Moderator: ebauer
Goed dat je het aankaart. Boven mijn logs zet ik dan ook scannerlog (de data is verkregen door het opnemen van het radioverkeer van Hilversum radio 131.0250 MHz.) Na het beluisteren van de opname kan ik dan een beeld geven van de bewegingen op EHHV > bij de gehoorde callsigns kan ik een vliegtuigtype geven. Dat kan wel eens een afwijking geven...Als ik er niet zeker genoeg van ben dan zal ik dat aangeven. Er kan helaas wel eens een foutje insluipen. Eventuele correcties -bijvoorbeeld door iemand die ter plekke was- worden dan ook op prijs gesteld! Ik sta daar voor open! (Zie logs van 6 en 7 maart). Daarnaast vraag ik ook wel eens de identiteit op via Internet (is het toestel bekend in deze contreien) en consulteer ik een enkele keer de havendienst van Hilversum. De webcam laat ook nog wel eens wat zien.blue monkey wrote:Een Be.60 op Hilversum op 8 maart niet mis! Maar is de registratie 100% zeker?
Een Duke staat bekend als 'underpowered' en heeft beslist geen goede start- en landingseigenschappen.
Met zo'n 2500 ft als opgegeven benodigde startbaanlengte, en reken maar 10% langer op gras, zijn de banen op Hilversum een paar honderd meter te kort. Maar met een laag startgewicht, een goede vlieger en een short-field take off kom je alweer wat sneller los.
Kortom, is de Duke zeker?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more