Nadat KLM bekend heeft gemaakt te stoppen op Punta Cana en Miami, maakt ook AF bekend te stoppen op Orlando.
Voor Arkefly natuurlijk alleen maar beter!
737-767 wrote:Nadat KLM bekend heeft gemaakt te stoppen op Punta Cana en Miami, maakt ook AF bekend te stoppen op Orlando.
Voor Arkefly natuurlijk alleen maar beter!
ArkeFly in zomer toch niet naar Thailand, Malediven en Sri Lanka
SCHIPHOL - ArkeFly vliegt in tegenstelling tot eerder gepland komende zomer toch niet naar Thailand, de Malediven en Sri Lanka. Dat bevestigt een woordvoerster van TUI Nederland aan Luchtvaartnieuws.nl. Bangkok en Phuket in Thailand en Malé op de Malediven zouden komende zomer als nieuwe bestemmingen aan het ArkeFly-aanbod worden toegevoegd.
TUI Nederland vindt het vanwege tegenvallende boekingscijfers en het lage consumentenvertrouwen niet het goede moment om deze nieuwe bestemmingen in de markt te zetten, zegt woordvoerster Simone van den Berk van het reisconcern.
Van uitstel hoeft overigens geen afstel te komen. “Als de economische omstandigheden het toelaten starten we de nieuwe routes in het volgende winterseizoen alsnog op”, zegt Van den Berk. Een besluit daarover wordt pas in de loop van het zomerseizoen verwacht.
Ook keert de Sri Lankaanse hoofdstad Colombo, die dit winterseizoen werd geïntroduceerd, in het zomerseizoen niet terug. Colombo zou worden aangevlogen in combinatie met Malé. Eerder werd al bekend dat ArkeFly de vluchtuitvoering naar Puerto Vallarta (Mexico) staakt.
Klanten die al ArkeFly-tickets geboekt hadden krijgen hun geld terug. Reisorganisaties Arke en Holland International bieden overigens nog wel pakketreizen aan naar Thailand, Sri Lanka en de Malediven. Er wordt dan gevlogen met een andere maatschappij.
Geen idee. Zullen ze ooit naar Sydney vliegen, geen idee.
Voor het stellen van dit soort vragen voordat er officiele bekendmakingen zijn kan ik je aanraden om dit nog maar eens goed te besturderen en op je laten inwerken
Op 7 Maart 2012 om 20.35 vertrekt de 73H PH-TFF als de OR097P naar Brussel.
De PH-TFF blijft daar een half Jaartje voor JetAirFly vliegen en komt rond oktober weer terug naar Amsterdam. De mogelijkheid bestaat om de lease nog een half jaartje te verlengen. Het betreft een gedeelde wet-lease. Er gaat wat cabine en flightdek mee, maar niet alles.
De PH-TFF is vorig jaar zomer "als extra-tje" gekomen bovenop de al geplande vlootuitbreiding met de TFD en de OYE. De leasemaatschappij verkocht hem voor een goedkoope leaseprijs dat TFL dit buitenkansje niet kon laten schieten.
Door de economische crisis, het EK en de Olympische spelen en de daaruit voortvloeiende achterblijvende boekingen is TFL op zoek gegaan naar een maatschappij die hem tijdelijk wil leasen van TFL. Deze werd gevonden in de Belgische zuster.
Voor de zomermaanden 2012. ziet de vloot er als volgt uit:
5x 767 (4 actief, 1x std-by), 4x eigen 737 en 1x Miami Air 737. Totaal 10 units met 5x275+5x180 stoelen is 2275 stoelen.
(Zomer 2011: 4x 767 (3 aktief, 1x stdby) 4x eigen 737 en 2x miami Air 737. Totaal 10 units/ 2180 stoelen...)
(Zomer 2010: 3x 767, 3x eigen 737 en 2x Miami Air 737, Totaal 8 units / 1725 stoelen)
Aantal units is gelijk met 2011, aantal stoelen is hoger.
1x 767 zal een back-up functie krijgen op Amsterdam en kan inspringen bij vlootproblemen.
Begrijp ik het dus goed dat ze de TFF verhuren aan JetAirFly en er ook een inhuren ex Miami Air ? Moet JetAirFly wel meer opbrengen dan de Miami Air inhuur, anders een rare move...