Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
All scheduled flights previously operated by Amsterdam Airlines on behalf of MLTours to Turkey and Morocco will be operated by Strategic Airlines A320s.
Ik zeg ook niet dat de KLM-info helemaal niet meer hoeft te worden gepost, maar IMHO lijkt het mij dan beter om een apart KLM-topic te maken. Dan blijft er in dit Schiphol Schedule-topic nog maar hoogstens de helft van het aantal posts over, wat alles een stuk overzichtelijker maakt.
Voor jou misschien. Voor mij niet
Wil je dan ook een apart HV enTFL topic. Het einde is dan zoek.
Nu ALLE wijzigingen in 1 forumdeel, wel zo overzichtelijk.
Vergeet niet dat iedereen anders tegen spotten/luchtvaart aankijkt dan jijzelf.
Dat geldt natuurlijk ook voor mij
Er zijn alle specifieke topics over KL, HV, MP, OR en AAN (die snel over zal zijn), dat is in het Praethuijs gedeelte en is wat losser, hier mag ook een mening of suggestie gegeven worden. Dit topic (NEWS schedule 2011-2012) is in mijn ogen het topic voor correcte en bevestigde informatie over maatschappijen welke van/naar Schiphol vliegen. Dus in mijn ogen de enige en juist plek. My 2 cents.
SPL wrote:Er zijn alle specifieke topics over KL, HV, MP, OR en AAN (die snel over zal zijn), dat is in het Praethuijs gedeelte en is wat losser, hier mag ook een mening of suggestie gegeven worden. Dit topic (NEWS schedule 2011-2012) is in mijn ogen het topic voor correcte en bevestigde informatie over maatschappijen welke van/naar Schiphol vliegen. Dus in mijn ogen de enige en juist plek. My 2 cents.
Groeten Martijn
Helemaal mee eens. Daarbij is het dus niet van belang of dit nederlandse of buitenlandse maatschappijen zijn.
boeing767 wrote:Overview of new routes (compared to summer 2011) and frequency changes (compared to winter 2010) according to slots. Note that slots don't mean that these routes are actually to be opened.
- British Airways: London Heahtorw 9x daily (iso 8x daily) opb A319/A320/A321
The 9th daily starts 07FEB2012-23MAR2012 Monday-Saturday:
Small timetable adjustments have been released by easyJet for Winter 2011/2012:
AMS-Basel:
EZY will increase the Sunday frequency to 2x from 8 Jan. 2012.
- 10:00 AMS 11:25 BSL KL 1987 Non-Stop
- 13:40 AMS 15:00 BSL U2 1044 Non-Stop - New Sunday only
- 20:35 AMS 22:00 BSL KL 1991 Non-Stop
- 21:00 AMS 22:20 BSL U2 1046 Non-Stop
AMS-BER: The Sunday frequency is raised to 2x/day from 1 Jan. 2012:
- 8:00 AMS 09:25 TXL KL 1821 Non-Stop
- 09:55 AMS 11:15 TXL KL 1823 Non-Stop
- 14:00 AMS 15:25 SXF U2 4566 Non-Stop
- 15:20 AMS 16:35 TXL KL 1829 Non-Stop
- 17:05 AMS 18:30 TXL KL 1833 Non-Stop
- 19:40 AMS 21:00 TXL HV 6875 Non-Stop
- 20:50 AMS 22:05 TXL KL 1835 Non-Stop
- 21:05 AMS 22:30 SXF U2 4568 Non-Stop - New Sunday frequency
AMS-STN: For the holiday season EZY will increase frequency to 6x/day on 20 December ONLY:
- 09:35 AMS 09:40 STN U2 3002 Non-Stop
- 12:30 AMS 12:35 STN U2 3012 Non-Stop 20 & 23 december only
- 14:30 AMS 14:35 STN U2 3008 Non-Stop 19 & 20 december only
- 16:15 AMS 16:20 STN U2 3004 Non-Stop
- 18:35 AMS 18:40 STN U2 3006 Non-Stop
- 21:25 AMS 21:30 STN U2 3010 Non-Stop
An interesting development in KLM's Skyteam partnerships in China. In addition to its existing codeshare agreement with China Southern (Guangzhou based), KLM commences codeshares with China Eastern (Shanghai based) on domestic Chinese and international routes.
What is interesting is that China Eastern (MU) seems to replace the China Southern (CZ) codeshare on the AMS-PVG route possibly reflecting the strength of MU in Shanghai. China Southern, however, maintains its codeshare on AMS-Hangzhou even though this is relatively close to Shanghai.
MU also introduces codeshares on KLM metal on AMS-FRA and AMS-CDG, possibly joining CZ codeshares on these flights, however CZ can not be found on these routes in the reservation systems.
- dep. AMS 08:10 - arr. FRA 09:30 MU7910 China Eastern Airlines daily
- dep. AMS 08:10 - arr. FRA 09:30 KL1763 daily
Starting 1 February 2012, Cathay Pacific has decided to increase capacity to Paris again by extending the HKG-AMS route on to Paris and re-introducing the B747 on all flights. It will operate HKG-AMS-Paris daily with B747-400.
CX's action indicates that the route HKG-AMS-HKG is suffering strong competition ever since EK started flying to AMS, as AMS can no longer fill CX planes by itself.