Moderator: gatso76
744 van RAM hier tijdens peak season???XYZ wrote:Royal Air Maroc has released its Summer 2012 schedule, which indicates additional flights to AMS in the peak season. The former B747-400 peak season flights have been replaced by additional B737 operations:
- Tanger increases to 10x/week B738
- Nador increases to 7x/week B738
- Casablanca increases to 12x/week B738
- Oujda remains 2x/week B738
Total = 31x/week
Echt waar NielsB767-300ER wrote:744 van RAM hier tijdens peak season???XYZ wrote:Royal Air Maroc has released its Summer 2012 schedule, which indicates additional flights to AMS in the peak season. The former B747-400 peak season flights have been replaced by additional B737 operations:
- Tanger increases to 10x/week B738
- Nador increases to 7x/week B738
- Casablanca increases to 12x/week B738
- Oujda remains 2x/week B738
Total = 31x/week
[ Post made via Mobile Device ]
Precies: RAM B744 op AMSSPL wrote:Denk zo uit het hoofdje dat de laatste zomer in 2008 is geweest. En toen kwamen ze redelijk vaak met de 747 in de maanden juli/augustus.
Groeten Martijn
A380 voorlopig niet naar Schiphol
Gepubliceerd op 11 januari 2012 11:26 PM
SCHIPHOL/UTRECHT - De A380, het grootste passagiersvliegtuig ter
wereld, komt voorlopig nog niet naar Schiphol.
Malaysia Airlines en Emirates hebben hun plannen daarvoor uitgesteld, zo
blijkt uit het zomerschema dat de maatschappijen toonden tijdens de
Vakantiebeurs in Utrecht.
Malaysia had de meeste concrete plannen om het dubbeldekstoestel in te zetten op de lijn tussen Schiphol en Maleisië.
,,Maar zover is het nog niet. We gaan in februari de Boeing 747 op deze lijn omwisselen voor een Boeing 777 en daar blijven we de hele zomerperiode mee vliegen’’, weet een woordvoerder te vertellen.
Malaysia is momenteel bezig haar positie opnieuw vast te stellen. Italië wordt uit het routenet gehaald en Londen is met drie vluchten per dag de belangrijkste Europese bestemming. Mogelijk dat daar eerder de A380 wordt ingezet.
Emirates dat nu bijna twee jaar passagiers oppikt op Schiphol en vervoert naar de overstapluchthaven Dubai, zou volgens ingewijden dit voorjaar ofwel een A380 gaan inzetten of twee keer per dag gaan vliegen.
Maar de komende maanden zijn beide opties niet aan de orde, laat een woordvoerder nu weten. Dat is een opluchting voor de KLM, die in Emirates een zware concurrent vindt.
Voor de vliegtuigspotters is het jammer, maar ook voor klanten die van luxe houden.
In de A380 heeft Emirates in de eerste klas nu zelfs plaats voor luxe cabines met een badkamer met douche, zo is op de Vakantiebeurs in een opengewerkte vliegtuigromp te zien. Dan kom je helemaal uitgerust en fris aan en een flink geldbedrag lichter.
Is een A380 van CZ niet iets te groot voor PEK-AMS, aangezien ze nu een A332 inzetten? China is inderdaad niet blij met de invoering van de ETS en heeft deze zomer de order van HK Airlines voor 10 A380s geblokkeerd, maar volgens HK Airlines zijn deze nu toch definitief besteld (Airbus heeft nog niets bekend gemaakt, maar dat zou a.s. dinsdag moeten gebeuren).Hurricane wrote:- CZ blijft nog steeds ontbreken in dit geheel maar is ook hier problemen. Vanwege de recent ingevoerde Europese CO2-transmissie heeft China Airbus geboycot = vertragingen in de afleveringen en contracten staan op losse schroeven.
De twee dagelijkse vlucht van CZ moet worden gecombineerd tot een A380 vlucht, althans volgens CZ. CDG zal de spits af bijten met de eerste route internationaal, Schiphol is #2. Tot dus ver blijven ze nog domestic in China voor de ervaring/gewenning.Xanadu_A343 wrote:Is een A380 van CZ niet iets te groot voor PEK-AMS, aangezien ze nu een A332 inzetten? China is inderdaad niet blij met de invoering van de ETS en heeft deze zomer de order van HK Airlines voor 10 A380s geblokkeerd, maar volgens HK Airlines zijn deze nu toch definitief besteld (Airbus heeft nog niets bekend gemaakt, maar dat zou a.s. dinsdag moeten gebeuren).Hurricane wrote:- CZ blijft nog steeds ontbreken in dit geheel maar is ook hier problemen. Vanwege de recent ingevoerde Europese CO2-transmissie heeft China Airbus geboycot = vertragingen in de afleveringen en contracten staan op losse schroeven.
Dus dan komt de non-stop AMS-CAN te vervallen, of zal KLM deze overnemen?Hurricane wrote:De twee dagelijkse vlucht van CZ moet worden gecombineerd tot een A380 vlucht, althans volgens CZ. CDG zal de spits af bijten met de eerste route internationaal, Schiphol is #2. Tot dus ver blijven ze nog domestic in China voor de ervaring/gewenning.
Al iets bekend over de winter van deze routesphkza wrote:AMS-HAV-PUJ wordt; AMS-HAV door KLM, AMS-CDG-PUJ door Air France.
AMS-CDG-CUN van deze winter wordt in de zomer AMS-ATL-CUN i.s.m. Delta. Zelfde geldt voor Miami.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more