KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:
Silvester wrote: Wel even een persoonlijke noot, zie de MPS liever zo dan in full Martinair colours en onder een laag woestijnstof.
En daar ben ik het dan ook roerend mee eens.
Maar als AF/KLM zo graag MP Cargo als hun Cargo vervoerder wil hebben, is dit wel weer het bewijs van wat ze eigenlijk willen ;)
Bedrijfstechnisch hebben ze het goed aangepakt, een opkomende cargo-stroom tussen Kenya en China begeleiden, via Schiphol en met kennis en toestel voorzien. Die externe wervelwind aan stickers ga je op een gegeven moment niet meer zien (gewenning en de elementen die hun ding doen) :wink:
Groeten,
Ron
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Hurricane wrote:
B767-300ER wrote:
Silvester wrote: Wel even een persoonlijke noot, zie de MPS liever zo dan in full Martinair colours en onder een laag woestijnstof.
En daar ben ik het dan ook roerend mee eens.
Maar als AF/KLM zo graag MP Cargo als hun Cargo vervoerder wil hebben, is dit wel weer het bewijs van wat ze eigenlijk willen ;)
Bedrijfstechnisch hebben ze het goed aangepakt, een opkomende cargo-stroom tussen Kenya en China begeleiden, via Schiphol en met kennis en toestel voorzien. Die externe wervelwind aan stickers ga je op een gegeven moment niet meer zien (gewenning en de elementen die hun ding doen) :wink:
Kan ook apart zijn die vergaande stickers, het lijkt trouwens wel een kist die als support toestel gaat functioneren voor Parijs - Dakar.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

B767-300ER wrote:
Silvester wrote:
Wel even een persoonlijke noot, zie de MPS liever zo dan in full Martinair colours en onder een laag woestijnstof.
En daar ben ik het dan ook roerend mee eens.
Maar als AF/KLM zo graag MP Cargo als hun Cargo vervoerder wil hebben, is dit wel weer het bewijs van wat ze eigenlijk willen ;)

Ze zeggen dat ze dat willen ja maar het klopt dat ze dat niet echt laten blijken. Inkrimping van de 11 vloot (MCY) is al een teken natuurlijk....
MPS was/is geen volledige unit meer in de MP vloot en de afspraak met Kenya & AF/KLM was een mooie gelegenheid om de MPS iig weer volledig te laten vliegen.
Nou maar hopen dat ze de concurrentie aankunnen met een oude BCF.....
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

ErwinS, de MCY stond voor de overname al in de planning om de MP vloot te verlaten. Dus het vertek van deze MD11 heeft niks te maken met de overname door KLM. De beperking aan kost is juist soepeler geworden sinds een paar maanden. Vergeet niet dat de Cargo markt slecht is.

[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote:
Ze zeggen dat ze dat willen ja maar het klopt dat ze dat niet echt laten blijken. .
En in die contekst snap jij denk ik maar al te goed mijn gevoel beschreven in eerdere posts vandaag ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

Gonzo wrote:ErwinS, de MCY stond voor de overname al in de planning om de MP vloot te verlaten. Dus het vertek van deze MD11 heeft niks te maken met de overname door KLM. De beperking aan kost is juist soepeler geworden sinds een paar maanden. Vergeet niet dat de Cargo markt slecht is.

[ Post made via Mobile Device ]

Daar weet ik niks van. Ik weet juist dat MP ooit de planning en toestemming had voor een extra 11(Voor de overname). Dat van de Y de lease niet verlengd word was naar mijn weten pas een jaar geleden voor het eerst aan de orde.
AF bepaalt het aantal units voor MP cargo en de Y was overtollig.

Maar goed kan het altijd mis hebben;-)
Feit blijft dat het een droeve ontwikkeling is.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Kan ook apart zijn die vergaande stickers, het lijkt trouwens wel een kist die als support toestel gaat functioneren voor Parijs - Dakar.[/quote]

Ach dan hebben we een nieuwe bron van inkomsten nietwaar. KL/AF/MP vliegen al op Zuid-Amerika dus misschien is daar wel een dealtje te behalen voor het komende jaar :mrgreen:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote:
Gonzo wrote:ErwinS, de MCY stond voor de overname al in de planning om de MP vloot te verlaten. Dus het vertek van deze MD11 heeft niks te maken met de overname door KLM. De beperking aan kost is juist soepeler geworden sinds een paar maanden. Vergeet niet dat de Cargo markt slecht is.

[ Post made via Mobile Device ]

Daar weet ik niks van. Ik weet juist dat MP ooit de planning en toestemming had voor een extra 11(Voor de overname). Dat van de Y de lease niet verlengd word was naar mijn weten pas een jaar geleden voor het eerst aan de orde.
AF bepaalt het aantal units voor MP cargo en de Y was overtollig.

Maar goed kan het altijd mis hebben;-)
Feit blijft dat het een droeve ontwikkeling is.
Is het niet AF/KLM die bepaald hoeveel units MP mag opereren iso AF.
Volgens mij heeft dat met productieafspraken binnen de gehele holding te maken.
Alleen is het nu zo dat door deze productieafspraken van de gehele AF/KLM holding AF niet van dezeafspraken af wil wijken en zo verdere groei van MP units tegenhoudt. Het is echter niet AF die bepaalt hoe die verhouding in de holding is afgesproken. AF houdt nu echter zijn poot stijf.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Het aantal units wordt idd bepaald door AF/KLM. Echter de strenge regels die ooit golden zijn een stuk soepeler geworden voor MP. Niet dat MP daar meteen gebruik van kan maken gezien de huidige crisis op de vrachtmarkt. Er is hierover al eens over gediscussieerd in de Martinair topic zover ik mij kan herinneren.

[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

Met AF bedoel ik natuurlijk AF/KLM... :)
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

ErwinS wrote:Ik weet juist dat MP ooit de planning en toestemming had voor een extra 11(Voor de overname).

Oef, dat voelt alweer als een eeuwigheid geleden. Planning, ja. Toestemming, nee. (Dank u, LvW) Hetzelfde liedje. Het ging trouwens om een zusje van MCY, ook een ex SR-bak die op zeer korte termijn beschikbaar was. Een gemiste kans, net als die 6 nieuwe 744F, 6 332's, etc etc..

laat ook maar... :cry:
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

76-er wrote:
ErwinS wrote:Ik weet juist dat MP ooit de planning en toestemming had voor een extra 11(Voor de overname).

Oef, dat voelt alweer als een eeuwigheid geleden. Planning, ja. Toestemming, nee. (Dank u, LvW) Hetzelfde liedje. Het ging trouwens om een zusje van MCY, ook een ex SR-bak die op zeer korte termijn beschikbaar was. Een gemiste kans, net als die 6 nieuwe 744F, 6 332's, etc etc..

laat ook maar... :cry:

Klopt het zou een ex SR bak worden. Naar mijn weten was er van de directie teostemming voor de investering voo deze extra 11. De LvW kant heb ik niet meegekregen.

En het zouden toch 10 A330's worden ;-) Ach mooie beloftes toendertijd.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

ErwinS wrote:En het zouden toch 10 A330's worden ;-) Ach mooie beloftes toendertijd.

:bawl: :bawl: :bawl:
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

Waarom lees ik 2 pagina's >>MP in het KLM topic? :)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Diarto wrote:Waarom lees ik 2 pagina's >>MP in het KLM topic? :)
Tsja. Het betreft een klm
Cargo bak

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”