Moderator: gatso76
Zou inderdaad om de akker achter de kop van 36L gaan. Kijken hoe lang het duurt eer er weer teveel vogels in de struiken zitten die de vliegveiligheid in gevaar brengen.Derice wrote:Er staat in het bericht in een akker.
Lijkt mij de akker aan de kant van de kop 36L.
Achter de vertrekkende toestellen lijkt mij het meest logisch, aangezien daar de herrie vandaan komt.
Key wrote:Bovenstaande klopt allemaal, maar ik snap niet waarom het nu als nieuws gebracht wordt. Een flink deel van die ribbels ligt er nl. al een paar maanden. Staat me wel iets van bij dat het werk een tijd stil lag omdat er weer iets administratiefs niet op orde was. Misschien is dat nu eindelijk geregeld?
Voor het spotten/fotograferen zijn de ribbels totaal geen obstakel (i.t.t. dat waanzinnige tent-idee).
Erik
Van die oorspronkelijke testribbels heb ik nooit wat gezien, dus liggen ze kennelijk voor de spotters niet in de weg. Ze mogen van mij van mij verder neerleggen wat ze willen, als er maar niks langs de baan komt te liggen zoals in het "tentenkamp" plan.RicoS wrote:Both Ab and Erik are right; there are 15 ribs ready now and it's just a small part off a bigger plan, although it's uncertain if the whole plan ever will be completed. The execution off the part which is ready now came with some legal problems and was shut down several times; all issues were "won" by Schiphol and that was probably what was publiced.
There will be some tests performed on the part which is completed to determine if the "thought" works and how big the noisereduction will be.
For those interested in how they look: the part which is ready can be found along the IJweg, between the Vijfhuizerweg and Hoofddorp.
Greetings RicoS
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more