Nee, je bent zeker niet de enige.Raptor16 wrote:Tussen haakjes, ben ik de enige die het lichtelijk vervelend vindt dat de topic titel telkens word aangepast?
Zie de basis rules. Klachten over gebruikers, postings etc direct aan de moderators via de daarvoor beschikbare kanalen.EHAM wrote:[off topic]Raptor16 wrote:Tussen haakjes, ben ik de enige die het lichtelijk vervelend vindt dat de topic titel telkens word aangepast?
Nee, je bent zeker niet de enige. En dit is ook niet het eerste topic waarmee dat gebeurt. Ik vind het ook behoorlijk irritant, net als SCHREEUWERIGE HOOFDLETTERS IN EEN TOPIC-TITEL en het hele PICCIE/PHOTO/PICTURE-gedoe waar een aantal fora mee overspoeld worden.
Zo, dat wou ik even kwijt.
[/off topic]
Groot reddingsplan voor Aviodrome in de maak 30-12-2011
Een groep van circa 20 organisaties, cultuurfondsen, bedrijven, particulieren en de gemeente Lelystad heeft zich verenigd in een collectief om het luchtvaartthemapark Aviodrome in Lelystad te redden.
Dit initiatief wordt bevestigd tegenover Omroep Flevoland.
Het collectief wil voorkomen dat de collectie van de Aviodrome in februari wordt geveild.
Daarnaast moet de eerdere overnamekandidaat, de Libéma Groep, alsnog in staat worden gesteld om het park te exploiteren.
De overname liep vorige week stuk op de financiering van de gebouwen.
Ook komt er een publieksactie om de bevolking achter de redding te krijgen. Het collectief komt volgende week met nadere informatie.
Inmiddels heeft de Stichting Behoud Nationaal Luchtvaart Museum een rekening opengesteld waar particulieren en bedrijven hun donaties kunnen storten: bankrekeningnummer 500724393 ten name van Stichting Behoud nationaal Luchtvaart Museum te Amsterdam.
Spaanse interesse voor Aviodrome 13-01-2012
De eigenaar van een museum en educatief park in het Spaanse Madrid heeft interesse om het luchtvaartthemapark Aviodrome in Lelystad over te nemen.
Dat bevestigt de curator van de Aviodrome. De Spaanse directie is donderdag in Nederland op bezoek geweest.
De curator praat met in totaal vier overnamekandidaten.
Naast de Spaanse partij zijn dat twee andere financiers en de Libéma Groep uit Rosmalen.
Die is op zoek naar twee miljoen euro om de overname rond te krijgen.
Een collectief van twintig organisaties is hierover in gesprek.
Tegelijk gaat de curator wel door met het voorbereiden van een veiling in februari. Hij weet namelijk niet of de besprekingen tot iets zullen leiden.
Zoeken naar geld om Aviodrome te redden
Auteur: door Herre Stegenga | woensdag 18 januari 2012 | 14:34 |
Laatst bijgewerkt op: woensdag 18 januari 2012 | 14:36
LELYSTAD - Veel steun voor de redding voor de Aviodrome in Lelystad, maar nog niet genoeg geld.
Het collectief 'Geef Aviodrome weer vleugels', enkele weken actief, blijft op zoek naar fondsen om de historische luchtvaartcollectie te redden.
"Er zijn enkele kapitaalkrachtige Nederlanders bereid om mee doen, maar die stellen eisen die niet met de onze stroken", zegt woordvoerder Peter van de Noort.
Achter het collectief gaan twintig luchtvaartorganisaties, 'welgestelde particulieren', de gemeente Lelystad en voormalige Aviodrome-medewerkers schuil.
Doel: het redden van de collectie van het failliete luchtvaartthemapark.
'Meerdere scenario's zijn in beeld', maar Van de Noort treedt hierover nog niet in detail.
Wel meldt het collectief dat binnenkort de gesprekken worden heropend met de Libéma Groep, tot enkele weken geleden de enige serieuze overnamekandidaat.
Ook wordt met andere partijen gesproken die een rol kunnen spelen in de redding van de Aviodrome. Dit alles gebeurt in overleg met de curator.
Eén ding is zeker, aldus Van de Noort: bij een doorstart zullen collectie en vastgoed worden gescheiden.
"Om het risico te spreiden." Mogelijk komt er een publieksactie om geld op te halen voor het veiligstellen van de collectie, zegt hij.
