KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Coati
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1561
Joined: 25 Jun 2005, 19:53
Type of spotter: S5
Subscriber Scramble: No
Location: Meppel, Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Coati »

Gietje wrote:Ja klopt, maar een beetje dromen kan nooit kwaad ;)

Alleen heeft niemand er wat aan om dromen te lezen in een speculeer topic. :roll:
create your own database with www.spottingmode.com
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

Nu MH op langere termijn misschien niet meer gaat samenwerken(join-venture) met KLM, vraag ik me af hoe KLM de vluchten dan in de toekomst richting Australië gaat aanbieden?

Aangezien die nu worden gevlogen door MH.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Dat is wel erg op de zaken vooruit lopen. Het feit dat twee carriers niet in dezelfde alliantie zitten wil niet zeggen dat ze geen code sharing kunnen doen. In het verleden heb ik bijvoorbeeld vaak zat een retourtje AMS-BCN-LIS gemaakt met Iberia, waarbij BCN-LIS dan vaak werd uitgevoerd door TAP. TAP en Iberia zaten toen ook niet in dezelfde alliantie.
Zolang KLM geen andere partners heeft die de vluchten naar Australie kunnen overnemen en het ook voor MH interessant blijft kan het best blijven bestaan.

Erwin
Image
Gilissen
Posts: 20
Joined: 14 Apr 2011, 17:53

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gilissen »

Garuda zou het kunnen overnemen van MH, die zijn toch lekker aan het uitbreiden.

[ Post made via Mobile Device ]
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

In de telegraaf las ik dat de KLM in groot gaat denken, zowel overwegen ze aanschaf van aantallen Airbus A380's. Vooral was het eerder bekend dat de KLM Airbus A380 te groot zou zijn voor mindere passagiersvraag op de bepaalde drukke routes. Airbus A380 kan de 747 bij de KLM vervangen op de routes naar Curacao, Aruba, New York, Densapasar (Bali) en andere bestemmingen zoals Johannesburg in Zuid-Afrika. Ik vraag me af hoeveel passagiers de KLM in een Airbus 380 kan vervoeren, te denken valt aan ongeveer 650 pax verdeeld in 3 klassen, Business Class, Economy Comfort Zone en Economy Class. Ik denk het niet dat de KLM meer dan 10 superjumbo van Airbus wil aanschaffen, maar het gaat om 5 á 8 stuks. Ik geloof ook zeker dat de KLM ook andere Airbus A350 gaat aanschaffen ter vervanging van de MD-11. Dus Airbus A350-900 á Airbus A350-1000 maken zeer goede kans bij de KLM in de vloot komen versterken. Dus Boeing 787 maakt dan wel goede kans, maar minder groot dan in het begin van speculatie over de megaorder die KLM-AF wil bestellen bij Boeing en Airbus.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Laat me raden, dat stuk was geschreven door Arnold Burlage....
Tja, laten we maar even afwachten en dan gewoon blij zijn met de B787 en A350. Ik geloof er niets van dat de B748i en A380 in KLM kleuren gaan vliegen de komende 10 jaar.

Erwin
Image
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

Ja, Erwin. Dat dacht ik het ook, waarom schrijft Arnold Burlage zo veel onzin over de luchtvaart bij de Telegraaf?? Heeft hij Peter Hartman geinterviewd? Ik geloof Arnold ook niet, maar hij dagdroomt verder in grote denken van de KLM!
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

Berven wrote:Ik geloof ook zeker dat de KLM ook andere Airbus A350 gaat aanschaffen ter vervanging van de MD-11. Dus Airbus A350-900 á Airbus A350-1000 maken zeer goede kans bij de KLM in de vloot komen versterken. Dus Boeing 787 maakt dan wel goede kans, maar minder groot dan in het begin van speculatie over de megaorder die KLM-AF wil bestellen bij Boeing en Airbus.
Kan je deze fantasie onderbouwen?

Grt, Erik
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

Berven wrote:maar hij dagdroomt verder in grote denken van de KLM!
Dat doen we hier gelukkig helemaal niet...
User avatar
dj_ad
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 20 Nov 2007, 13:24
Location: Den Haag

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by dj_ad »

Over welke routes vervangen zouden gaan worden door een A380 lees ik niks in het artikel...bij Curacao, Aruba(hoe lucratief ook voor de klm) schiet mij gelijk de vraag te binnen wie de aanpassingen van het vliegveld dan voor zijn rekening gaat nemen..lijkt me een flink kostenplaatje en vraag me af of ze daar op de eilanden zo happy zijn met zo'n investering voor maar één dagelijkse vlucht.
http://jetphotos.net/showphotos.php?userid=16298" onclick="window.open(this.href);return false;
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

nuckleuz wrote:
Berven wrote:Ik geloof ook zeker dat de KLM ook andere Airbus A350 gaat aanschaffen ter vervanging van de MD-11. Dus Airbus A350-900 á Airbus A350-1000 maken zeer goede kans bij de KLM in de vloot komen versterken. Dus Boeing 787 maakt dan wel goede kans, maar minder groot dan in het begin van speculatie over de megaorder die KLM-AF wil bestellen bij Boeing en Airbus.
Kan je deze fantasie onderbouwen?

