En laat ik denken dat het nog steeds moerasgas is...Glidepath wrote:ter lering ende vermaeck:
Flevoland bruist!
Dat is alleen reclame. Die fotoboer zit in Urk. Eh sorry, op Urk.Glidepath wrote:Bovendien zit er een grote fotoboer vlak bij de afrit.
Nog steeds.Stafhunter wrote:Kun je er nog gratis naar binnen met de museum jaarkaart, lijkt mij de voordeligste manier om binnen te komen als je ook nog van andere musea houd
Helemaal niet zo onbegrijpelijk hoor De gemiddelde potentiële bezoeker vind de prijs te hoog en komt dus helemaal niet. Dat levert een heleboel keer geen grote entree prijs op. Het probleem is om te weten te komen bij welke prijs je de som prijs*aantal bezoekers zo groot maakt dat die maximaal is. Aviodrome lijkt met alleen zijn eigen collectie daarin niet goed te zitten, alleen met speciale evenementen komt het voor dat redelijke getalen van Jan met de pet deze prijs willen betalen (Bezoek An-2s, Militaire Luchtvaart Spektakel, maar toen bleken de mensen aan de kassa daar nou net niet tegen opgewassen) maar er zijn meer waar je dat van kunt zeggen (RIAT bijvoorbeeld).Stafhunter wrote:eigenlijk wel onbegrijpelijk dat ze bij zo‘n grote entree prijs nog in de financiële problemen komen.
Martinair (en ook Transavia) is tegenwoordig KLM. En die heeft blijkbaar "nee" gezegd (zie eerst post). Schröder schijnt persoonlijk nog wel enige interesse te hebben (zie de video in de Martinair tentoonstelling), maar enige macht in dit soort zaken heeft hij niet meer.wamovements wrote:Met een beetje lobby moet er nog meer los te peuteren zijn bij KLM, Martinair etc. (wellicht dat Martin Schroder wel geintereseerd is)
Probeer ergens een exemplaar van Verenigde Vleugels uit januari 2005 te pakken te krijgen. Het is even te veel om over te typen.wamovements wrote:Wellicht dat iemand anders wel weet wat het Aviodrome wil uitstralen.......
SeaHawk staat niet op Lelystad (oh ja, die Neptune is zijn KLM kleuren al een aantal jaar kwijt, misschien tijd voor een herhalingsbezoek?) Waar komt die Huey vandaan? (Ook in relatie met de MLD)wamovements wrote:Men heeft dus een redelijke grote MLD collectie (Huey, SeaHawk, Neptune (KLM kleuren) en 2 Trackers (1 in KLM Kleuren))
Gelukkig sinds twee maanden twee keer zo goed als daarvoor. (En je kunt nu ook een keer per uur zelfs voor de deur in/uitstappen. Die bus brengt je daarna (als je tot het eind blijft zitten) naar de Batavia. En er bestaan combikaartjes voor Aviodrome-Bataviawerf)MTOW wrote:Hoe zijn de OV verbindingen naar het park, kunnen mensen zonder eigen vervoer nadat ze bij het Aviodrome zijn uitgekeken op een makkelijke manier met bijv. de bus naar een omliggende attractie toe?
Verhuizen was geen keuze. Dat het naar Lelystad ging echter wel. Er zijn toen met meerdere plekken gesprekken gevoerd (waaronder Rotterdam en De Kooy). Waarom ze dan de plek kiezen die in Europa het slechtste klimaat heeft qua behoud van vliegtuigen...Glidepath wrote:Verhuizen naar de polder. ....was dat een keuze? Schiphol werd te klein (er stond heel veel in depot) en de grond was kostbaar (voor meneertje Real Estate....)
Valt wel mee. Er staat binnen best wel veel in KLM kleuren. Maar dan in KLM kleuren uit de tijd waarin de KLM met die types vloog.Glidepath wrote:KLM museum? Ja, dat zou je soms best zo kunnen voelen, maar het is, ondanks het niet te ontkennen aandeel van KLM op onze luchtvaarthistorie in de vliegtuigcollectie beslist niet terug te vinden en al helemaal niet tot aan de relatief recente komst van de 747 en echt heel recent, de Fokker100. Tel de KLM kleurenkisten op, tel het totaal aantal en druk het uit in een%. Wedden dat je tot de conclusie komt dat het wel erg meevalt. of tegen als je KLM-fan bent, want er mist nog het een en ander aan KLM-spul
In ieder geval op Le Bourget kon dat al voordat de BUK ook maar op Lelystad was aangekomen (laat staan opengesteld). En ook qua wat je daar binnen kunt zien is die veel interessanter. Maar goed, kijk even wie die column heeft geschreven, de helft van Jan & Leo Airshowvergallers B.V.PH-BRAD wrote:http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... _zijn_kant
Een colum van Luchtvaartnieuws.nl over dit onderwerp. Dat over die Jumbojet klopt niet helemaal (toch)? Je kan in Speyer (of was het sinsheim) ook in de 747?
Het is inderdaad te Speyer voor die Lufthansa 747-200 .PH-BRAD wrote:http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... _zijn_kant
Een colum van Luchtvaartnieuws.nl over dit onderwerp. Dat over die Jumbojet klopt niet helemaal (toch)? Je kan in Speyer (of was het sinsheim) ook in de 747?
Ik hoop dat ze het toch in NL houden, het zou eeuwig zonde zijn als dit van NL bodem verdwijnt...Het is onzeker wat er met de collectie van het museum gebeurt.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more