Dat maakt het dan wel erg triest zeg! Is de T-255 eindelijk grotendeels klaar, hoeft men hem niet meer..raptor wrote:De 255 heeft WEL een gecertificeerde cockpit, sterker nog, is gisteren overgedragen aan de Klu....en (zou)binnen de klu de operationele testfase in gaan...
Regards,
John
Misschien dat de kist kan worden verkocht aan Boeing en/of de USAF? Zij willen toch hun KC-10 tanker vloot ook vernieuwen en daarbij geheel/gedeeltelijk (?) de Nederlandse cockpit gebruiken? Kan de kist mooi dienen voor demonstraties en tests zonder dat dit de USAF een operationele KC-10 kost.Mark B. wrote:Tsja, wie wil er nu een oude DC-10 met een unieke, volgens mij nog steeds niet gecertificeerde cockpit..Zal dus wel verschroot gaan worden of misschien naar het museum op Soesterberg??
Verder valt mij op dat over de Gulf de brief in strijd is met zichzelf. Het toestel wordt niet genoemd bij de af te stoten zaken, maar er staat ook over de transportvlootDe afstoting van de Cougars onderstreept de noodzaak de inzetbaarheid van de Chinooks te verbeteren en de transportversie van de NH-90 in gebruik te nemen;
Bij het CLSK resteren dan twee KDC-10 (tanker/transport) en vier C-130 toestellen;
Dat laatste lijkt mij heel sterk. Als het zou zijn gebeurd zou dat vast de nieuwsberichten van de luchtmacht hebben gehaald (en op mijn RSS Feed staat daar niets over), bovendien mochten dat soort zaken al een tijdje alleen met persoonlijke toestemming van de minister (zelfs als er al overeenstemming over zoiets was bereikt). Als hij dat gisteren nog had gedaan en vandaag openbaar maakt dat het toestel wordt geschrapt...De 255 heeft WEL een gecertificeerde cockpit, sterker nog, is gisteren overgedragen aan de Klu.
Tot de afgelopen NTM heeft de KLu (en ook 313 zelf) aan het tijgergebeuren een hele tijd weinig gedaan (een van de redenen dat de Meet op Volkel was, was omdat de NTA serieus druk had uitgeoefend omdat ze vonden dat 313 te weinig aan hun Tiger zijn deed) Dan kan ik me niet voorstellen dat ze zich in deze situatie laten leiden of een squadron nu een Tiger squadron is of niet.K-9 wrote:Even op de zaken vooruitlopende... Maar enig idee welke squadrons er ten prooi zullen gaan vallen ?
- 300 Sqn ( Of gaat dit deels over naar de NH-90 ? )
En van de f-16 eenheden ? 311 en 312 zouden beide een jubileum hebben, later dit jaar....
En 313 is natuurlijk de Klu tijger...
Triest hoor... Deze plannen en de gevolgen voor alle betrokkene !
Ik meen me te herinneren dat er een terugkoopgarantie was van Eurocopter, maar of dat nog steeds geldt? (Dat is iets dat ik ooit op Soesterberg heb gehoord toen niemand al rekening hield met een sluiting van dat veld)Canberra TT.18 wrote:Zijn er potentiele kopers voor de cougars (Bulgarije/Slovenie) zeg maar wat!
Opheffings datum: 9 Mei 2011.K-9 wrote:311 Sqn would seem to be the one.... ( 19th of May )
credits ; Ron SG Volkel
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de AB.412'jes de Alouettes gaan vervangen in de rol die ze nu hebben (vliegen van VIPS etc.) Of dat ook officieel of een wens dat weet ik niet.wonju666 wrote:Wat is nu eigenlijk de status van de AB412's? De reden die gehanteerd wordt om tot eind 2012 3 Cougars inzetbaar te houden, is dat deze SAR taken zouden moeten uitvoeren.
De 255 heeft WEL een gecertificeerde cockpit, sterker nog, is gisteren overgedragen aan de Klu.
Tja....als jou dat sterk lijkt, prima....maar het is toch echt zo!!!! Het gaat alleen maar over een overdracht van Stork/Fokker naar de Klu en niet de officiële indiensttreding bij 334.Dat laatste lijkt mij heel sterk. Als het zou zijn gebeurd zou dat vast de nieuwsberichten van de luchtmacht hebben gehaald (en op mijn RSS Feed staat daar niets over), bovendien mochten dat soort zaken al een tijdje alleen met persoonlijke toestemming van de minister (zelfs als er al overeenstemming over zoiets was bereikt). Als hij dat gisteren nog had gedaan en vandaag openbaar maakt dat het toestel wordt geschrapt...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more