Hoi Niels,B767-300ER wrote:Volgens mij vliegt condor niet vanaf DUS naar PUJ en CUN.
Daarbij als ik als Noord Hollandse klant een reis bij Neckermann boek zou ik nooit van zijn leven willen vertrekken vanaf DUS. En zo zijn er nog tal van redenen waarom Neckermann er niet voor zal kiezen enkelt vanaf Duitse of Belgische velden te vertrekken. Overigens bied neckermann de reizen vanaf DUS al geruime tijd aan.
Berven , een maand of wat geleden was je er nog heilig van overtuigd dat corendon met 777' s vanaf amsterdam naar de caribbean zou kunnen. Nu draai je wel opeens 180 graden om. Daarbij verkondig je nog een aantal dingen die mijns inziens kant nog wal raken. Als jij denkt het beter te weten dan de directie van AF KLM dan gaat er iets niet helemaal goed MP is niet voor niets gestopt met passage . Dat was niet omdat de opbrengst zo hoog was van die vlichten. Daarbij zijn alle mogelijkheden binnen SkyTeam onderzocht. Vergeet niet dat Delta Airlines en Aeromexico daar ook toe behoren . Ik weet dat dit een praathuys is, maar enig realisme in je post mag toch niet ontbreken. Ik krijg steeds meer het idee dat je je fantasie wel erg de vrije loop laat en de realiteit daarmee uit het oog verliest?
Groeten Niels
[ Post made via Mobile Device ]
Berven,Berven wrote:Ok, OAD en andere kleine reisorganisaties kan beter met Air Berlin gaan vliegen vanaf Dusseldorf en Neckermann(boekbaar via Neckermannreisen.de) met Condor via Dusseldorf naar Cancun en Punta Cana. Dat zou best wel kunnen, dan ben je ook veel goedkoper uit dan met overstap in Parijs!
We hebben ingezien dat de markt voor meer chartersmaatschappijen vanaf Amsterdam op verre bestemmingen vliegt vrijwel te krap is om verder te groeien.
Verder heb ik elders gelezen dat Martin Schroder (oprichter Martinair) met andere zakenmannen plannen heeft, wat precies weet ik niet zeker. Het zou best kunnen gaan om een nieuwe chartermaatschappij die de plaats van Martinair kan vullen.
Wat de KLM betreft zijn ze niet geschikt om verder als charters voor Neckermann en OAD te vliegen, dus zijn ze meer gericht op zakelijke toerisme. Wat ik van de KLM begrijp is dat sommige bestemmingen zoals Punta Cana of Miami (alle toerstische verre bestemmingen behalve Curacao, Bonaire en Aruba) niet winstgevend is. Dan ben je ook als reisorganisatie bij de KLM te duur uit om een goede charter te vervoeren.
Dus leek me niet zo niet slim van KLM-AF groep om Martinair een vrachtluchtvaartmaatschappij te maken, want dan ben je ook als luchtvaartgroep zeer sterk afhankelijk van 1 vrachtmaatschappij hoe de vrachtmarkt verloopt. KLM-AF had MP passage eerder bij HV onder gebracht kunnen worden. Dan kon HV ook verre bestemmingen van MP stapsgewijs overnemen met eventueel paar A330's in hun vloot opnemen. Dus Fransen zijn volgens mij ook dom bezig! Dan hadden OAD en Neckermann ook verder met HV in zee kunnen gaan om verre charters ook doen. Maar ja, we zagen het anders is verlopen zodat AF-KLM liefst zelf de charters met KLM of Air France gevlogen wordt op voormalige MP-bestemmingen.
Dus in de luchtvaart gaat niet om alleen mensen maar meer om geld voor de vracht!
Oad klein? Na TUI de nr. 2 van Nederland met een kleine miljard omzet per jaar vriendBerven wrote:Ok, OAD en andere kleine reisorganisaties
Geld willen verdienen, het zou verboden moeten worden...Dus in de luchtvaart gaat niet om alleen mensen maar meer om geld voor de vracht!
Uhm Gonzo, dit geloof je toch werkelijk zelf niet mag ik hopen?Gonzo wrote:
Berven,
Kan je dat elders wat specifieker maken alsjeblieft? ik wil dat stuk ook graag even lezen. Als het zo is dat hij bezig zou zijn met iets, ik betwijfel het ten zeerste, dan is hij nu al de held van 2012 voor mij.
Berven leeft nogal in een fantasiewereld. En ziet die fantasie graag werkelijkheid worden.phkza wrote:
Oad klein? Na TUI de nr. 2 van Nederland met een kleine miljard omzet per jaar vriend
Ik zeg toch ook dat ik er mijn twijfels over heb.B767-300ER wrote:Uhm Gonzo, dit geloof je toch werkelijk zelf niet mag ik hopen?Gonzo wrote:
Berven,
Kan je dat elders wat specifieker maken alsjeblieft? ik wil dat stuk ook graag even lezen. Als het zo is dat hij bezig zou zijn met iets, ik betwijfel het ten zeerste, dan is hij nu al de held van 2012 voor mij.
Breven, zegt niet dat OAD klein is lees maar eens goed. Hij zegt OAD en een paar kleine.phkza wrote:Oad klein? Na TUI de nr. 2 van Nederland met een kleine miljard omzet per jaar vriendBerven wrote:Ok, OAD en andere kleine reisorganisaties
Geld willen verdienen, het zou verboden moeten worden...Dus in de luchtvaart gaat niet om alleen mensen maar meer om geld voor de vracht!
"Fantasie hebben en het zomaar durven uiten, het zou verboden moeten worden... "phkza wrote:...............
Geld willen verdienen, het zou verboden moeten worden...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more