Grt, Erik
Erik, ik heb ook gelezen in de Telegraaf, dat de Franse parlement eist dat Air France alleen Airbussen moet kopen in plaats van combinatie met Boeings. Dat gaat, denk ik, ook gelden voor de zustermaatschappij KLM. Grote kans is dat de KLM ook meer beleid van de KLM-AF volgt, zowel op één vliegtuigfabrikant standaard wordt gesteld. Zowel mogelijk over vervanging van Boeings 737 NG's toestellen van KLM verder in jaren 2020-2030 doel ik dan ook dat de KLM mogelijk ook Airbussen A319, A320,321NEO's ook aanschaffen. Dan is meer voordeel uit te halen voor onderhoud, vlootfianciering, meer synergievoordelen met 2 maatschappijen die ook zelfde type heeft. Maar Franse politiek begint ook meer invloed te krijgen op de KLM, zowel dat uit Parijs bestuurd wordt.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

dj_ad wrote:Over welke routes vervangen zouden gaan worden door een A380 lees ik niks in het artikel...bij Curacao, Aruba(hoe lucratief ook voor de klm) schiet mij gelijk de vraag te binnen wie de aanpassingen van het vliegveld dan voor zijn rekening gaat nemen..lijkt me een flink kostenplaatje en vraag me af of ze daar op de eilanden zo happy zijn met zo'n investering voor maar één dagelijkse vlucht.
Ben ik wel bang voor, A380 kan moeilijk landen op een toeristenvliegveld zowel op Curacao, zowel infrastrcutuur daar veel minder sterk en flexibel is dan in ons Nederland. Ik denk dat eilanden ook niet zo happy is met de KLM vluchten gaat verminderen met behulp van een supergrote Airbus A380. Wat je ook afvraagt, hoe reageren de touroperators die met de KLM samenwerken dat ze passagiers in een grote bus moeten gevlogen worden? Dan heb je minder vluchtdagen en kan je nooit meer 12 of 13 dagen op Aruba verblijven!
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Berven wrote:Erik, ik heb ook gelezen in de Telegraaf, dat de Franse parlement eist dat Air France alleen Airbussen moet kopen in plaats van combinatie met Boeings.
Dat is een beetje erg kort door de bocht. Er is door een aantal parlementariers een petitie opgesteld die AF oproept alleen Airbussen te kopen. De petitie is vooralsnog door maar een minderheid van het parlement ondertekend en zeker geen wet. AF is een private onderneming en hoewel de politiek heel veel druk op AF kan uitoefenen, is het niet zo dat de politiek bepaalt. Het lijkt mij dan ook sterk dat hier gehoor aan gegeven gaat worden. Hoewel niets valt uit te sluiten natuurlijk....

Erwin
Image
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

Berven wrote:
dj_ad wrote:Over welke routes vervangen zouden gaan worden door een A380 lees ik niks in het artikel...bij Curacao, Aruba(hoe lucratief ook voor de klm) schiet mij gelijk de vraag te binnen wie de aanpassingen van het vliegveld dan voor zijn rekening gaat nemen..lijkt me een flink kostenplaatje en vraag me af of ze daar op de eilanden zo happy zijn met zo'n investering voor maar één dagelijkse vlucht.
Ben ik wel bang voor, A380 kan moeilijk landen op een toeristenvliegveld zowel op Curacao, zowel infrastrcutuur daar veel minder sterk en flexibel is dan in ons Nederland. Ik denk dat eilanden ook niet zo happy is met de KLM vluchten gaat verminderen met behulp van een supergrote Airbus A380. Wat je ook afvraagt, hoe reageren de touroperators die met de KLM samenwerken dat ze passagiers in een grote bus moeten gevlogen worden? Dan heb je minder vluchtdagen en kan je nooit meer 12 of 13 dagen op Aruba verblijven!
Wat heeft Curacao met Aruba te maken?

Hoe kom je erbij dat de infrastructuur op het vliegveld van Curacao minder sterk en flexibel is?

Waarom denk je dat de KLM het aantal vluchten gaat verminderen?

Wat maakt het voor touroperators uit in wat voor soort type vliegtuig de passagiers vliegen?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik heb het elders al eerder vermeld, maar een enkele(n) alhier (en in andere speculeercorners) draaft wel erg door in zijn fantasie(en).
Men leest een artikel een een krant (zelfs over het woord krant kan je nog discussieren in deze), neemt dit voor waarheid aan en verzint er nog een hele ratseflats bij om maar een leuke droom/fantasie te hebben. Please come-on. Wake up/wordt wakker voor de echte wereld zoals deze nu is.

Straks neemt Martinair KLM nog over, omdat de kleur rood zo mooi staat, gaat Corendon met de A380 XXL (ja er komt een nieuwe versie heb ik gedroomd gefantaseerd dus het is zo) dagelijks 100+ vluchten maken vanaf Amsterdam, stapt AF-KLM over naar one-world omdat hun kleurenschema zo mooi is, en gaat Transavia de gehele 737 vloot vervangen door Fokker 100's omdat we zo dol zijn op Hollands product en gaat daarmee nog long-haul vliegen ook met 3 tussenstops omdat dat makkelijk te combineren is.

Voor de volledigheid: Dromen doen we: gemiddeld genomen in de nacht, in bed, tijdens je slaap, en hou je meestal voor jezelf.

Alsjeblieft, doe jezelf, maar vooral ook een ander een plezier en speculeer hier alleen op dingen die redelijk met feiten onderbouwd kunnen worden, ipv je eigen (onvolwassen) droomwereld als speculatie te zien.
Alleen dan houden we het hier leuk, en nog beter, informatief. (sommige posts hierboven zijn verre van informatief)

$0,02.
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”