Veiling Luchtvaart Themapark Aviodrome veertien dagen uitgesteld
LELYSTAD – De curator van het failliete Aviodrome is er kennelijk in geslaagd de Rechter Commissaris te overtuigen dat alle opgestartte acties om de Aviodrome te redden mogelijk positief zouden kunnen uitpakken met als gevolg dat de openbare veiling met veertien dagen vertraagd is.
Vooral de Lelystadse wethouder Jop Fackeldey maakt zich sterk om het nationaal luchtvaarterfgoed van de Aviodrome van een op de loer liggende openbare veiling te redden.
Fackeldey: ,,Het mag niet zo zijn dat die trotse nationale luchvaarthistorie voor Nederland verloren gaat”.
De wethouder maakt deel uit van een ,,kerngoep”, van het uit twintig samenwerkende luchtvaartorganisaties en particulieren bestaande ,,Collectief” dat zich inzet om de Aviodrome te redden van de ondergang.
In dat Collectief zijn onder andere vertegenwoordigt de gemeente Lelystad en welgestelde particulieren.
Op hoog niveau (om maar even in luchtvaarttermen te blijven) wordt ook de mogelijkheid van een groots opgezette publiekactie onderzocht.
John Assmann
Artikel geplaatst door Betsy Swart op 22-01-12 11:27.
Oud-bankier droomt van Aviodrome
maandag 23 januari 2012, 15:03
update: maandag 23 januari 2012, 15:28
Een oud-bankier werpt zich op als redder van Aviodrome, het failliete luchtvaartmuseum in Lelystad.
Met een investering die kan oplopen tot €4 à 5 mln, denkt de vroegere bankier Alexander van Ketwich Verschuur de historische luchtvaartcollectie te kunnen redden.
‘De Nederlandse luchtvaart kent een roemrucht verleden.
De herinnering hieraan mag niet verloren gaan, zo stelt Van Ketwich (58), oud-directeur van vermogensbeheerder Veer Palthe Voûte en mede-eigenaar van First Capital in Wassenaar, die vooral optreedt voor rijke particulieren.
Aviodrome ging eind vorig jaar bankroet, na slinkende bezoekersaantallen.
Behalve Van Ketwich is ook de familie Lips, bekend van Autotron, Safaripark Beekse Bergen en Brabant Hallen, in de race om het complex in Lelystad voort te zetten.
Beide gegadigden hebben zich gemeld bij de curator met een plan voor een doorstart.
Ze willen vooral meer levendigheid op het park brengen om de aantrekkelijkheid te vergroten.
‘Het is er doods en statisch. Met een paar stoffige vliegtuigen red je het niet. Meer reuring moet er komen’, zegt Van Ketwich, die sinds veertig jaar zijn vliegbrevet heeft en een eigen vliegtuigje bezit.
Volgens hem was het museum teveel een zaak van hobbyisten, die oog hadden voor de unieke verzameling, maar niet voor de bezoekers.
‘In het weekeinde zie je op het vliegveld van Lelystad soms een oude Dakota opstijgen, maar door de weeks is het er stil, te stil.’
Aviodrome moet ‘een dagje uit’ worden voor gezinnen, meent Dirk Lips van Libéma, het familiebedrijf waar zo’n twintig attractieparken en evenementenhallen toe behoren.
Hij vindt bijvoorbeeld speelwerktuigen voor kinderen onontbeerlijk.
En Van Ketwich denkt aan vliegsimulatoren waar jong en oud zich in een echt toestel wanen.
De ex-bankier is bereid €1 à 2 mln uit te trekken voor het opfleuren van het complex, op termijn oplopend tot €4 à 5 mln.
Lips rept van een investering van ‘een fors aantal miljoenen.' Hij acht een sluitende exploitatie haalbaar bij een bezoekersaantal van 180.000 per jaar.
Voor marketing, sales en ICT kan Aviodrome meedraaien op de bestaande organisatie van Libéma. ‘We kunnen op die manier de overhead-kosten laag houden.’
Van Ketwich, die de locatie wil omdopen in ‘Air Experience’, rekent op een toeloop van 300.000 personen per jaar, goed voor een omzet van €6 mln. ‘Zo ontstaat een cashflow die ruimte biedt voor verdere investeringen.’
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more