Kleine aanvulling: de incidenten met betrekking tot de vrachtdeur van de DC-10's betroffen een ONTWERPFOUT. Eveneens een ontwerpfout (DC-10) waren de problemen van de motor pylonbouten die afbraken met alle gevolgen van dien.
Misschien een beetje off topic nu maar moet opeens denken aan een onderhoudsteam dat het achterste drukschot van een JAL 747SR moest vervangen na een tailstrike. In plaats van 2 "lijns" rivets er 1 "lijns" van maakten wat leidde tot een te zwakke constructie. Men heeft de onfortuinlijke reparatie nooit ontdekt bij inspecties en na 7 jaar begaf het drukschot het en crashte de kist op 12 augustus 1985.
Wat betreft de nonchalante techneut: je ziet toch wel dat je opeens dertig schroeffies "over" hebt ??
Ben benieuwd of deze knutsel-techneut nog werkzaam is bij het onderhoudsbedrijf. Het moet simpel te traceren zijn wie deze blunder maakte aangezien alle werkzaamheden altijd zeer stipt "gelogged" worden en men precies weet wie wat uitgevoerd heeft (en in dit geval vergeten is het e.e.a. uit te voeren
)....
Groetjes Robert