Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Iemand enig idee wat er met een United 777 was na landing op 18R rond een uurtje of 10.00 deze ochtend?
Heb er twee foto's van kunnen maken en lijkt op; hot brakes of een klap band aan het linker main gear. Nogal wat
rookontwikkeling tijdens het vacaten via V3. Heb helaas geen reg.
Last edited by Dutchbird-757 on 09 Feb 2011, 10:27, edited 1 time in total.
Dutchbird-757 wrote:Iemand enig idee wat er met een United 777 was na landing op 36R rond een uurtje of 10.00 deze ochtend?
Heb er twee foto's van kunnen maken en lijkt op; hot brakes of een klap band aan het linker main gear. Nogal wat
rookontwikkeling tijdens het vacaten via V3. Heb helaas geen reg.
Dutchbird-757 wrote:Iemand enig idee wat er met een United 777 was na landing op 36R rond een uurtje of 10.00 deze ochtend?
Heb er twee foto's van kunnen maken en lijkt op; hot brakes of een klap band aan het linker main gear. Nogal wat
rookontwikkeling tijdens het vacaten via V3. Heb helaas geen reg.
ik kwam deze tegen op Aviation Herald van 20/02/2011:
Incident: KLM Cityhopper E190 near Amsterdam on Feb 20th 2011, engine trouble
By Simon Hradecky, created Sunday, Feb 20th 2011 14:05Z, last updated Sunday, Feb 20th 2011 14:05Z
A KLM Cityhopper Embraer ERJ-190, registration PH-EZI performing flight WA-1155/KL-1155 from Amsterdam (Netherlands) to Gothenburg (Sweden), was enroute at FL390 about 140nm northnortheast of Amsterdam when the crew reported high vibrations in the right hand engine (CF34) and decided to return to Amsterdam, where the aircraft landed safely.
A replacement Embraer ERJ-190 reached Gothenburg with a delay of 2:15 hours.