KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Coati
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1555
Joined: 25 Jun 2005, 19:53
Type of spotter: S5
Subscriber Scramble: No
Location: Meppel, Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Coati »

Starbucks wrote:
Coati wrote:
Ricardo 767-200ER wrote:De A330 was ook maar een tijdelijke oplossing is dat nu veranderd ofniet?Greetz ricardo
De 737 werd ook ooit aangeschaft als tijdelijke oplossing. Dingen kunnen veranderen. 8)

Ricardo 767-200ER wrote:Er staan nu 3x A333's op bestelling
Correctie: 4x A333
Als je naar het stukje korte termijn kijkt zijn het er drie aangezien de 4e A333 pas in 2013 komt.
Er staan ook maar 2 van de 3 77Ws in 2012 gepland. Dan had hij er daar 2 moeten noemen.
create your own database with www.spottingmode.com
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3373
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

nemaco wrote:Er wordt nu binnen AF-KLM gepraat over de mogelijkheid dat KLM (een gedeelte van de 15 oudere) A330-200's van Air France gaat overnemen totdat in 2015 de Boeing 787-900's geleverd gaan worden.
En dat zou weer passen in de omvangrijke herstructurering die Air France moet gaan doormaken in 2012...
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

pjotrtje wrote:
nemaco wrote:Er wordt nu binnen AF-KLM gepraat over de mogelijkheid dat KLM (een gedeelte van de 15 oudere) A330-200's van Air France gaat overnemen totdat in 2015 de Boeing 787-900's geleverd gaan worden.
En dat zou weer passen in de omvangrijke herstructurering die Air France moet gaan doormaken in 2012...
Dan zou het aantal producerende klm eenheden gelijk blijven maar het barandstofverbruik enorm afnemen. Het is geen geheim dat de 11 kerosine slurpt.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 698
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Voor diegenen die het interesseert, vanaf 25 maart (zomerdienstregeling) wordt Bangkok/Taipei na ongeveer 40 jaar door de 777 aangevlogen ipv dor de 747.

Manilla rechtsteeks gaat stoppen en zal als staartstuk worden gevlogen vanuit Hong Kong. Ook dit traject wordt 777 ipv 747 dus ook geen Hong Kong meer voor de 747.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Gaat de 747 nu naar de minder belangrijke bestemmingen tov de T7 ?
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

[quote="..[/quote]
Dan zou het aantal producerende klm eenheden gelijk blijven maar het barandstofverbruik enorm afnemen. Het is geen geheim dat de 11 kerosine slurpt.="..[/quote]

Is dat ook niet inherent aan het type vliegtuig ? Tis algemeen bekend dat de 11 slechte vliegeigenschappen heeft met 2 motoren en dat de 3e motor juist deze eigenschappen verbeterde, hoewel daarmee wel de consumptie toenam.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErikFB wrote:Gaat de 747 nu naar de minder belangrijke bestemmingen tov de T7 ?
Minder belangrijke?
Die link vat ik niet. Waarom zou een T7 een "belangrijkere" bestemming aandoen?
Wat is een belangrijke en wat is minder belangrijke bestemming?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Derice »

Weet iemand hier toevallig of er vaste routes zijn waarop de nog resterende F100's worden ingezet?
Zo ja, welke zijn dat?
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

ErikFB wrote:Tis algemeen bekend dat de 11 slechte vliegeigenschappen heeft met 2 motoren en dat de 3e motor juist deze eigenschappen verbeterde, hoewel daarmee wel de consumptie toenam.
Eeeh.... wat? :shock:
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

Wat Erik waarschijnlijk bedoelt is dat de MD11 geen gezeur heeft met ETOPS en daardoor in mindere mate hoeft om te vliegen om in de buurt van velden te blijven. Je vliegt dus minder om, maar verbruikt wel meer.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

B767-300ER wrote:
ErikFB wrote:Gaat de 747 nu naar de minder belangrijke bestemmingen tov de T7 ?
Minder belangrijke?
Die link vat ik niet. Waarom zou een T7 een "belangrijkere" bestemming aandoen?
Wat is een belangrijke en wat is minder belangrijke bestemming?

Waar ik meer op doelde is het feit dat de T7 zo langzamerhand de typische 744 vluchten overneemt, waarschijnlijk ook door de betere performances van het toestel. Gevolg is dus wel dat de 744 ergens anders in het routenetwerk ingezet zal dienen te worden. En of dat nu wel of geen belangrijke bestemming is deed mij even niet terzake
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Diarto wrote:Wat Erik waarschijnlijk bedoelt is dat de MD11 geen gezeur heeft met ETOPS en daardoor in mindere mate hoeft om te vliegen om in de buurt van velden te blijven. Je vliegt dus minder om, maar verbruikt wel meer.
Komt het wel ongeveer op neer. :respect:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErikFB wrote:Gaat de 747 nu naar de minder belangrijke bestemmingen tov de T7?
G
ErikFB wrote:
En of dat nu wel of geen belangrijke bestemming is deed mij even niet terzake
??

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Diarto wrote:Wat Erik waarschijnlijk bedoelt is dat de MD11 geen gezeur heeft met ETOPS en daardoor in mindere mate hoeft om te vliegen om in de buurt van velden te blijven. Je vliegt dus minder om, maar verbruikt wel meer.

Sinds de invoering van 180 minuten ETOPS kunnen alle bestemmingen vanuit AMS bereikt worden zonder omvliegen, dus die vlieger gaat niet op. Denk eerder dat MDD geen geld had voor een compleet nieuw ontwerp en daarom met de 'DC11' op de proppen kwam.
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

nemaco wrote:Voor diegenen die het interesseert, vanaf 25 maart (zomerdienstregeling) wordt Bangkok/Taipei na ongeveer 40 jaar door de 777 aangevlogen ipv dor de 747.

Manilla rechtsteeks gaat stoppen en zal als staartstuk worden gevlogen vanuit Hong Kong. Ook dit traject wordt 777 ipv 747 dus ook geen Hong Kong meer voor de 747.
Niet geheel correct :!:

KL0803/4 MNL gaat een dagelijkse KL0807/8 worden via TPE met een 772; schema in UTC:
AMS 1850 TPE 0640/0750 MNL 0955
MNL 1140 TPE 1345/1500 AMS 0400

HKG staat vooralsnog in de systemen als dagelijkse dienst met een 744-Combi als KL0889/0890:
AMS 1925 HKG 0640/1520 AMS 0335
Post Reply

Return to “'t Praethuys”