Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

ImageImageForum for movements and news on the aerodrome of Hilversum.

Moderator: ebauer

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12059
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by ebauer »

Scannerlog dinsdag 8 februari 2011 > grass runway 31, left hand circuit

(4B7, 1186, SKN, SKC > bannertowing, VGC > bannertowing, DEEND, OKE, SKB, 995, PAU, ALJ, EIJ, 3U1, 4G3, OOPVA, OOWOT, OOEFA, 1133, VHA, VHD, FLG)

Visitors:
PHWNW R44 Helicon BV
PH1073 SF-25C Zweefvliegclub "Texel"
PHEAM CeF172M Vliegclub Schiphol
PHSVH (vanaf Rotterdam)

:wink:
Last edited by ebauer on 16 Feb 2011, 20:43, edited 1 time in total.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
KeesvA
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1136
Joined: 21 Feb 2006, 21:46
Subscriber Scramble: KeesvA
Location: Hilversum

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by KeesvA »

Vandaag 9-2-2011 op EHHV:
De heli's: PH-WNW,PH-HHB,OO-PIV zie verder Helispot
en: D-ELNY Beech F33A s/n CE-787
PH-GYS "SVS titels Ce F172N

Groeten

Kees van Aggelen
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12059
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by ebauer »

Scannerlog woensdag 9 februari 2011 > grass runway 13, right hand circuit

(OKE, VHA, CBN, 995, SKN, VHD, CJC, SKC, SKB, MUS, TCM, 1133, DKAUZ, FLJ, DON, 4G3, DESHP)

Visitors (in sequence)
PHWNW R44 Helicon BV (2x)
OOPIV R44 Vastgoed IS N.V. (2x, daarna terug naar Diest-Webbekom, Belgium)
PHGYS CeF172M Stichting Vliegmaterieel Schiphol
DELNY Beech F33A -
PHHHB Schweizer 269D Heli Holland Holding BV (EHLE / EHRD)
PHKBA Ce172P KLM Aeroclub (vanaf Teuge)

:wink:
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12059
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by ebauer »

Scannerlog woensdag 16 februari 2011 > grass runway 18, left hand circuit

(SKC, SKN, CBN, 995, VHA, VHD, DKAUZ, HBW, CJC, MFT, DON, MJB, 985, 4B7, DEHSP, OOYUG, FLG)

Visitor:
N904FC PA44-180T -> http://www.abpic.co.uk/photo/1272932/

:lol:
Last edited by ebauer on 16 Feb 2011, 21:17, edited 1 time in total.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by 76-er »

Hmmm, misschien is er toch het één en ander mis met mijn waarnemingsvermogen. De CJC is een Piper, de CBN is rood. :roll:
User avatar
Alpha4Delta
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 236
Joined: 01 Dec 2009, 00:53
Type of spotter: Filmer, photographer
Subscriber Scramble: Alpha4Delta
Location: Amstelveen

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by Alpha4Delta »

De CBN is niet meer rood. Die is nu wit/goud/blauw.
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12059
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by ebauer »

Scannerlog donderdag 03 maart 2011 > grass runway 07, right hand circuit

(VHA, 4B7, TCM, VHD, 1133, MJB, SKB, SKC, CBN, SKN, OOWOT, VOP)

Visitors:
N3651V Ce140 "Cessna51V"
PHESD TB20 Devoort BV
PHMLK TB20 Martinair Vestiging Vliegveld Lelystad BV /EHLE
PHWCU PA-28R-201T KN Singles and Twins

De PHESD en PHMLK kwamen een paar circuitjes maken

:wink:
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by pjotrtje »

De Tecnam P2002-JF PH-VHC heeft weer een Bewijs van Luchtwaardigheid! Na het ongeval op 3 januari 2010 is de kist volledig hersteld. Maandag 7/3/2011 zou wel weer eens de eerste vlucht kunnen zien van deze kist.
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12059
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by ebauer »

Scannerlog maandag 07 maart 2011 > grass runway 13, right hand circuit

(STL, VHA, SKC, 985, SKN, VHD, 944, HCW, N65909, TCM, 1186, 1133, CBN, SKB, FLH, 4B7, CJC, DKANU)

Visitors:
PHJWF PC-7 Privately owned, * low pass rwy 13
N611JP PA-28 -
PHSPH Grob G115 Expair Holding BV

Met dank aan medebruijn

:lol:
Last edited by ebauer on 08 Mar 2011, 18:15, edited 1 time in total.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12059
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by ebauer »

