These 4 minutes were stated for a departure immediately after the dreamliner if the 787 would depart from the beginning and the following (a klm 737 in this case) would take V2. (instead of V3 which is the normal intersection to be used)angel77 wrote:= = = = =Wasp wrote:Formeel is er nog geen wake turbulence categorie afgegeven voor de 787 (immers nog in prototype-state), maar omdat in potentie de wake turbulence meer is dan van een H (heavy), wordt hij, veiligheid voorop, afgehandeld conform een A380.LarsEHAM wrote:Hoorde ook dat er minimaal 4min tussen de 787 en eerst volgende kist moest zitten, weet iemand waarom?
Tower West stated at least 4 minutes after take off they have to wait for next take off.
For wake turbulence etc.
I heard exactly the same, only the its was 4 min and not 10Delta12 wrote:I heard on the VHF the Tower west said 10 minutes waiting time. A KLM embraer asked if he could take V2 so he could photograph the aircraft in take off roll (yes he seriously did ask!) then the tower said you don't want that we have to wait a least 10 minutes before the next departure.
KloptLars wrote:en het was de 737 die dat vroeg.. en niet de Embraer. (Want daar zat ik in)
Dat is niet zo heel erg moeilijk, aangezien de A380 zo'n beetje het lelijkste is wat er op dit moment rondvliegt. Maar die 787 vind ik zelf ook niet om aan te zien, eerlijk gezegd.LarsEHAM wrote:het kwam er op neer dat ze het er over eens waren dat de 78 mooier was dan a380
Thanx!! Eigenlijk plaatste ik mijn video's de afgelopen paar jaar alleen op atcbox. Ben daar enorm gevormd door de reacties,commentaren en tips.Martijn... wrote:Heel erg mooie film Valk10
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more