TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by SkyPlane »

B767-300ER wrote:
76-er wrote:
B767-300ER wrote:heen in combinatie met cancun.
Via CUN is wel lichtelijk 'om'.
ach... Ze vliegen wel gekkere routes.
Zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat er wat schade is aan de AHX.... Zogenaamde afhandelaarschade... Trap of catering...

[ Post made via Mobile Device ]
Dan is jou bron niet correct. De OYJ staat AOG en de AHX vliegt de PUJ en MBJ leg. Ook betreft het geen trap of catering schade

[ Post made via Mobile Device ]
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Winter 2011/2

Post by 76-er »

Hansworst wrote:Die rotatie was gebaseerd op een crewstop van een week te PVR.
Alleen de cabine dan hè. De vliegers mochten na aankomst vrolijk doorraggûh met vracht in Zuid-Amerika. Ook werd er vaak opgestuurd naar LAX (met AS 261, u weet wel..) , om van daaruit naar huis te vliegen. PVR-MEX-CUN werd ook wel gedaan. De leukste: PVR-IAH-DEN, met zwembroek en skischoenen in de koffer.

hmmmmm.. LAX en DEN, ideetje voor Stevie?
Last edited by 76-er on 14 Apr 2011, 20:07, edited 1 time in total.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

SkyPlane wrote:
Dan is jou bron niet correct. De OYJ staat AOG en de AHX vliegt de PUJ en MBJ leg. Ook betreft het geen trap of catering schade
Ik zie het Idd. Zal straks thuis eens navragen wat het dan wel was.
]

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Gilissen
Posts: 20
Joined: 14 Apr 2011, 17:53

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Gilissen »

Nu de PH-OYI en PH-OYJ er zijn, vroeg ik mij af of er op de PH-AHX en PH-AHQ
ook Premium Comfort Class zit? Of blijven deze rond vliegen met Star Class tot dat de kisten er uit gaan?
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by SkyPlane »

B767-300ER wrote:
SkyPlane wrote:
Dan is jou bron niet correct. De OYJ staat AOG en de AHX vliegt de PUJ en MBJ leg. Ook betreft het geen trap of catering schade
Ik zie het Idd. Zal straks thuis eens navragen wat het dan wel was.
]

[ Post made via Mobile Device ]
Reden weet ik wel maar heeft geen extra meer waarden

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

SkyPlane wrote:
B767-300ER wrote:Zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat er wat schade is aan de AHX.... Zogenaamde afhandelaarschade... Trap of catering...
Dan is jou bron niet correct. De OYJ staat AOG en de AHX vliegt de PUJ en MBJ leg. Ook betreft het geen trap of catering schade
Er is in ieder geval iets op G05 gebeurt, wat kreeg ik niet helemaal mee en die kist heeft niet zomaar 3 uur vertraging. Dus wie het antwoord weet???


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gilissen wrote:Nu de PH-OYI en PH-OYJ er zijn, vroeg ik mij af of er op de PH-AHX en PH-AHQ
ook Premium Comfort Class zit? Of blijven deze rond vliegen met Star Class tot dat de kisten er uit gaan?
het laatste.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Perpetuum
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 05 Apr 2011, 09:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Perpetuum »

@Martijn, de OYJ is beschadigd bij de sealstrip bij de forward cargo door. Kon zo snel niet gerepareerd worden en dus is de AHX ingezet.
Hansworst
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 12 Apr 2011, 22:01
Type of spotter: Papiervliegtuigjes

Re: Winter 2011/2

Post by Hansworst »

76-er wrote:
Hansworst wrote:Die rotatie was gebaseerd op een crewstop van een week te PVR.
Alleen de cabine dan hè. De vliegers mochten na aankomst vrolijk doorraggûh met vracht in Zuid-Amerika. Ook werd er vaak opgestuurd naar LAX (met AS 261, u weet wel..) , om van daaruit naar huis te vliegen. PVR-MEX-CUN werd ook wel gedaan. De leukste: PVR-IAH-DEN, met zwembroek en skischoenen in de koffer.

hmmmmm.. LAX en DEN, ideetje voor Stevie?
M11 wel ja , 763 zat er hele week meen ik mij te herinneren.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Heren, kan dit niet in het MP topic? ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:Heren, kan dit niet in het MP topic? ;)
Er wordt een over een echte maatschappij gesproken en meneer begint te klagen. :lol:
Gilissen
Posts: 20
Joined: 14 Apr 2011, 17:53

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Gilissen »

Wat gebeurt met de pax die premium comfort class hebben geboekt en vliegen met de PH-AHX en PH-AHQ? Heb namelijk deze class geboekt naar Varadero in augustus en ben benieuwd hoe dat opgelost zou worden?
Perpetuum
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 05 Apr 2011, 09:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Perpetuum »

Wat gisteren het geval was dat de hele vlucht als free-seating werd uitgevoerd.
Passagiers die voor de premium comfort class hadden geboekt mogen dan als eerste aan boord en zo ver mogelijk voorin plaats nemen.
12 gelukkigen hebben dan een plekje in de oude star class, de rest neemt plaats voorin de comfort class.
Stoelreserveringen e.d. komen te vervallen en passagiers krijgen het verschil dat ze betaald hebben voor hun klasse t.o.v. de economy class terug.

Dit is echter een ad-hoc oplossing, omdat het omzetten van een kist in het check-in systeem veel tijd in beslag neemt. Indien het langer van tevoren bekend is dat de AHX of AHQ gaat vliegen ipv de OYI of OYJ, zullen er een aantal downgrades plaatsvinden, maar krijgen mensen wel zo veel mogelijk een gelijkwaardige stoel etc (het freeseating verhaal gaat dan niet op).
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Had eind vorig jaar ook op het laatste moment een 'oude' 767 ipv de OYI naar Aruba. Héérlijk om in de Star Class te zitten!
Hansworst
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 12 Apr 2011, 22:01
Type of spotter: Papiervliegtuigjes

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Hansworst »

B767-300ER wrote:Heren, kan dit niet in het MP topic? ;)
Nee dat kan niet. Het gaat om een toekomstige winteroperatie van OR , nemen er slechts enkele referenties hoe airlines het in het verleden hebben gedaan hetgeen wellicht zo inefficient is gebleken dat deze nu geen pax meer vervoert.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”