Berven wrote:Gonzo en Niels,
Waarom zouden jullie mij niet geloven omdat ik te veel in fantasiewereld zou begeven? Dat is niet zo. Ik heb paar signalen opgevist dat Martin Schorder bezig is met ideeën uit te werken met een aantal zakenmensen, dat heeft hij in interview gezegd ten ere van afscheid van de laatste MP-vlucht met passagiers boven Nederland. Wat precies en hoe en wat weten we niet. Hij heeft moeite mee dat MP nu alleen vracht gaat vervoeren, dat is logisch. We weten dat de vrachtvervoer de sterkste kant is van Martinair, al vanaf de oprichting van succesvolle maatschappij. Andersom is bij HV in het verleden zeer weinig nachtvluchten met de vracht binnen Europa uitgevoerd met een Boeing 737-200QC, een combiversie van pax en vracht. Nu doet HV voortaan alleen passagiersvervoer binnen Europa met een low cost-strategie.
Wat voor een nieuwe luchtvaartmaatschappij in Nederland wordt opgericht, kan ik niet zeggen of het wel een succes wordt. Is meestal veelal in het begin vaak koffiedik kijken. Wat het ook in het verleden ook bij Air Holland,. DutchBird, V-Bird, Amsterdam Airlines het geval was om niet zo lang konden voortbestaan als zelfstandige luchtvaartbedrijf, lag het aan vele factoren op de markt: te weinig winst, geen grote marktaandeel in Nederlandse passagiersvervoer, geen grote klanten als TUI of Thomas Cook jarenlang contract geboden voor vakantieverkeer, niet goed ingespeeld op veranderingen in de luchtvaartwereld en vaak wel te weinig vliegtuigen in de vloot. Wel waren Air Holland en DutchBird wel succesvol geweest in het begin van hun voortbestaan. Dus de markt van de Nederlandse luchtvaartmarkt is jarenlang gedomineerd door de KLM-groep! ArkeFly is dan nu wel wat succesvoller dan Air Holland, Holland Exel en DutchBird bij elkaar. ArkeFly heeft nu een goede stabiele vloot van 10 vliegtuigen, dat wil zeggen dat het voor TUI-bedrijf een goede toekomst kan krijgen.
Wat de KLM betreft is ook heel ander verhaal. De KLM is een Nationale Nederlandse luchtvaartmaatschappij, zie maar als vroegere staatsluchtvaartmaatschappij die veelal op commercieel lijndiensten uitvoert. Dan heb je dan ook snel meer vliegtuigen nodig dan een normale chartermaatschappij. KLM biedt dan iets meer luxe aan bood dan bij ArkeFly en Transavia. Een passagier die met de KLM reist moet dan iets meer betalen voor luxe aan boord bij de KLM.
Bedankt voor je toelichting.
Vwb niet geloven, ik zie nergens een bron en je eerdere corendon 777 fantasie helpt er niet echt bij.
Het feit dat klm een staatsmaatschappij is is voor mij weer nieuw. Of zijn we in handen an de Franse staat?
Over luxe aan boord. Zit nu met TFL in Cancun. Ik zat in de premium comfortclasse en betaalde iets minder dan 900 euro voor een retour. heb je net zoveel te eten en drinken als je zelf wilt en 104 cm beenruimte. Bij de klm air france was ik bijna 1100 euro kwijt geweest en had ik maar liefts 78 cm beenruimte gehad. Daarbij is het TFL personeel nog eens veel aangenamer. Je meer luxe/ service verhaal voor meer geld gaat dus niet op....
[ Post made via Mobile Device ]