I have, but I still need to get my camera settings rightDJdeRidder wrote:Have you tried a tripod?
Flyboy wrote:Flitsen zou ik achterwege laten,
En het zou niet de eerste keer zijn dat een sprinkler installatie door gebruik van een flitser wordt geactiveerd en vervolgens een hangar blank zet. Naast dat zoiets niet het allergezondst is voor een camera en/of fotograaf dan wel mensen die daar aan het werk zijn, heb je kans dat je na zo'n geval niet meer zo welkom bent om in een hangar nog eens te komen fotograferen.Hans Rolink wrote:Flitsen doe ik in zulke gevallen bijna nooit.
Bij ons in de hangar heb je detectoren die op infarood werken. Als je dan binnen gaat flitsten gaat het brandalarm af. Zo mag je niet de strobe lights en anti collision lights van een kist binnen aan zetten.Spooky wrote:@aviodromefriend: Flitsers die een sprinkler activeren??? Heb je daar een voorbeeld van?
Anno
Nog nooit gehoord van automatische sprinklerinstallaties die een flitser verwarren met brand.ErwinS wrote: Bij ons in de hangar heb je detectoren die op infarood werken. Als je dan binnen gaat flitsten gaat het brandalarm af. Zo mag je niet de strobe lights en anti collision lights van een kist binnen aan zetten.
Gelukkig gaat bij ons alleen het alarm af en geen sprinklers
Met de huidig camera's lukt het toch best aardig om uit de hand binnen te platen is mijn ervaring. ISO op 500 F.8.0 en IS op je lens aan. Prima resultaten mee gehaald.
Ik zeg ook nergens dat sprinklers afgaan op die detectoren Alleen het brandalarm. Kan zijn dat er wel zo'n systeem bestaat.Hans Rolink wrote:Nog nooit gehoord van automatische sprinklerinstallaties die een flitser verwarren met brand.ErwinS wrote: Bij ons in de hangar heb je detectoren die op infarood werken. Als je dan binnen gaat flitsten gaat het brandalarm af. Zo mag je niet de strobe lights en anti collision lights van een kist binnen aan zetten.
Gelukkig gaat bij ons alleen het alarm af en geen sprinklers
Met de huidig camera's lukt het toch best aardig om uit de hand binnen te platen is mijn ervaring. ISO op 500 F.8.0 en IS op je lens aan. Prima resultaten mee gehaald.
Maar wat je zegt; de Skyhawk is gedaan met 400 ISO, f3,6 en 1/8 seconde. Kennelijk had ik de camera ergens op gezet, want ik kan me niet herinneren dat ik een driepoot mee door Argentinie had gesleept.
Hans.
Niet meer precies welke hangar en wanneer, maar het is in ieder geval een keer gebeurd in de tweede helft van de jaren 90 in een van de KLM hangars op Schiphol Oost. Heb dit verhaal toen uit verschillende en onafhankelijke toen op Schiphol werkzame bronnen gehoord (zo onafhankelijk zelfs dat ze elkaar niet eens kenden), waaronder de toenmalig conservator van de Aviodome. In ieder geval was in die tijd een koppeling van het alarm en de sprinkler in hangars internationaal (ICAO/IATA) verplicht. (Gedachte hierachter was dat er geen tijd verloren zou gaan bij aanvang van de brandbestrijding.)Spooky wrote:@aviodromefriend: Flitsers die een sprinkler activeren??? Heb je daar een voorbeeld van?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more