Oke zelfde moederbedrijf snap ik. Maar kan toch zijn dat je op een OO- kist niet met een Ned. bevret mag vliegen. En andersomB767-300ER wrote:Want? Werken toch voor hetzelfde bedrijf? TUI gmbh.
En kwa nationaliteit lijkt mij geen enkel probleem.
Vliegen ook Nederlanders bij Turkse charters, Engelsen bij nederlandse maatschappijen etc.
Zowel NAT als MBJ zijn 24/7 luchthavens, dus daar zal het niet aan liggen.B767-300ER wrote:Mr bank_Angle
Toch echt al meedere keren meegemaakt dat er op een door Arke ingehuurde Jetair kist ook ArkeFly personeel aanwezig is.
Andersom ook, ook jetair personeel op een door jetair bij Arke ingehuurde kist gezien.
Bij mijn weten is Natal (net als bijvoorbeeld MBJ) niet 24 uur per dag open
Ja zeker mag dat.nick777 wrote:Maar kan toch zijn dat je op een OO- kist niet met een Ned. bevret mag vliegen. En andersomB767-300ER wrote:Want? Werken toch voor hetzelfde bedrijf? TUI gmbh.
En kwa nationaliteit lijkt mij geen enkel probleem.
Vliegen ook Nederlanders bij Turkse charters, Engelsen bij nederlandse maatschappijen etc.
Is altijd 24/7 geweest (nou ja, altijd.... jaren iig).B767-300ER wrote:Sinds wanneer is MBJ 24u open?
B767-300ER wrote:Nu kan ik me natuurlijk altijd vergissen, maar:
Op de Miami Air machines van afgelopen zomer was, behalve Amerikaanse, ook Nederlandse crew in de cabine aanwezig.
Ook in de periode van Futura was er behalve spaanse crew ook zeker Nederlandse crew aan boord.
Zo ook op mijn vlucht met Arke met een JetAir kist, was niet de gehele cabine van Jetair, maar ook deels van TFL.
Ik weet niet wat precies de voorschriften zijn, maar voot wat betreft bovenstaande heb ik alle 3 met eigen ogen gezien en gehoord (anders praten de Spaanse en Amerikaanse dames wel heel erg goed Nederlands)
Cockpit? Daar heb ik geen idee van.
Ik weet wel dat TUI AG met de gedachte loopt om cocpit crews samen te voegen, maar dat dit voorlopig lange termijnwerk is.
Not trueBank_angle wrote:Ja Arkefly probeert altijd 1 of 2 reps op deze kisten te zetten (jetairfly, miami air, spanair en andere inhuur) dit is puur voor extra service zoals pax in nederlands toe spreken en eventueel te helpen met problemen aan boord met passagiers dit is de enige reden deze rep"s gaan ook altijd boven de flight safety sterkte mee.
Ik vindt het wel een interessante discussie, en dit is toch een praat/discussie/speculeer cornerB767-300ER wrote:Zo "raar" en "onmogelijk" is dit dus niet....
Overigens dwalen we erg af.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more