Moderator: gatso76
Dat heb ik helemaal niet hoeven vragen, ze begon meteen met haar hele verhaal. Effe een opsomming van haar problemen met "spotters" in het bijzonder en de mensheid in algemeen:Derice wrote:Vraag me echt serieus af waar de dame in kwestie last van heeft. Had je dat niet eens kunnen vragen?
Die vliegtuigen maken toch echt meer herrie...
Met die Turk zijn de crashtenders aan de noordkant van de Polderbaan van de luchthaven gegaan, niet omdat ze bij een onofficiële spottersplaats er niet uit konden, maar omdat er niet bekend was waar het toestel precies lag. Ze zijn met een ploeg vanaf de zuidkant gaan zoeken, terwijl een andere ploeg bleef wachten op het resultaat van die actie. Pas nadat de eerste ploeg aan de noordkant van de baan was aangekomen werd door eigen waarneming bekend dat het toestel nog noordelijker lag. Daarna is ook de tweede ploeg over de baan naar de eerste ploeg gegaan en is daar het luchthaventerrein verlaten. (bron: Ir K. Beumkes, onderzoeker bij de raad P.)ten thije wrote:Zij had het er over dat er al een vliegtuig in haar achtertuin had gelegen (de Turk die 2 KM verderop tussen de snelwegen is gecrasht), en dat door al die geparkeerde spotters de crashtenders er niet bij konden. Ik moet me sterk vegissen als de tenders niet via de poort bij de landingslichten zijn gegaan, maar goed ze heeft wel een punt daar. Het heeft er inderdaad wel eens helemaal dicht gestaan en hulpdiensten kunnen er dan inderdaad niet door;
Is mij vorige week zaterdag/zondag ook gebeurd. auto stond verderop netjes geparkeerd....EHAM wrote: Heeft de KMAR eigenlijk hier überhaupt iets over te zeggen? En kan de KMAR eigenlijk ook boetes uitdelen? Dat lijkt me meer iets voor de politie eigenlijk. En hebben de autoriteiten (KMAR/politie/beveiliging) eigenlijk überhaupt een poot om op te staan in de situatie bij de bocht bij de Beechavenue?
Als de KMAR zegt dat ik in de sloot moet springen, en ik doe dat niet, kan ik dan ook een proces-verbaal krijgen?dvdzee wrote:Kmar is BOA ( byzonder opsorings ambtenaar ) maar wel met algemene opsoringsbevoegdheid; en ja als je hun aanwijzingen ( dwingend of niet ) niet opvolgt kan je idd een procesverbaal / schikking van hun krijgen.
Je bevind je in het veiligheidsrisicogebied Schiphol Sorry , ik heb geen tijd om dat nader uit te leggen, niet dat ik 't er mee eens ben......EHAM wrote:Ik zie namelijk niet op welke manier ik in strijd met de wet handelde en ik de KMAR dus aanleiding gaf om mij weg te sturen.
§ 11a. OpsporingArtikel 524.Besluit
Op grond van het voorgaande heb ik besloten om:
- de aanwijzing van het veiligheidsrisicogebied Schiphol niet te verlengen vanwege de
inwerkingtreding van artikel 52 lid 4 WWM waarmee de bevoegdheid van preventief
fouilleren volledig overlappend met de bevoegdheid van preventief fouilleren van de
Gemeentewet;
- deze nota ter informatie te zenden aan de raad.
Dank voor je toelichting Piet; echter is de "weerbarstige praktijk" anders.......vorige week woensdagavond, op de parkeerplek, netjes in een vak, langs de afrit naar de Rhenus Logistics rond half 9 's avonds stond de Kmar plotseling naast me ; wie ik was - wat ik daar deed - auto doorzocht en rijbewijs gecontroleerd.Piet Luijken wrote: De weg naar het vliegveld ligt niet binnen dit gebied.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more