[edit: simpelweg verplaatst uit dit topic: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=41&t=76847]
Excuus moderator maar deze keer ff tegen de regels in het NL
Vrijdag de 12e had een mooie dag moeten worden, een werkelijk prachtig programma lag klaar zie de website van Classic Wings
Negen van de tien op de static aanwezige kisten zouden met de kinderen van hoogvliegers naar Lelystad gaan
Maar het weer was de grote spelbreker de regen bleef maar komen en de tijd ging tegen ons werken
uiteindelijk kon er toch gevlogen gaan worden maar dan wel op lage basis en het werd voor de kinderen een
rondvlucht boven Deventer en weer terug naar Teuge. Ik kan je melden dat het voor deze kids een geslaagde vlucht was.
Na onze terugkomst kreeg ik te horen dat de vlucht naar Lelystad aangepast doorging, zes AN2 werden hier voor aangemeld
De eerste groep van vier in formatie zie de mooie foto's van Jeroen, de 2e groep zou uit twee kisten bestaan de LY-AUA en de LY-ABK
Ik zat zelf samen met zoon Maarten-jr als pax in de LY-AUA, tijdens de warming-up van de motor kwam naar voren dat de motor niet genoeg brandstof kreeg
uiteindelijk tijdens het warm draaien op de holding van 27 werd besloten om niet met de kist te gaan vliegen
wij als pax zijn toen overgestapt op de LY-ABK die achter ons gereed stond om het luchtruim te kiezen richting Lelystad
een prachtige vlucht net onder de lage wolkenbasis werd aangevangen tot boven de Veluwe daar begon de motor dezelfde kuren
te krijgen als de LY-AUA, Maarten-jr en ik keken elkaar aan omdat we de geluiden die uit motor kwamen herkenden
de klappen die uit de motor kwamen werken heviger en de motortemperatuur liep op, uiteindelijk werd besloten om een noodlanding te gaan
maken, maar de grootste zorg was om boven de bomen van de Veluwe vandaan te komen maar de kist was al aan het dalen
uiteindelijk een grasland in zicht en de noodlanding ingezet, tot op 5 meter boven de grond de motor temperatuur weer omlaag ging
en de klappen ophielden, we hebben de koeien letterlijk langs ons heen zien schieten, de Piloot trok de kist op het laatste moment weer op
en wij zijn via de noordrand van Veluwe terug naar Teuge gevlogen, Met HEEL veel respect voor de piloot kijken wij terug op deze vlucht.
Waarom schrijf ik dit verhaal? Heel veel mensen heb ik horen mopperen op de organisatie van waar blijven de Antonov's waarom word
er niet gevlogen, de meest vervelende opmerkingen heb ik ik in de wandelgangen vernomen.
zo ook onder de mensen op Lelystad veel ontevredenheid heb ik kunnen lezen. Verder wil ik er niet teveel over zeggen
Niets is zeker in de luchtvaart (ik zie het vaak genoeg onder de uploads van de vele mooie foto's staan) dat wil ik met dit verhaal benadrukken
Ik heb met eigen ogen gezien dat de piloten geen enkel risico nemen en met de grootste zorg hun kisten vliegwaardig houden
En als het niet kan dan wordt er niet gevlogen ook al is dat een tegenvaller voor het publiek maar die komen dan in dit soort situaties begrijpelijk op de laatste plaats
Dames en Heren tot zover mijn verhaal (waarvan ik blij ben dat ik U het kan melden)
geniet van de vele mooie foto's van het unieke evenement op Teuge waarvan ik er zeker nog flink een aantal zal uploaden