Moderator: gatso76
Robin_Bamps wrote:Dan had die tekst op dat bord toch anders moeten zijn...
Er staat: "Voor het spotten van vliegtuigen verwijzen u naar de daarvoor aangelegde spottersplek aan de IJweg te bereiken via de N232, N205 en de Vijfhuizerweg"
Er staat niet bijvoorbeeld "Voor het spotten van vliegtuigen rijdt u 2km terug, parkeert daar uw wagen reglementair en komt per fiets weer naar hier"...
Het gaat om de zin daaronder maar goed, doe er jullie voordeel mee, just my 2 cents...dj_ad wrote:Er staat op het bord: .... .......voor alle motorvoertuigen een verbod om stil te staan
Definitie van motorvoertuig volgens RVV : Alle gemotoriseerde voertuigen, behalve bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, bestemd om anders dan langs rails te worden voortbewogen.
Dus fietsers en voetgangers vallen hier mijnsinziens sowieso niet onder
en zo is het!!B767-300ER wrote:Niet zo moeilijk doen heren.
Een spotverbod is als dusdanig niet bekend in het Nederlands strafrecht.
Het gaat hier dus puur om een parkeerverbod
Auto elders parkeren en lopend deze kant op.
Ik denk dat als we ons gewoon houden aan de geldende regels er helemaal NIETS aan de hand is.wrxflyer wrote:en zo is het!!B767-300ER wrote:Niet zo moeilijk doen heren.
Een spotverbod is als dusdanig niet bekend in het Nederlands strafrecht.
Het gaat hier dus puur om een parkeerverbod
Auto elders parkeren en lopend deze kant op.
Als jullie alle verkeersregels/borden zo ingewikeld benaderen, snap ik een beetje waarom het verkeer in dit land zo'n drama is.
btw; het is een stopverbod, dus even stilstaan is zelfs al strafbaar.
Gewoon lopen of fietsen.
Trapjes heb je daar niet nodig, dus dat mag geen probleem zijn toch?
auto's in ruilen en brommobielen aanschaffen dus.kunnen we in de winter ook staandj_ad wrote:Definitie van motorvoertuig volgens RVV : Alle gemotoriseerde voertuigen, behalve bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen.
Het talud van de A5 is onderdeel van de berm. Dat je achter een geluidscherm staat maakt niet uit.cyclingdutchman wrote:Hello,
Zo veel mogelijk uit beeld blijven is de beste oplossing,wie het weet mag het zeggen!!!
De vraag is dan wel: "waar houdt de berm van de A5 op?" Want het gras is vanaf het fietspad zonder veel moeite te betreden. Dus de kwestie om aan te kaarten bij het eerste proces is: waar ligt de grens van de berm? En waarom is dat niet goed aangegeven?wrxflyer wrote:Het talud van de A5 is onderdeel van de berm. [...]
En de berm is, als onderdeel van een autosnelweg, VERBODEN, voor voetgangers!
Conform de beleidsregels geldt er voor het Hoofdwegennet (lees A wegen) een zone (lees de berm) van 11 meter gerekend vanaf de buitenkant van de wite kantlijn waarin geen obstakels mogen staan(=Incident Management).Voor N-wegen is dit 6 meter. In beide gevallen tot er een begrenszing is zoals een sloot o.i.d.pjotrtje wrote:De vraag is dan wel: "waar houdt de berm van de A5 op?"wrxflyer wrote:Het talud van de A5 is onderdeel van de berm. [...]
En de berm is, als onderdeel van een autosnelweg, VERBODEN, voor voetgangers!
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more