Goede avond,E-R-I-C wrote:Goedeavond,
Ik vroeg me opeens af of een fabrikant bij aflevering de kist aftankt voor de aflevervlucht. Zoals de autodealer ook vaak doet bij nieuwe auto's.
Kijk TLS-AMS is qua brandstof voor Airbus niet zoveel, maar als het bijv een A380 is van QF/SQ dan gaan er aardig wat kilos fuel in de kist richting SIN.
Alvast dank voor het antwoord
[ Post made via Mobile Device ]
Als je TLS-AMS met een A330-200 met volle tanks zou vliegen heb je bij de landing een groot probleem: je bent veel te zwaar. En fuel dumpen kan niet op de Airbus 330!E-R-I-C wrote:Goedeavond,
Ik vroeg me opeens af of een fabrikant bij aflevering de kist aftankt voor de aflevervlucht. Zoals de autodealer ook vaak doet bij nieuwe auto's.
Kijk TLS-AMS is qua brandstof voor Airbus niet zoveel, maar als het bijv een A380 is van QF/SQ dan gaan er aardig wat kilos fuel in de kist richting SIN.
Alvast dank voor het antwoord
[ Post made via Mobile Device ]
Dank dat is wel een antwoord wat is zoek, is dus per contract bepaald en kan dus per kist anders zijn.Flyboy wrote:Het is iets wat per contract wordt bepaald, net als de plaats van aflevering.
Inderdaad, een volle tank is tegenwoordig echt niet standaard en zeker niet gratis. Net zoals je al extra moet betalen voor een reservewiel....Redskin wrote:En je auto wordt trouwens ook niet gratis volgetankt, betaal je gewoon zelf. Noemen ze rijklaar maken bij een garage (oftewel heel dure tankbeurt).
Je spreekt hier over bedragen die kunnen oplopen in de tonnen. De fabrikant geeft ook niet zomaar bijv standaard lederen stoelen weg ipv normale stoffen bekleding. Afleveren word (denk ik) dus gedaan door de airline en betaald door de airline.Glidepath wrote:Maar of die ene (serie) tankbeurt(en) nou zoveel uitmaakt op de koopsom van een hele airliner....
Gisteren toevallig nog een guestlecture gehad van een Director of International Sales bij Boeing en ik citeer "Apart from a few items EVERYTHING in the contract is negotiable". Zoals al eerder aangegeven, het is dus maar net wat er in het contract staat.mwpeters wrote: Afleveren word (denk ik) dus gedaan door de airline en betaald door de airline.
Die van KLM kunnen niet dumpen, maar de A330 kan dat zeker wel. Garuda heeft deze optie bijvoorbeeld wel.Bennie wrote:Als je TLS-AMS met een A330-200 met volle tanks zou vliegen heb je bij de landing een groot probleem: je bent veel te zwaar. En fuel dumpen kan niet op de Airbus 330!E-R-I-C wrote:Goedeavond,
Ik vroeg me opeens af of een fabrikant bij aflevering de kist aftankt voor de aflevervlucht. Zoals de autodealer ook vaak doet bij nieuwe auto's.
Kijk TLS-AMS is qua brandstof voor Airbus niet zoveel, maar als het bijv een A380 is van QF/SQ dan gaan er aardig wat kilos fuel in de kist richting SIN.
Alvast dank voor het antwoord
[ Post made via Mobile Device ]
Voor een -300 gaat het misschien net, omdat deze geen centertank heeft! In de vleugels gaat 'slechts' 74 ton!
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more