Zo retorisch is het het niet, had ook een voorzorgslanding kunnen zijn na een storing of opgelopen schade
The Dude wrote:
nemaco wrote:PH-BFC zou nu al een week in Kuala Lumpur staan? Weet iemand de reden? Is dat onderhoud? Scahade lijkt me sterk aanfgezien Kuala Lumpur een 777 bestemming is bij KLM en geen 747.
Denk dat dat een retorische vraag is.
Ja voor onderhoud .. do we have to say more ..
Vertrok als KL7421 naar SZB/WMSA Sultan Abdul Aziz
Vele factoren zullen bepalen waar zo'n check uitgevoerd wordt. Beschikbaarheid van een slot voor een d-check, geld en waarschijnlijk nog meerdere factoren.
Nee, dat is niet vreemd. In Maleisië doen ze A, B, C en D checks voor de volgende types: B737 Classic en NG, B747, B767, B777, de A320 familie, A330, A340, ATR 42/72 en F50.
Geen MD11 dus, GMF Aero Asia doet wel MD11's, omdat Garuda hier mee heeft gevlogen in het verleden en ze de kennis daar nog hebben.
Ik las op intranet van KLM dat BVG pas in juli zal worden geleverd ipv in juni. Verder wordt er niet gesproken over de levering van PH-BVI. Is er iets bekend over een eventuele vertraging van BVI? Beide 777's zouden namelijk geleverd worden in juni en juli, zie onderstaand KLM fleet overview:
On order 06 PH-BVG 38867 Jun 2012 GE90-115B 35C 40Y 350M
On order 07 PH-BVI 35947 Jul 2012 GE90-115B 35C 40Y 350M
SCHIPHOL - Twee keer per week gaat de Safari Connexxion de driehoek Schiphol, Guangdong (China) en Nairobi (Kenia) vliegen. Een Boeing 747 van Martinair is daarvoor speciaal overgeschilderd in safaristijl en met op staart in Chinese karakters het woord Hunting for business.
In deze jacht naar vracht hebben KLM en partner Kenya Airways een gat in de markt ontdekt. Er is namelijk een groeiende stroom goederen van China naar Afrika, maar andersom is dat veel minder. Daar geldt ook voor de route tussen Europa en Afrika. De oplossing is een toestel dat een driehoek vliegt.
KLM en Kenya Airways zijn de eerste in de luchtvaartindustrie die een directe vrachtvervoerverbinding tussen China en Afrika aanbieden. De route verbindt China’s belangrijkste industriële zone Guangdong met Nairobi van waaruit alle belangrijke markten in Afrika worden bediend, de ‘Gateway to Africa’. Dinsdagavond vertrekt het speciale vrachtvliegtuig uit Nairobi en zal woensdagochtend landen op Schiphol.
,,Dankzij de flexibiliteit in de KLM groep met de Martinair vrachtvliegtuigen, kunnen we zeer wendbaar inspringen op kansen in de markt. Dit is zeer belangrijk in deze tijden. Hiermee laat de KLM groep zien dat we blijven investeren en innoveren en hiermee een belangrijk aandeel in de luchtvracht hebben. Uiteraard kijken we ook naar mogelijkheden om uit te breiden naar andere continenten, zoals Latijns-Amerika”, zegt Camiel Eurlings, managing director KLM.