Piet Luijken wrote:Rumours say this summer four MD-11s will be phased out: two will be shredded, two will be kept as reserve and for spares.
I heard the same rumours, coming from within a KLM department 'in the know'... Seems to be connected to the cost measures taken as a result of the financial results of the AF/KL Group.
Peter Hartman heeft het in zijn roadshow op BMC al aangekondigd: de MD11 wordt de komende jaren versneld uitgefaseerd. Dit heeft ook gevolgen voor Inflight Services. Met ingang van deze zomer wordt de eerste MD11 uitgefaseerd en vanaf september 2012 gaan er nog eens drie MD11 toestellen uit productie. Daarom gaan we hierbij een uitvraag doen om door te stromen naar een ander vliegtuigtype.
Gevolgen uitfasering MD11
Omdat we op termijn minder MD11 gekwalificeerde cabineleden nodig hebben, moet dit aantal worden teruggebracht. Een klein deel van de MD11 gekwalificeerde collega's kan doorstromen naar de B777 divisie, omdat deze zomer nog een B777-300 toestel aan de vloot wordt toegevoegd. Vanwege de uitfasering van de MD11 is het niet meer mogelijk om naar de MD11 omgeschoold te worden.
Tevens komen er drie nieuwe A330 toestellen binnen en worden nieuwe bestemmingen aan dit type toegevoegd. Hierdoor zijn er meer cabineleden nodig op de A330.
PH-BFC zou nu al een week in Kuala Lumpur staan? Weet iemand de reden? Is dat onderhoud? Scahade lijkt me sterk aanfgezien Kuala Lumpur een 777 bestemming is bij KLM en geen 747.
nemaco wrote:PH-BFC zou nu al een week in Kuala Lumpur staan? Weet iemand de reden? Is dat onderhoud? Scahade lijkt me sterk aanfgezien Kuala Lumpur een 777 bestemming is bij KLM en geen 747.
Denk dat dat een retorische vraag is.
Ja voor onderhoud .. do we have to say more ..
Vertrok als KL7421 naar SZB/WMSA Sultan Abdul Aziz