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
Alpha4Delta
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 235
Joined: 01 Dec 2009, 00:53
Type of spotter: Filmer, photographer
Subscriber Scramble: Alpha4Delta
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Alpha4Delta »

Ik denk wel dat als er een 787 of A350 gekocht gaat worden, zal het Air France zijn die de A350 neemt, KLM de 787. Aangezien KLM een groot deel uit Boeing bestaad behalve de A330, Embraer en Fokker. Die A330-300 zie ik persoonlijk ook wel zitten :).
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Alpha4Delta wrote:Ik denk wel dat als er een 787 of A350 gekocht gaat worden, zal het Air France zijn die de A350 neemt, KLM de 787. Aangezien KLM een groot deel uit Boeing bestaad behalve de A330, Embraer en Fokker. Die A330-300 zie ik persoonlijk ook wel zitten :).
A4D. Wellicht besteld KLM wel A380's ;)
De KLM vloot bestaat voor een groot gedeelte uit Boeing omdat de meeste orders daarvan voor het AF tijdperk zijn gedaan.
De invloed van het Franse AF zal toch duidelijk merkbaar worden vermoed ik.. Als er 2 soorten kisten besteld worden zal het iig niet zo zijn dat een maatschappij de ene soort krijgt en de ander de andere. Zoals gezegd, ik verwacht orderS voor ca 10x A333 en voor ca 20x 787/350 en ca 25x E175/(E190?), ter vervanging van de 76, M11, 74M en F70
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Hallo! Hebben jullie het aantal T7's in de AF vloot wel eens geteld?!?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”