nilsko wrote:Splitter "split" het DSL signaal van het klassieke voice-sginaal. Als je Internet plus bellen hebt (dus met Voice over IP) dan moet ie er inderdaad wel tussen uit.
Hij zat er 4 jaar probleemloos tussen, dus 'moeten' lijkt me wat overdreven Vlgs mij is internet plus bellen geen VOIP-dingetje.
Laptop al op een ander netwerk geprobeerd? Bij familie, vrienden, buren. Als je daar wel gewone snelheid haalt weet je zeker dat het geen probleem op je laptop is.
ehusmann wrote:Laptop al op een ander netwerk geprobeerd? Bij familie, vrienden, buren. Als je daar wel gewone snelheid haalt weet je zeker dat het geen probleem op je laptop is.
Heb je je oude(re) al kabels vervangen? Misschien dat je n kabelbreuk hebt. En zijn ze niet te lang? Heb je je nieuwe router een nieuwe plek gegeven waar hij veel storing heeft van andere apparaten?
Ten aanzien van de splitter: dat ding heeft weerstand (het is een koppelvlak). Als er door externe redenen (bijvoorbeeld meer aansluitingen bij jou in de buurt) er signaalverlies is opgetreden in de loop der tijd, dan kan je nu ineens 'onderuitzakken'. Het kan dan de moeite waard zijn om te zien of je (bij wijze van test) even zonder splitter kan werken en zien wat dan de snelheid wordt.
Heb het bij mij ook gehad, en toen heeft UPC in de schakelkast in de straat wat getweakt en toen ging het weer even. heb nu nog regelmatig last, en dan met name om half acht 's avonds...schiet mij maar lek!!
Signaalverlies op DSL ontstaat niet door meer aansluitingen. Met DSL heb je een punt-punt verbinding naar de centrale (DSLAM). Kabel-infrastructuur is inderdaad wel afhankelijk van hoeveelheid andere aansluitingen. Tenminste dat was vroeger zo, weet niet hoe het nu is. Die markt ontwikkelt zich ook.
Capaciteit na de centrale naar backbone is vaak geen probleem. En het verklaart ook niet de dramatische terugval in bandbreedte die Stefan ervaart..
Maar ik zou de splitter er tussen uit halen. Wellicht dat de Experia box niet om kan gaan met het singaal wat ie binnenkrijgt.
Ik zat eerst te denken dat misschien zowel je Experia box als je Router beide een IP adress uitzenden waardoor je een IP conflict krijgt. maar als je je laptop rechtstreeks op je experia box hangt en het probleem nog hebt zou dit niet moeten kunnen.
Heb je de Kpn al een lijntest laten doen via de helpdesk, hier moet je meestal wel specifiek om vragen.
De nieuwe experia-box staat op dezelfde locatie als de oude, met dezelfde kabels in/uit. Zelfs als ik nu de oude modem terugzet geeft (dus volledig terug naar de oorspronkelijke situatie) heb ik nu flintstones-snelheid.
Ik zal KPN weer eens bellen. Vanmiddag hebben we weer alles doorgenomen en heeft KPN een 'reset' gedaan of zoiets. Edoch... helaas!
Even wat anders proberen. Heb je al geprobeerd je modem direct op het ISRA punt aan te sluiten? Zonder splitter en meters kabel ertussen.
Vaak ligt zon expedia kast meters verwijderd van het ISRA punt. Een kapotte splitter is vaak oorzaak nummer 1 van genoemde problemen.
Als je je modem direct op het ISRA punt aansluit en dan een snelheidstest doet, dan krijg je de snelheid te zien die uit je muur komt. Dan kan je met zekerheid zeggen of het probleem binnenshuis ligt (Splitten, experia, modem, laptop) of buitenshuis.
ISRA punt is het punt waar de KNP lijn als eerste uit de muur komt in je huis, vaak met zon wit kastje (ISRA) erbij. De modem direct op dat kastje aansluiten. bij voorkeur draadjes vastschroeven aan de ISRA contacten ipv een stekkertje.....
Je kan via KPN ook een monteur inschakelen die langskomt, die kan er vaak binnen een paar minuten zijn vinger opleggen. Succes.
Ik weet niet waar ik mijn rechten op een monteur verspeeld heb, maar ik krijg m (nog) niet in ieder geval. Ben volgens mij toch redelijk vriendelijk gebleven.
Mijn ISRA zit net iets te onbereikbaar om daar rechtstreeks op te gaan zitten.
Is het niet zo dat er altijd een monteur langs gestuurd kan worden, alleen wordt de volgende afspraak gemaakt over de kosten: Als het van buiten komt is het de schuld van KPN en is het gratis. Is het binnen het huis veroorzaakt (door jezelf dus) dan zijn de kosten voor jou... Toen ik 3 jaar geleden in mijn huis kwam wonen, deed bijna niets het van UPC (tv/radio/internet). Bleek ik buiten de deur een kabelbreuk te hebben. Die is (3x) gerepareerd, zonder enige kosten voor mij. Toen kon er vooraf overigens wel door UPC gezien worden dat er iets niet klopte. Na een lijnmeting werd dit bevestigd, waarna actie is uitgezet.
Kpn kan dit ook zien door middel van een Lijn meting, ze kunnen hiermee tot op een meter nauwkeurig zien waar een eventuele breuk zit. vindt het dan ook vreemd dat de kpn nog steeds geen lijnmeting gedaan heeft.
Lang leve de service van de KPN.. heb er dagelijks mee te maken en het is om te huilen..
Zelf heb ik ook jaren bij een ADSL internet provider gewerkt en dit soort dingen komen vaak voor..
Je moet zowiezo het modem eens rechtstreeks op de splitter aansluiten (maximale kabellengte tussen modem en splitter mag eigelijk maar 1 meter zijn) en kijken of het dan beter is.
Mocht het niet beter zijn, dan kan het inderdaad aan het modem liggen. Elk type modem gaat helaas anders met het signaal om. De een kan met een zwakker signaal meer dan de ander.
Vraag aan de KPN wat de afstand is tussen jouw locatie en de locatie van de centrale. Mocht dit verder dan 1km (ISND) en 2km (analoog) zijn dan kan de snelheid drastisch verminderen.
Het kan ook zo zijn dat ze problemen hebben met de DSLAM in de wijkcentrale.
belangrijke vraag is ook, heb je nog een router achter je modem aangesloten? Dit geeft meestal problemen omdat de meeste mensen dit niet goed instellen (no offense)..