Iwan Bogels wrote:De AF testen wil ik doen langs de snelweg. Beetje auto's tracken op minimaal 100 meter afstand. Ook Schiphol is een optie, al liggen de kansen om te tracken dan wat verder uit elkaar. Verder will ik ook wat auto's (bijna) head-on tracken om te zien waar de trage focus het verliest van de snelheid van de auto.
Als ik de zaken beredeneer dan verwacht ik dat een sportfotograaf de hoogste snelheid nodig heeft omdat hij vaak actie fotografeert binnen 5 - 25 meter. Zeker in een zaal lijkt de varierende afstand iets wat een hoge AF vereist. Bij ons zijn de bewegingen eigenlijk altijd vloeiend en verandert de relatieve afstand maar langzaam.
Of heeft iemand een andere theorie ?
Greetz,
Iwan
Gezien het feit dat ik met een paar dagen richting USA vertrek heb ik weinig behoefte om de zaak te veranderen, vandaar.Warthog 71 wrote:Om vervolgens van alle AF instellingen in de mkIV af te blijven uit angst voor ? klinkt mij persoonlijk wat vreemd in de oren, per slot van rekening koop je een pro camera ook om hem te kunnen aanpassen aan jou specifieke fotografie.
Grtz,
Marcel
Misschien is de camera zo duur omdat de AF zo goed is...?RogerS wrote:Toch wel schandalig eigenlijk dat Canon alleen een goede AF stopt in zo'n dure camera.
Toch wel schandalig eigenlijk dat de Volkswagen Groep alleen een goede motor stopt in zo'n dure Audi, en niet in de VW's, Seat's en Skoda's. Volgens mij komt die vergelijking op hetzelfde neer...... Of heb ik het mis ? Niet onlogisch dat een bedrijf zijn technologische pareltjes exclusief maakt voor zijn topproduct. Want als de VW Groep alle toptechniek in een Skoda Octavia propt, wie koopt er dan nog een Audi A8 ? En wat denk je dat een Skoda Octavia zou moeten gaan kosten als de ontwikkelkosten van zulke technologie terugverdiend moet worden.RogerS wrote:Toch wel schandalig eigenlijk dat Canon alleen een goede AF stopt in zo'n dure camera.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more