B767-300ER wrote:PH-BFOrlando, PH-BFMelbourne, PH-BFRio de Janiero, PH-BFFreetown maakt het alweer een stuk logischer
Oftewel de eerste letter van de stad was de laatste letter van de Registratie.
Daarbij zijn enkele hiervan wel KLM bestemmingen geweest in het verleden? Of vergis ik me nu?
Melbourne is de BFE, dus dat strookt al weer niet.
Wat ik wel eens gehoord/gelezen heb, is dat het steden zijn die door KLM als eerste Europese maatschappij aangevlogen werden.
B767-300ER wrote:PH-BFOrlando, PH-BFMelbourne, PH-BFRio de Janiero, PH-BFFreetown maakt het alweer een stuk logischer
Oftewel de eerste letter van de stad was de laatste letter van de Registratie.
Daarbij zijn enkele hiervan wel KLM bestemmingen geweest in het verleden? Of vergis ik me nu?
Het is maar hoe je /men er tegenaan kijkt. Lijkt mij juist logisch dat je namen gebruikt van steden welke je ook daadwerkelijk aanvliegt. Overigens was de BFO voorheen City of Osaka meen ik mij te herinneren , waarom die er niet meer is en Orlando wel terwijl dat volgens mij nooit een KL bestemming is geweest (je vlieger gaat dus niet helemaal op) maakt het allemaal nog minder logisch.
B767-300ER wrote:PH-BFOrlando, PH-BFMelbourne, PH-BFRio de Janiero, PH-BFFreetown maakt het alweer een stuk logischer
Oftewel de eerste letter van de stad was de laatste letter van de Registratie.
Daarbij zijn enkele hiervan wel KLM bestemmingen geweest in het verleden? Of vergis ik me nu?
Het is maar hoe je /men er tegenaan kijkt. Lijkt mij juist logisch dat je namen gebruikt van steden welke je ook daadwerkelijk aanvliegt. Overigens was de BFO voorheen City of Osaka meen ik mij te herinneren , waarom die er niet meer is en Orlando wel terwijl dat volgens mij nooit een KL bestemming is geweest (je vlieger gaat dus niet helemaal op) maakt het allemaal nog minder logisch.
ik maakte al een voorbehoud om erbij te vermelden 'enkele ervan' dus niet allemaal. Vergeet niet dat sommige 744 van de klm al 20 jaar oud zijn en dat dus best bestemmingen in het verleden geweest kunnen zijn. Daarbij om elke keer namen van vliegtuigen te veranderen omdat de bestemming uit het routenetwerk verdwijnt lijkt mij helemaal onbegonnen werk.
Als ik me goed herinner heeft KLM op Orlando gevlogen voordat Martinair deze route aanbod. Begin jaren negentig werden de 747 en de DC-10 en misschien wel de 747-400 daarvoor gebruikt.
mac wrote:Als ik me goed herinner heeft KLM op Orlando gevlogen voordat Martinair deze route aanbod. Begin jaren negentig werden de 747 en de DC-10 en misschien wel de 747-400 daarvoor gebruikt.
mac wrote:Als ik me goed herinner heeft KLM op Orlando gevlogen voordat Martinair deze route aanbod. Begin jaren negentig werden de 747 en de DC-10 en misschien wel de 747-400 daarvoor gebruikt.
Dus wat ?
Is een MP DC10 , de MBT. Vloog daar enkele dagen voor of na een lease periode aan KL.
In 1992 vloog MP nl zelf MCO. En de 747-400 heeft nooit op MCO gevlogen.
Hansworst wrote:......... en Orlando wel terwijl dat volgens mij nooit een KL bestemming is geweest
Jawel hoor en als ik me niet vergis komt Orlando binnenkort zelfs weer in de KLM timetable te staan.
Gerard
Wat is je bron? Lijkt me nl niet logisch. Als onderdeel van de meest recente afspraken bedient KL MIA en AF 5x p/w MCO met de 77W. Op dit moment geen sprake van dat MCO door KL zal worden gaan worden bediend.