Scannerlog zondag 06 maart 2011 > grass runway 07, right hand circuit

(VHA, TCM, VHD, SKC, 1133, 995, DON, UCI, DKVOK, 1186, DESHP, MFT, 3U1, SKN, CJC, OKE, DKAUZ, DEEND, DEMIZ, VOP, 4B7, 985, 4G3, EIJ, GUD, 826, JSP, SKN)

Visitors:
PHVSY PA-28-161 Stichting Vliegmaterieel Rotterdam
PHPAD PA-28-181 Stichting Rotterdam Aviation
N611JP PA-28 -
PHLEN CeF172N Aerophoto Schiphol Aviation BV (tankstop)
PHENJ PA-18-135 privately owned

Met dank aan medebruijn!

:lol:
Last edited by ebauer on 08 Mar 2011, 18:12, edited 1 time in total.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
medebruijn
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 355
Joined: 26 Mar 2006, 22:21
Location: Texel
Contact:

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by medebruijn »

De N641Jp moet de N611JP, een Piper PA-28.
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12059
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by ebauer »

Scannerlog dinsdag 08 maart 2011 > grass runway 13, right hand circuit + grass runway 18, left hand circuit

Visitors:
N440W Beech 60 -
PHWPW R44 Helicon BV
PH1101 HK-36TC Motorgliderclub Two Two Vife
N3651V Ce140 -
PHTDI DA40D Stichting DA 40 Flyers
PHRWX Schweizer 269C Rotor & Wings Holding BV EHLE/EHRD
PHNDA PA-12 Schreiner Air Leasing BV EHRD/
PHVFB PA-28-161 Vliegclub Flevo EHLE/
PHELP EC135T2 ANWB MAA "Lifeliner3"

8)
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
ssb-spotting
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 933
Joined: 15 Sep 2005, 15:15
Type of spotter: Everything that's able to fly
Subscriber Scramble: ssb-spotting
Location: Kalmthout, Antwerpen, België

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by ssb-spotting »

Leuke visitors. Van mij mag de Lifeliner vaker langskomen voor een tankstop (!)
Bedankt voor deze log Ernesto
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
User avatar
blue monkey
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 34
Joined: 01 Jul 2008, 15:07

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by blue monkey »

Een Be.60 op Hilversum op 8 maart niet mis! Maar is de registratie 100% zeker?

Een Duke staat bekend als 'underpowered' en heeft beslist geen goede start- en landingseigenschappen.
Met zo'n 2500 ft als opgegeven benodigde startbaanlengte, en reken maar 10% langer op gras, zijn de banen op Hilversum een paar honderd meter te kort. Maar met een laag startgewicht, een goede vlieger en een short-field take off kom je alweer wat sneller los.

Kortom, is de Duke zeker?
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12059
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV

Post by ebauer »

blue monkey wrote:Een Be.60 op Hilversum op 8 maart niet mis! Maar is de registratie 100% zeker?

Een Duke staat bekend als 'underpowered' en heeft beslist geen goede start- en landingseigenschappen.
Met zo'n 2500 ft als opgegeven benodigde startbaanlengte, en reken maar 10% langer op gras, zijn de banen op Hilversum een paar honderd meter te kort. Maar met een laag startgewicht, een goede vlieger en een short-field take off kom je alweer wat sneller los.

Kortom, is de Duke zeker?
Goed dat je het aankaart. Boven mijn logs zet ik dan ook scannerlog (de data is verkregen door het opnemen van het radioverkeer van Hilversum radio 131.0250 MHz.) Na het beluisteren van de opname kan ik dan een beeld geven van de bewegingen op EHHV > bij de gehoorde callsigns kan ik een vliegtuigtype geven. Dat kan wel eens een afwijking geven...Als ik er niet zeker genoeg van ben dan zal ik dat aangeven. Er kan helaas wel eens een foutje insluipen. Eventuele correcties -bijvoorbeeld door iemand die ter plekke was- worden dan ook op prijs gesteld! Ik sta daar voor open! (Zie logs van 6 en 7 maart). Daarnaast vraag ik ook wel eens de identiteit op via Internet (is het toestel bekend in deze contreien) en consulteer ik een enkele keer de havendienst van Hilversum. De webcam laat ook nog wel eens wat zien.

Wat de Duke betreft: met het gehoorde callsign zou het een Beech 60 moeten zijn... :wink:
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Post Reply